• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Ok, ff geen geflame enzo... Duidelijk pros en cons voor beide systemen...
Ik zal eens beginnen, eerste stem voor Palm, waarom:
-meer software (legaal én ilegaal)
-ook films (fireviewer)
-mp3 modules op M50x
-crashed nooit Palm
-anti-MS (beetje flame ;)
Aristos
Wat vinden jullie ervan...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Oei, Aristos, zoiets had je beter op palmclub kunnen houden, dit is vragen om flamegedrag :)

Als palm gebruiker:
- Goedkoper
- Efficienter (gemaakt voor PDA taken, niet voor patserig gedrag)
- Ontiegelijk veel software beschikbaar

Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik best wel eens jaloers ben op de PocketPCtjes van tegenwoordig. Dat is zeker verandert; 2 jaar geleden had ik je zwaar in je gezicht uigelachen als je had gezegd dat je een WinCE PDAtje had.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 12:27

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 09 juli 2001 23:08 schreef Aristos het volgende:
-ook films (fireviewer)
Voor films heb ik mijn palmpje niet gekocht. Als ik zonodig een film onderweg wil zien gebruik ik mijn laptop wel, ook stuk groter display en verwarmt je schoot ook lekker :P
-mp3 modules op M50x
Visor heeft springboards hiervoor, maar heb een Expanium voor MP3's. Gaan mijn batterijen ook wat langer mee...
-crashed nooit Palm
Tenzij je slechte gecrackte palmsoftware installeert >:)
-anti-MS (beetje flame ;)
Wat vinden jullie ervan...
De mooiste uitspraak heb ik hier een keer gelezen:

Palm blijf je dagelijks gebruiken
Een IPaq show je twee weken mee, en dan ligt die in je la.

rm -r *

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik stem ook op Palm, omdat ik er een beetje verveeld van wordt dat mensen standaard aan Compaq's iPaq denken als ze PocketPC bedoelen. Denk ook eens aan HP, Casio, Palmax en binnenkort Toshiba en Siemens...

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 23:28 schreef ralfbosz het volgende:
De mooiste uitspraak heb ik hier een keer gelezen:

Palm blijf je dagelijks gebruiken
Een IPaq show je twee weken mee, en dan ligt die in je la.
Mijn pa heeft nu (voor z'n werk) al een aantal maanden een iPaq, en kan ECHT niet meer zonder. (Moet wel zeggen dattie inderdaad veel showt ja :) )

Verwijderd

[topic=178701]

Kijk maar eens naar dit draadje. Dit draaien, dat kun je volgens mij niet met een Palm. Volgens mij een groot voordeel voor de IPAQ

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 10 juli 2001 11:53 schreef mod het volgende:
Kijk maar eens naar dit draadje. Dit draaien, dat kun je volgens mij niet met een Palm. Volgens mij een groot voordeel voor de IPAQ
Linux op een PDA... Sorry, maar dat vind ik nog steeds iets typisch voor de slashdot lezende, User Friendly leuk-vindende linux zealot / nerd :). Ik gebruik ook linux, maar ik voel niet de drang om Linux op alles van m'n Dreamcast tot m'n horloge tot m'n PDA te zetten...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Aristos
Waarom zou dit niet op een Palm kunnen?
Kijk eens op http://www.uclinux.org/
Aristos
PS: Hoewel ik nog niet de voordelen van Linux op een PDA zie.. Een PDA is geen PC.. Het is in mijn ogen een samenvatting van alle belangrijke dingen op je PC.. Als je echt álles wil van een PC, koop dan een laptop...
Aristos

Verwijderd

Wat een gezeur dit allemaal.. ik word een beetje gek van dit soort discussies. Het is een algemeen feit dat de iPaq mooi is (ontken het niet! :)).

Ik heb zelf een Palm gehad, daarna een HP Jornada 545 en nu een iPaq 3660. Ik ben erg tevreden over alle 3 de apparaten. De palm is gewoon een fijn dingetje om mee te werken, maar ik kan persoonlijk lekkerder werken met de Pocket PC's (mijn iPaq is snelll :)). Het is een persoonlijke voorkeur.

