Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Melvinstr
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-09 08:11
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, maar tegelijkertijd wil ik ook weten of mijn CPU, MOBO, RAM geen bottleneck worden voor een nieuwe GPU. De reden dat ik een nieuwe kaart wil is om PUBG probleemloos te spelen, ik merk nu dat het spel niet lekker loopt. Het liefste op high settings, ik speel full HD en heb eigenlijk geen idee hoeveel Hz mijn huidige monitor is. :/

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

200-300¤ een beetje afhankelijk wat noodzakelijk is. Als een GTX 1060 6GB een overkill is op dit systeem dan is een trapje lager geen probleem. Ook tweedehands is een optie.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik heb geen voorkeuren, ik heb een beetje zitten lezen en kom eigenlijk op een aantal opties uit.

GTX 1060 3G of 6G
GTX 1050 Ti
tweedehand GTX 970

Ik zie weinig AMD kaarten die worden geadviseerd bij andere topics, maar ik sta uiteraard ook open voor een AMD kaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik gebruik de PC eigenlijk alleen in de weekenden en ik game niet superveel, dus stroomverbruik is voor mij geen probleem. Ik speel Borderlands 2 (die loopt nog regelijk), rocket leage, fallout 4, DiabloIII, Tropico, TF maar sinds kort wil ik ook PUBG kunnen spelen. Verder gebruik ik de PC om te internetten en voor school.

Ik heb op dit moment het volgende systeem:

Antec Midi Tower One Hundred ATX
XFX 550W Pro
Sapphire HD6950
ASRock 870-Extreme3
AMD Phenom II X4 960T
Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT
WD Caviar blue 2TB
Transcend SSD 256GB

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Melvinstr wijzigde deze reactie 09-10-2017 13:10 (10%)

• Thomascr9695
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02-10 13:16

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-08 20:49
PUBG is gebaseerd op Arma 3 en erg afhankelijk van de snelheid van je cpu. Deze kan dus best in de toekomst een bottleneck vormen.
Maar proberen kan altijd:
https://youtu.be/xe2IFXkhR8M

DeArmeStudent wijzigde deze reactie 07-10-2017 19:15 (25%)

• Thomascr9695
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02-10 13:16

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

quote:
DeArmeStudent schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:33:
PUBG is gebaseerd op Arma 3 en erg afhankelijk van de snelheid van je cpu. Deze kan dus best in de toekomst een bottleneck vormen.
Volgens mij is PUBG niet gemaakt op Arma 3 engine

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• DeArmeStudent
Ik weet niet hoe de engine heet.. die heeft inderdaad een andere naam. Maar pubg was wel eerst een mod van arma3

• Melvinstr
quote:
Ik heb voor een gehele systeemupgrade wel wat over. Maar stel dat ik met een 1050ti voor nu vooruit kan voor de komende 2-3 jaar heeft dat mijn voorkeur, dan kan ik immers nog sparen voor 600-800¤. Dan kan ik tegen die tijd mijn MOBO, CPU, GPU, RAM vervangen.

• Melvinstr
quote:
DeArmeStudent schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:33:
Als ik dat zo zie , dan moet het mogelijk zijn met mijn huidige systeem en een nieuwe videokaart. Is het dan nog aan te raden om geheugen erbij te nemen? Ik zie bijna overal dat men Corsair kiest, maar er zijn veel goedkopere ramgeheugens op de markt met dezelfde snelheid als mijn huidige geheugen.

Zoiets bijvoorbeeld niet compatibel?
pricewatch: Kingston KTL-TC316S/4G

Ik kan me herinneren dat ik in 2012 voor 40¤ een setje van 8GB kocht, nu zie ik dat de prijzen verdubbeld zijn. Iemand een idee waarom dat gebeurd is?

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-10 16:03

Praetextatus

the dutch_paki

quote:
Melvinstr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Als ik dat zo zie , dan moet het mogelijk zijn met mijn huidige systeem en een nieuwe videokaart. Is het dan nog aan te raden om geheugen erbij te nemen? Ik zie bijna overal dat men Corsair kiest, maar er zijn veel goedkopere ramgeheugens op de markt met dezelfde snelheid als mijn huidige geheugen.

