Is dit een beetje OK, als nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Hoi!
Ik heb de taak een nieuwe comp samen te stellen voor m'n ouders. (nee, niet voor mij dus). Ik wou even met jullie doornemen wat handig is. Hij gaat vooral gebruikt worden voor internet en word etc, maar ook door m'n broertje voor games. En dat is ook meteen mijn grootste punt: Ik speel nooit games, dus ben niet zo into videokaarten.

Anyway, dit is waar ik nu aan dacht:
Persoonlijk heb ik eens iets in elkaar geklitk. Hier kwam ik op:

AMD Athlon 1200 thunderbird Socket A
Moederbord PCChips MB810 LMR
256 MB SD-Ram PC-133 Infineon
32 MB GeForce 2 MX retail , TV-out
Geluidskaart 16 bit, 3D onboard
30,60 / 5.400 Maxtor 33073H3
CD-Rom 52 speed AOpen
Diskdrive 3,5" 1,44MB
Modem 56k V.90 o.b.
Netwerk 100 mbt RJ45 connector
Kast Midi-Tower ATX
Toetsenbord WIN95 / 98
Muis 2 knoppen
Luidsprekerset 100W Juster
Iiyama S-700JT 17"/ 70kHz/TCO95
LiteOn Burnproof 32/12/10 retail

Komt op een (vrij laag, vind ik) totaal van: 2.382,00

Okee, wat vinden jullie er van? Het hoeft dus geen TOP pc te zijn, maar het is wel leuk als m'n broertje er een beetje op kan gamen. Commentaar en veranderingen zijn welkom! Thnx alvast,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Koop een Athlon 1Ghz
EN dan een bekender moederbord erbij.
Zoals een Asus. :) Is wel wat beterz
En neem minstens een Sb128 PCI deze geven een goed geluid, ik weet niet optimaal. Maar goed voor een gamepc.
Greetings,
The-Spy (Neo)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
geen DVD player ? verder is het een goeie pc hoor.
Ik heb zelf een Athlon 1200 mhz met een ATi RAdeon 32mb SDR en 128 mb ram. 16x40 DVD player , philips 8x4x32 brander, 20 gig HD, 10/100 ethernetkaart, 56k modempie en nog wat andere dingetjes. En monitor ?

:)

dikzak

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik zou iig een ander MoBo nemen, dit bordje biedt als ik het goed gezien heb niet zoveel mogelijkheden tot uitbreiding.
Ook de kwaliteit van dit merk vind ik niet top, zou eerder een Asus of Aopen bord kiezen (persoonlijk).
Verders zou ik voor een 7200rpm HDD gaan en een scroll-muis!

Suc6!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Neem een "Hercules/Gulllemot Sound Muse XL" geluidskaart joh hee!!!
is een goedkoop kaartje met dezelfde kwalitetei als een SB live....

wil minder leuke software erbij...maar verder zwaar relax om mee te gamen

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op maandag 09 juli 2001 23:12 schreef PanMan het volgende:
Hoi!
Ik heb de taak een nieuwe comp samen te stellen voor m'n ouders. (nee, niet voor mij dus). Ik wou even met jullie doornemen wat handig is. Hij gaat vooral gebruikt worden voor internet en word etc, maar ook door m'n broertje voor games. En dat is ook meteen mijn grootste punt: Ik speel nooit games, dus ben niet zo into videokaarten.

Anyway, dit is waar ik nu aan dacht:
Persoonlijk heb ik eens iets in elkaar geklitk. Hier kwam ik op:

AMD Athlon 1200 thunderbird Socket A
Moederbord PCChips MB810 LMR
256 MB SD-Ram PC-133 Infineon
32 MB GeForce 2 MX retail , TV-out
Geluidskaart 16 bit, 3D onboard
30,60 / 5.400 Maxtor 33073H3
CD-Rom 52 speed AOpen
Diskdrive 3,5" 1,44MB
Modem 56k V.90 o.b.
Netwerk 100 mbt RJ45 connector
Kast Midi-Tower ATX
Toetsenbord WIN95 / 98
Muis 2 knoppen
Luidsprekerset 100W Juster
Iiyama S-700JT 17"/ 70kHz/TCO95
LiteOn Burnproof 32/12/10 retail

Komt op een (vrij laag, vind ik) totaal van: 2.382,00

Okee, wat vinden jullie er van? Het hoeft dus geen TOP pc te zijn, maar het is wel leuk als m'n broertje er een beetje op kan gamen. Commentaar en veranderingen zijn welkom! Thnx alvast,
PanMan.
Das gewoon een "High End" systeem...

Een AMD 1200 heb je niet echt nodig voor word en internet, en wat voor spelletjes speelt je broertje ?

• PanMan
Ik kan om een of andere reden m'n MSG niet edditen. Dus maar ff een nieuwe post:
Ik bedoelde het systeem met een 30,60 / 7.200 Maxtor wat de totaalprijs op 2.512,00 brengt.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• PanMan
Op maandag 09 juli 2001 23:26 schreef Sir_Killalot het volgende:
Das gewoon een "High End" systeem...
Een AMD 1200 heb je niet echt nodig voor word en internet, en wat voor spelletjes speelt je broertje ?
Die 1200 is idd niet nodig, maar is nooit weg, toch? :). Die 1200 kost 260 meer tov. de duron 750 die er in zat, en dat lijkt het me toch wel waard.
Uiteraard komt er nog een scrollmuis bij, maar die kan ik bij Gistron er niet inklikken, dus die koop ik wel los.
Het is idd. een behoorlijk high-end systeem, maar ik vind de prijs zo laag :). Bij veel andere shops ben je voor zoiets toch al snel 3500 kwijt, en dus vroeg ik me een beetje af wat er mis mee is.
Ik ga nog even kijken naar een ander mobo.

