[Macbook Pro late 2007] Backlight gaat aan en dat was het

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Als Windows sysadmin voel ik mij in dit subforum in het hol van de leeuw :+

Iemand heeft mij zijn oude Macbook Pro (eind 2007) gegeven met de vraag of ik dat ding nog kan reanimeren. Ze waren bezig met een herinstallatie en op een bepaald moment gebeurde er na een herstart niets meer behalve dat het backlight aan gaat. Spijtig genoeg kan ik geen extern scherm aansluiten omdat ik geen DVI meer in huis heb (wel nog een VGA, maar geen verloopstukje) dus uitsluiten dat het een schermprobleem is kan ik niet.

Geprobeerd, hardware: ik heb de hele Macbook uit elkaar gehaald, ontstoft en nieuwe koelpasta aangebracht. Displaystekker is absoluut goed aangesloten en bij wijze van test heb ik zelfs de harde schijf vervangen. Geen succes.

Geprobeerd, software: verschillende toetsenbordcombinaties die ik op fora vind; variaties met ctrl, alt, de Apple toets, o, 0, p, f en de powerbutton om hetzij een of andere cache te legen; hetzij in de UEFI te komen. Geen succes.

Nu weet ik niet meer wat ik nog proberen kan eerlijk gezegd. Als nog iemand ideeën heeft... ?

Beste antwoord (via YellowOnline op 08-10-2017 10:15)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

In de UEFI komen hoef je niet te proberen, dat heeft een Mac niet. Je hebt alleen een Boot menu bereikbaar via Option, recovery en diagnostics, waarvan die laatste twee niet werken zonder OS X installatie of diagnostics cd op dit oudje.

Kan ook een gevalletje dode GPU zijn, deze modellen hadden de gevreesde 8600M GT die mits niet gerepareerd toen het nog kon 100% zeker een keer de geest geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 08-10-2017 00:37 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
Dit al gedaan? https://support.apple.com/nl-nl/HT201295 en https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Verder lees ik op internet dat het RAM geheugen mogelijk overleden kan zijn. Heb je dit al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Yup. Daarnaast, door de hele laptop uit elkaar te halen, heb ik de CMOS batterij eens afgekloppeld. Ik vermoed dat in principe die instellingen dan ook weg waren.
Verder lees ik op internet dat het RAM geheugen mogelijk overleden kan zijn. Heb je dit al nagekeken?
Ik heb beide latjes RAM elk al een apart geprobeerd. Fysiek andere RAM van dat type heb ik helaas niet, maar de kans dat beide tegelijkertijd stuk zijn is sowieso miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:56
Aanzetten zonder hdd, aantal maal gezien dat een mac corrupte data had waarbij jezelfs geen toetsenbordcombinaties in kn voeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

In de UEFI komen hoef je niet te proberen, dat heeft een Mac niet. Je hebt alleen een Boot menu bereikbaar via Option, recovery en diagnostics, waarvan die laatste twee niet werken zonder OS X installatie of diagnostics cd op dit oudje.

Kan ook een gevalletje dode GPU zijn, deze modellen hadden de gevreesde 8600M GT die mits niet gerepareerd toen het nog kon 100% zeker een keer de geest geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 08-10-2017 00:37 ]

I reject your reality and substitute my own