iPhone 5 iOS 10 wallpaper shift een paar pixels?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb tot nu toe haast altijd foto's als home screen wallpaper gebruikt, of een effen achtergrond. Vandaag heb ik voor het eerst weer eens "grid" wallpapers gedownload. Ik herinnerde me dat ik jaren terug (op dezelfde iPhone 5 maar toen nog met iOS 7 waarschijnlijk) een Packman achtergrond had en die wilde ik graag weer.

Ik heb gegoogled op "iPhone home screen wallpaper" en verschillende wallpapers gedownload die zeggen gemaakt te zijn voor iPhone 5 (niet 5s oid) Maar zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0EFrhfB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yFfDRZJ.png

De app icons zouden eigenlijk exact over de "vakjes" van de wallpaper moeten vallen, maar bij elke grid wallpaper die ik download, zie ik dezelfde shift: mijn app icons hangen een aantal pixels te hoog (of de wallpaper te laag :) )

Ik kan natuurlijk de wallpaper zelf fixen, maar daarmee snap ik de oorzaak nog niet. Ik heb gegoogled op "iphone 5 iOS 10 wallpaper shift" en aanverwante searches, maar vond eigenlijk niks. Ik lijk alleen te zijn met dit probleem :|

Heeft iemand een idee wat er mis is? Ik heb nu iOS 10.3.3, niet gejailbreaked, niks bijzonders met de telefoon gedaan.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Beste antwoord (via Reveller op 09-10-2017 15:27)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee dit komt door het feit dat iconen sinds iOs10 (dacht ik) iets hoger op de grid staan.

Dus ook met perspectief uit en de foto volledig uitgezoomd werkt dit niet meer. Althans als de foto gemaakt is voor deze icoon aanpassing dan tenminste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat betreft waarschijnlijk de parallax functie. Beweeg je telefoon maar 's heen en weer.

Overigens is er tussen iOS 7 en iOS 11 nogal wat aan 't design gedaan dus 't kan ook gewoon zijn dat die wallpapers outdated zijn. Volgens mij zijn dergelijke wallpapers niet meer zo populair sinds iOS aan parallax doet.

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2017 01:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 01:17:
Dat betreft waarschijnlijk de parallax functie. Beweeg je telefoon maar 's heen en weer.
Dat vermoeden heb ik ook. Kun je trouwens ook gewoon uitzetten door te kiezen voor "stilstaand" ipv "perspectief" bij het selecteren van een achtergrond.

[ Voor 24% gewijzigd door Foxl op 07-10-2017 01:26 ]

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:42
Foxl schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 01:26:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Kun je trouwens ook gewoon uitzetten door te kiezen voor "stilstaand" ipv "perspectief" bij het selecteren van een achtergrond.
Vergeet niet om dan de afbeelding nog even uit te zoomen, dat moet je namelijk nog handmatig doen :)

Zucht...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee dit komt door het feit dat iconen sinds iOs10 (dacht ik) iets hoger op de grid staan.

Dus ook met perspectief uit en de foto volledig uitgezoomd werkt dit niet meer. Althans als de foto gemaakt is voor deze icoon aanpassing dan tenminste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:34:

Ik denk idd dat dit het probleem dan is. Ik heb parallax uit staan, dus de achtergrond is statisch maar ziet er toch verschoven uit. Dat wordt even prutsen in MS Paint dan maar :D

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Pagina: 1