Zoiets bijvoorbeeld niet compatibel?
pricewatch: Kingston KTL-TC316S/4G

Ik kan me herinneren dat ik in 2012 voor 40¤ een setje van 8GB kocht, nu zie ik dat de prijzen verdubbeld zijn. Iemand een idee waarom dat gebeurd is?
Nee niet echt. Koop eerst de grafische kaart en kijk hoe t dan loopt.Stel dat t t niet voldoende is dan kun je toch beter de rest ook upgraden. En de eerder door @Melvinstr aangehaalde cpu is echt een flinke stap al omhoog. Enkel Ram upgraden heeft niet veel zin.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• DeArmeStudent
Ik zou als ik jou was ook eerst een videokaart kopen en kijken hoe het draait...

Ram is zo duur geworden omdat de productie erg gereduceerd werd nadat de prijzen zo laag werden. Veel bedrijven maken ook ssd's en telefoongeheugen waar wel goed aan verdient werd en de inkomsten van pc ram liepen terug.

Nu is er gewoon een te kort aan productie van videokaart en moederbord geheugen, waardoor de prijzen hoog blijven en dat vinden se producenten wel even fijn.

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:02
quote:
DeArmeStudent schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:17:
Ik weet niet hoe de engine heet.. die heeft inderdaad een andere naam. Maar pubg was wel eerst een mod van arma3
Dat het een mod was van ARMA betekent niet dat het nu nog steeds iets te maken heeft met ARMA. PUBG maakt nu gebruik van de Unreal Engine 4. Dat PUBG momenteel nog niet helemaal lekker draait heeft meer met de optimalisatie te maken dan de gebruikte engine an sich.

• Melvinstr
quote:
Flavius schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:52:
[...]
Dat het een mod was van ARMA betekent niet dat het nu nog steeds iets te maken heeft met ARMA. PUBG maakt nu gebruik van de Unreal Engine 4. Dat PUBG momenteel nog niet helemaal lekker draait heeft meer met de optimalisatie te maken dan de gebruikte engine an sich.
Heeft het draaien op verschillende engines effect op de videokaart die je gebruikt ?

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:02
PUBG draait maar op één engine. Elk spel draait maar één engine. Meerdere games van dezelfde engine. Hangt dan weer van de optimalisatie van de ontwikkelaar af hoe het draait.

Jouw systeem is sowieso verouderd. Je kunt er dus voor kiezen om een nieuwe GPU aan te schaffen, of gewoon voor een geheel nieuw systeem te gaan. Ik had begrepen dat voor PUBG bijvoorbeeld 16GB ram ook wel nuttig is.

Wat @Thomascr9695 voorstelde is dan wel een idee.

• Melvinstr
quote:
Flavius schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:30:
PUBG draait maar op één engine. Elk spel draait maar één engine. Meerdere games van dezelfde engine. Hangt dan weer van de optimalisatie van de ontwikkelaar af hoe het draait.

Jouw systeem is sowieso verouderd. Je kunt er dus voor kiezen om een nieuwe GPU aan te schaffen, of gewoon voor een geheel nieuw systeem te gaan. Ik had begrepen dat voor PUBG bijvoorbeeld 16GB ram ook wel nuttig is.

Wat @Thomascr9695 voorstelde is dan wel een idee.
Thanks, ik ga eerst beginnen met een videokaart upgrade. Ik zit [BBG] Basisgamesysteem - november 2017 te lezen en zie nogal een heftige discussie over de verschillende combi's en kan hieruit concluderen dat het handig is om de hele systeemupgrade nog 6 maanden uit te stellen.

Ik zie in de V&A de V&A aangeboden: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 staan, is dat een optie? Of beter naar een 1050 Ti 4GB of 1060 3G kijken?
Of met het oog op upgraden over 6 maanden meteen voor de 6GB gaan?

Melvinstr wijzigde deze reactie 10-10-2017 17:02 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True