Vraag

• trees
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:11
Beste allemaal,
ik ben niet echt thuis in de android wereld, aangezien ik al jaren gebruik maak van 'the other side' :)
Nu heb ik onlangs een domotica systeem geïnstalleerd van Loxone, waarbij ik graag een tablet zou voorzien voor de visualisatie.

Mijn probleem is dat ik het een beetje zonde v om een duur toestel permanent tegen de muur te hangen, zoals de meeste wall-mounts zijn. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een Android tablet (formaat maakt op zich niet ongelooflijk veel uit, maar uiteraard ook geen gsm formaat :)), die de mogelijkheid heeft om op te hangen, een ietwat mooi uitziet, maar toch ook weer niet té duur is.

Ik heb al een beetje rondgezicht op het wereld wijde web, maar buiten de duurdere varianten ben ik nog niet veel tegengekomen...
Alvast bedankt!

Alle reacties

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik verwacht niet dat je een standaard oplossing gaat vinden maar wat je zou kunnen overwegen is een willekeurige tablet waar een cradle (standaard met lader erin verwerkt) bij te krijgen is (Samsung heeft meerdere), te plaatsen op een centrale plek op een plankje aan de muur. De tablet blijft dan portable maar ook makkelijk op een vaste plaats in te zetten.. Just a thought.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

wil je dat tablet nu nog wel of niet voor andere dingen gebruiken ?

voor de rest zijn mooi en niet te duur zwaar subjectief.
Dus dat helpt je vraag ook niet.

Ik denk niet dat er echt walmountable tabblets zijn, maar dat je zelf een framepje moet maken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-11 20:29

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
pricewatch: Archos 156 Oxygen Zilver

Maak een mooi frame van hout erom, klaar

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA.

Probeer wel wat meer info te geven; wat voor prijs, formaat, kleur, etc.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aangezien de OP al een tijdje oud is, een poging meer info te krijgen. Sorry als ik het topic te veel hijack, maar er is gewoon zo weinig bruikbare info te vinden :-(

Mijn probleem is vergelijkbaar als die van de topicstarter. Ik kan maar weinig systemen vinden en nog minder reviews / ervaringen van de wallmounts.

Heeft iemand een suggestie?

Mijn 'eisen' zijn ongeveer dit:
Android (webinterface in kiosk mode),
Camera aan de voorkant (detectie dat je dichtbij bent, scherm aan)
Wifi
10 inch ongeveer
wallmount moet er mooi uitzien
montage op de muur
stroom plug moet weg gewerkt zijn in de wallmount of de plug moet midden bovenaan het scherm. (landscape)

Hoe goedkoper hoe beter, maar ik vindt de looks en specs belangrijker, dus als het 300 euro wordt is het ook nog oke.

Paar dingen die ik gevonden heb, maar net niet voldoen of onduidelijk is of het gaat werken, maar wel een idee geven:
https://www.vogels.com/nl...0-muurpakket-voor-tablets

https://azerty.nl/product...tablet-android-4-4-kitkat

Edit:
Hier nog een paar voorbeelden, dat uit post nr 57 begint er al aardig op te lijken.
https://community.openhab...l-mounted-tablet/22540/57

[ Voor 7% gewijzigd door siepeltjuh op 02-03-2018 22:05 ]

Can`t live without the mods

Pagina: 1