Ik wil graag zelf een PCB ontwerpen welke ik ga gebruiken met een ESP32 en allemaal randzaken zoals LED drivers / RTC chip, relais, etc. Deze ga ik gebruiken bij een aquarium, waar hij gevoed zal worden vanaf een 12v adapter (Welke ook stroom aan de LEDs gaat geven). Ik wil hem echter ook wanneer nodig aansluiten aan een computer via USB. Daarom heb ik het volgende schema bedacht om te gebruiken voor stroom/USB:

Ik zit nu echter met 2 dingen:

Ik zit nu echter met 2 dingen:
- Ik twijfel hoe de usb aan de ftdi chip gekoppeld moet worden. Namelijk, moet D+ op D+of moeten D+ en D- juist kruisen (Zoals wanneer je 2 apparaten via serial aansluit, waar je tx naar rx en andersom connect). Ik heb zelf al eens zitten zoeken, maar echt een duidelijk antwoord heb ik niet kunnen vinden. Aangezien hier op het forum vast wel iemand ervaring heeft met een PCB met ftdi chip hoop ik dat iemand me hier duidelijkheid in kan geven.
- Klopt het schema voor de switching voltage regulator? Ik heb nog nooit een stukje elektronica zoals dit ontworpen. Verder bestaat het bord uit simpele ruwe elektronica benodigdheden, maar zoiets als een switching regulator heb ik geen ervaring mee. Ik zou daarom graag wat feedback willen hebben of dit klopt, of dat ik iets over het hoofd zie...