Je moet gewoon zelf beslissen wat je doet. Ik heb uit Amerika een zooitje cases en andere spullen over laten komen en ben erg tevreden.

Nogmaals, kijk zelf wat je eisen zijn en wat je met je PDA wilt doen. Persoonlijk vind ik de expansion packs op de iPaq erg handig (vooral mijn Silver Slider :)).

• Aristos
Ok de pats factor (in goede zin van het woord) is stukken beter met zo een iPaq.. Maar wat kun je nou met een iPaq nou meer dan een Palm... Behalve mp3tjes afspelen... Dat is absoluut een voordeel van de iPaq, al vind ik 64Mb nog steeds aan de lage kant....
Maar wat is nou de toegevoegde waarde van de iPaq?
Aristos

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 10 juli 2001 13:27 schreef cyberjoy het volgende:
Wat een gezeur dit allemaal.. ik word een beetje gek van dit soort discussies. Het is een algemeen feit dat de iPaq mooi is (ontken het niet! :)).
Nou, nu je het er toch over hebt... ik vind de iPaq een leuk PDAtje maar vind de Palm V toch echt mooier van vorm. En dat meen ik serieus, niet alleen om iPaq fans te dissen (dan zou ik het wel wat anders gezegd hebben :)).

• Genoil
Ja wat moet je met zo'n iPaq. Gamen stelt echt weinig voor omdat je maar 1 hardware-key tegelijk in kunt drukken :9

Nee da's flauw. Maar als blije Casio eigenaar blijf ik negatieve uitspraken doen over iPaq, todat ze de titel veranderen.

En het is geen algemeen feit dat de iPaq mooi is. Ik ontken het! Het is echter wel een feit dat de duurzaamheid van de iPaq aan de twijfelachtige kant is.

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Simpel:

Palm = handig, makkelijk, redelijk mooi

Ipaq = minder handig, veel cooler

Aan u de keuze :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Wat een gelul.. ik heb alle soorten pda's (palm,pocketpc) gehad en ik vind mijn ipaq toch meer functionaliteit hebben (sneller, mooier en handiger) dan een palm. NOGMAALS: Een palm vind ik een PHAT ding.. heel handig, maar mijn iPaq gaat gewoon heel goed met wireless cards en andere soorten addons (ik krijg het uit Amerika... daar is echt VEEL uitbreiding te krijgen .. ook mooie cases zodat hij mooi in me zak kan met een portemonee erbij).

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 12:57 schreef Aristos het volgende:
Waarom zou dit niet op een Palm kunnen?
Kijk eens op http://www.uclinux.org/
Aristos
PS: Hoewel ik nog niet de voordelen van Linux op een PDA zie.. Een PDA is geen PC.. Het is in mijn ogen een samenvatting van alle belangrijke dingen op je PC.. Als je echt álles wil van een PC, koop dan een laptop...
Aristos
Intersant, helaas zie ik nog niet zo vlug de mogenlijkheid om een Xserver te draaien op die site :'( Maar mijn vraag is eigenlijk niet bedoeld voor een mijn merk X is beter dan jou merk Y discussie. Iedereen moet dit voor zich zelf uitmaken wat hij wilt/denkt nodig te hebben. Beide hebben goede en sterke punten... Belangrijkste is dat je er zelf tevreden mee bent. En de zin van deze discussie :? :?

• Genoil
hah topic-titel = veranderd! pocketpc rulez, palm suks ;) ;) iepak is mooi :9!

nee zonder gein, ik heb zooooo zwaar zitten twijfelen tot in de winkel toe. uiteindelijk hebbik toch voor ppc gekozen vanwege z'n multimedia caps. de toekomst (lees: umts devices) ligt dichter bij ppc dan bij palm. da's ook te zien aan het groeiende marktaandeel van ppc tov palm. en aangezien ik graag wil developpen voor zulke apparaatjes (ook games enzo) is het de ppc geworden. helaas nu weinig tijd voor vrijetijdscoden, gebruik m';n casio vooral als agenda....ja had dan een Palm gekocht! ;)
Pagina: 1