Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Hoi,

Wij hebben een sauna met twee speakers (stereo), namelijk een paar van Monitor Audio Climate 50.

Hier hoort nog een receiver bij.

In de praktijk gaan we daar enkel naar muziek via Spotify (Connect). Andere bronnen zijn niet relevant/geen meerwaarde.

Mijn eerste idee was om een goedkope versterker aan te schaffen (op Pricewatch zie je ze al voor minder dan 100€), en dan een ChromeCast Audio voor de Spotify functionaliteit.

Wat ik ook al overwogen heb, is om de tweede zone van een bestaande Denon AVR-X2200W te gebruiken. Deze zal zonder twijfel betere kwaliteit leveren dan een 100€-versterker. Maar het probleem is dat het dan een gedoe wordt om Spotify naar de tweede zone te sturen (je moet iedere keer wat handelingen uitvoeren op de Denon remote). Met de WAF in gedachte, wil ik dat alles gewoon via de Spotify app alleen te bedienen is. Dus een tweede receiver lijkt onvermijdelijk.

Wat zijn jullie gedachten?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Als je toch alleen maar Spotify gebruikt, waarom dan niet gewoon een stereo versterker ipv een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Gewoon een 2e hands stereoversterker kopen en eventueel de audio kwaliteit verbeteren met een losse dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DriesA schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:29:
Hier hoort nog een receiver bij.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Verhuizing die kant op dus met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
@S1NN3D : wist ik niet. Bedankt voor de verhuis!

@Marcel ,@pacificocean : een stereo versterker wordt het dan! Ik twijfel nog of ik voor tweedehands wil gaan. Zijn er nieuwe stereoversterkers die aan te raden zijn?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe klinken die speakers? Het ziet er niet echt uit als iets waar ik goeie hoop op heb dat er echt indrukwekkend "ogen dicht, kippenvel" geluid uit komt, maar waar de focus meer op "bestendig tegen extreme temperatuur / vocht". Prima uiteraard voor een sauna.

Ik zou me in zo'n situatie ook niet zo druk maken over audiofiel geneuzel zoals DAC's enzo. Versterkers verschillen onderling hooguit zeer subtiel (en dat wordt in objectieve blinde luistertests ook al amper gehoord). Dus daar zou ik me voor deze situatie ook niet al te druk om maken. Elke normaal presterende versterker klinkt minimaal gewoon goed.

Ik denk dat een chromecast en eenvoudig miniversterkertje is denk ik prima. Bij mijn vriendin in de woonkamer (ook simpele speakertjes, leuk voor achtergrondgeluid), heb ik een SMLS versterker en een chromecast liggen. Precies om de reden die jij gebruikt.

Deze bijvoorbeeld: Link

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51%2Bkr78e03L._SL1200_.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 08-10-2017 11:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
pacificocean schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:15:
Gewoon een 2e hands stereoversterker kopen en eventueel de audio kwaliteit verbeteren met een losse dac.
De DAC van de Chromecast audio schijnt meer dan prima te zijn. Beter dan de meeste DACS in receivers en home cinema setjes. Dus ik denk dat een losse DAC in deze zonde van het geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Bedankt, @JvS , heel bruikbaar advies!

De speakers heb ik nog niet geprobeerd (wegens geen versterker :) ). Maar ze dienen voor niets meer dan was relaxte achtergrondmuziek in een sauna (<5m²). Dat zullen ze wel aankunnen.

Die SMSL ziet er prima uit. Verkrijgbaarheid in België/Nederland is precies nog wel een aandachtspunt (25$ shipping en douanekosten via je link). Op Aliexpress ben ik hem ook tegengekomen, met een levertermijn van 60 dagen.

Ik zoek nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:02
Lang zoeken hoef je niet. In Nederland vind je ook wel T-Ampjes, maar dan wordt de shipping gewoon doorberekend in de prijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Willekeurig simpel versterkertje van marktplaats van 3 tientjes en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hoi,

Als we de aankoop toch in de gekende Nederlandse webshops gaan doen, kom ik bijvoorbeeld uit bij de SkyTronic audio versterker. Is dat een betrouwbaar merk? Op vlak van aansluitingen lijkt het wel goed te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18
Ik heb deze aan een paar simple speakers met een airplay ontvanger. Werkt prima en meer hoeft het niet te kosten volgens mij:
E-Bay

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Pagina: 1