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:07

MjB

Neem een ander Mobo... dezelfde die ik heb. Rock stable, erg snel en super cheap 209,- bij Gistron.

Verwijderd

Ziet er goed uit. Blij bij de bovenstaande kritieken:

Iets beter mobo (ondersteuning en kwaliteit).
SB128 levert gewoon net een beetje extra (wat je dus wel merkt!)
Neem een 1 GHz ipv een 1,2. Scheelt weer geld en het is in zo'n compu toch een beetje zonde. Ze kunnen beter later voor een prikkie een nieuwe proc erin knallen..
Neem een goeie muis en een lekker toetsenbord. Heb je uiteindelijk heel veel plezier van. Heb zelf het M$ internet keyboard en de logitech optical (iFeel)... (iFeel staat natuurlijk uit! >:) )

Suc6

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

het is al vaker gezegd ;)
maar zou zeker een ander mobo nemen :)

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Meer ram, 512
DVD player ipv cd rom
Abit mobo
betere gluids kaart, van mij apart SB128PCI
Betere boxen, soundworks... dan zou ik er voor gaan... hij is nu wat afgeraffeld
;)

• PanMan
Ok, beter moederbord is wel een goed plan :). Welke dan? Abit? Aopen? En, welk type? En, ik ga zeker geen 1 Ghz nemen ipv 1,2 Ghz, dat scheelt 40 piek en voor die 4 tientjes is die 200 Mhz wel waard. De vraag is nu dus, Welk MB?
DVD lijkt me nog niet echt nodig. En meer ram lijkt me nu ook niet nodig, 256 is 4x zoveel als ze nu hebben :). Voor m'n eigen pc, over een tijdje, ga ik uiteraard WEL voor een halve Gb. :).

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 00:27 schreef PanMan het volgende:
Ok, beter moederbord is wel een goed plan :). Welke dan?
Ik zou voor de MSI k7T-Turbo gaan
goed stabiel moederbord

• Exirion
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=154891]

De maatregel is opnieuw ingevoerd omdat het forum overspoeld wordt met dit soort topics.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PanMan
Hoewel ik denk dat de bedoeling van GOT o.a. JUIST is om vragen te stellen aan mensen die er iets vanaf weten, wil ik uiteraard niemand tegen de schenen schoppen.
Zelf zit ik b.v. vaker in Hosting, en help daar mensen, en dan is het fijn dat er anderen zijn die mij wat kunnen uitleggen over hardware.
Maar, iedereen heeft toch andere eisen? Dan is het toch niet raar als er af en toe een lijstje voorbij komt, met de vraag of het een beetje OK is? Zo ga ik over een tijdje zelf een systeem voor mezelf samenstellen, en daar heb ik andere eisen voor dan voor dit systeem (meer geheugen, meer HD, minder videokaart, want minder games). Daarom denk ik persoonlijk dat elke individuele vraag toch nut heeft, want iedereen wil een systeem afmeten op zijn/haar eisen.
Maar, hoe nu verder? Mogen we het hier nog wel verder over hebben en is het een 'waarschuwing' aan nieuwe toppicopeners? Of, 'mag' er in dit topic niet meer gepost worden?
Greetz,
PanMan.

• Exirion
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 00:46 schreef PanMan het volgende:
Maar, iedereen heeft toch andere eisen? Dan is het toch niet raar als er af en toe een lijstje voorbij komt, met de vraag of het een beetje OK is?
De praktijk is dat dit soort vragen elke dag in redelijk grote getalen worden gesteld, en dat iedereen een zo snel/goed mogelijk systeem voor het geld wil. Zodoende komen de eisen en te kiezen componenten iedere keer weer in dezelfde samenstelling terug ;)
Zo ga ik over een tijdje zelf een systeem voor mezelf samenstellen, en daar heb ik andere eisen voor dan voor dit systeem (meer geheugen, meer HD, minder videokaart, want minder games). Daarom denk ik persoonlijk dat elke individuele vraag toch nut heeft, want iedereen wil een systeem afmeten op zijn/haar eisen.
Ja, maar dit is een tweakers forum. De hobby is juist om zoveel mogelijk je best te doen een optimaal systeem te bouwen en te behouden.
Maar, hoe nu verder? Mogen we het hier nog wel verder over hebben en is het een 'waarschuwing' aan nieuwe toppicopeners? Of, 'mag' er in dit topic niet meer gepost worden?
Eigenlijk is het de bedoeling dat deze topic op slot gaat, want in de afgelopen dagen zijn exact soortgelijke topics ook op slot gegaan. Het is dus ook niet aan te raden om een nieuwe topic met deze strekking te openen. Wat WEL mag, is een aantal dingen te noemen waar je nog advies over wil. Bijvoorbeeld als je twijfelt tussen het ene geheugen of het anderen, of de ene videokaart of de andere. In veel gevallen kom je dan vrij ver met de Search, maar als het over vrij specifiek dingen gaat is er niks mis mee om een topic te openen met een vraag daarover :)

Het is dus echt niet de bedoeling om een topic te openen om een compleet systeem te laten samenstellen, of te vragen wat mensen er van vinden. Je krijgt dan een waterval van allerlei verschillende meningen over alle onderdelen van het systeem over je heen. Weinig zinvol dus ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals je al duidelijk is, worden topics over "wat moet ik kopen" gesloten. Er zijn hele goede reviews gedaan, die staan voor een deel vermeld op de frontpage (www.tweakers.net)... Kijk daar maar ff rond.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.