Cd-brand server

Pagina: 1
Acties:

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05 08:46

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een progje wat cd's brandt van iso's, maar dan met de werking van een print queue.

stel:
ik maak ergens in het netwerk een iso image(op een pc zonder brander) en dump die in een iso-upload dir (van een bak met scsi schijven branders), dan zou dat brand programma aan de slag kunnen zodra de overdracht kompleet is, en er een blanco schijfje in zit.
De bedoeling is dus dat je de iso in de queue kan zetten, erheen lopen, schijfje erin, bakje koffie en even wachten en klaar... nog mooier is het als je er dan alvast een lege instopt voor de volgende ...

Maar bestaat dat, dat is de vraag?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 12:08

tweakerbee

dus..?

Tja. Gaaf idee. Misschien kun je onder Linux wat in elkaar knutselen met wat scriptjes en zo?

Ik denk niet dat je onder een knopje met "FIK!" uitkomt. Er zal altijd een commando moeten worden gegeven. Progje maken die gelijk naar v/d file meestuurt. Kun je 'em daarmee in de cue zetten.

Wacht ff, je wilde weten of het bestaat, niet of je het zou kunnen maken. >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
ja met wat macro's en scripten moet het wel te doen zijn om zoiets te maken, maar dan ben je er nog niet helemaal, al zou het al heel aardig zijn natuurlijk.

het liefst natuurlijk iest bestaands ;), het mooiste is het als er ook nog wat fucties -a-la- printqueue bij zouden zitten, zoals scheduling, priority, en remote-managing en user-control spul op zat...

edit:
veel brand progjes kan je ook wel vanaf de commandline starten, dus ook te scripten... kwestie van de juiste parameters...

misschien een idee om er een miniwebsite van te maken, zodat je 'm over het netwerk kan benaderen?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:28

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 09 juli 2001 23:21 schreef Dark het volgende:
misschien een idee om er een miniwebsite van te maken, zodat je 'm over het netwerk kan benaderen?
Webmin heeft een module om via de webbrowser .iso-bestanden te branden. Werkt goed, en is ook nog eens secure te maken doormiddel van OpenSLL (en een Perl toevoeging).

rm -r *

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Ziet er idd zeer interessant uit, maar ik weet helaas geen ene f#ck van linux...

hier zie je 'm in actie...
http://sjgross.org/index.php3?path=app/cdbackup&file=indexen.php3&lang=en
wel bijna (was: precies) wat ik bedoel, dus misschien moet ik me er toch eens in verdiepen...