Bitcoins van wallet naar Bittrex sturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979867

Topicstarter
Hoi!

Naar aanleiding van mijn nieuwsgierigheid naar de bitcoin en het me niet helemaal lukt allemaal ben ik op Tweakers beland.

Ik heb echt een hele tijd geleden voor 30 euro bitcoins aangeschaft en in mijn wallet van Electrum laten storten. Nu was me toen al niet duidelijk wat ik er daarna mee aanmoest.. Nu kwam ik er achter dat je er mee kan handelen. Heb ik mijzelf aangemeld op Bittrex maar ik zie totaal niet hoe ik mijn bitcoins/wallet aan die site toe voeg.

Waarschijnlijk zitten jullie nu allemaal te grinniken achter je scherm om mijn vraag maar ergens moet ik het toch leren? Ik hoop dat iemand mij een beetje meer op weg kan helpen :*)

Alvast bedankt!

Groetjes Ilse

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:19
Als je ingelogd bent in Bittrex zie je rechtsboven een tabje 'Wallet'. Als je hier op drukt zie je een overzicht van al je account balances. In deze lijst moet je zoeken naar Bitcoin. Mocht je in de bovenste lijst helemaal geen currencys kunnen vinden, moet je wellicht linksboven 'Hide Zero balances' uitvinken.

Vervolgens staat in de meest linker kolom een plus en een min knop. Als je op de plus knop drukt opened een window met OF een 'Address', OF een knopje met 'Generate'. Druk op generate als er nog geen address aangemaakt is. Vervolgens moet je vanuit je Electrum wallet je Bitcoins versturen naar dit adres, en na een aantal bevestigingen worden de Bitcoins automatisch aan je account bijgeschreven.

LET OP; Als je deze Bitcoins een aantal maanden geleden hebt gekocht, kan het zijn dat je naast 'Bitcoin', ook nog 'Bitcoin Cash' hebt door een hard fork van Bitcoin, die heb je een soort van gratis gekregen. Ondanks dat dit 1/12de de waarde heeft van Bitcoin, is het in principe gratis geld. 1 BitcoinCash is namelijk als nog ~380 dollar waard. Mocht dit het geval zijn moet je even Googelen op 'Electrum withdraw Bitcoin Cash' voor meer informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Penait1 op 07-10-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 997323

Hoi,

Ik heb als beginnende bittrex’er ook een vraag. Na een filmpje gezien te hebben heb ik geprobeerd om van BTC BCC te kopen. Maar ik waarschijnlijk onverhoopt met 0.02 BTC ongeveer 0.1 BCC gekocht. Kan dat überhaupt?

Bij ‘wallets’ staat gelukkig bij estimated value nog wel steeds 0,02 (150 dollar). Maar als ik in de wallets kijk staat er maar 0.116 BCC en 0.0002BTC

Heb ik een super domme fout gemaakt of valt het mee?

Vr. Groet,
Bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimog34
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 01:58
Hallo ook beginnende hier.
Dom vraagje. Als ik geld van mijn Wallet overmaak naar Bittrex is Bittrex dan niet mijn Wallet?
Of maakt Bittrex continue transacties tussen mijn wallet en zijn exchange ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 15:33
minimog34 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:13:
Hallo ook beginnende hier.
Dom vraagje. Als ik geld van mijn Wallet overmaak naar Bittrex is Bittrex dan niet mijn Wallet?
Of maakt Bittrex continue transacties tussen mijn wallet en zijn exchange ????
Zodra je het naar Bittrex stuurt, zit het in hun wallet en zij laten je handelen met jouw deel. Dus ja, het gaat uit je eigen wallet. Wel zou je het na handelen terug kunnen sturen naar een offline wallet. Dan verdwijnt je tegoed weer op Bittrex en verschijnt het weer in je eigen beheer.

[ Voor 7% gewijzigd door The Redman op 20-12-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimog34
Dus in andere woorden je stort je geld op iemands anders zijn wallet zodat je gebruik kan maken van hun dienst. En om uitbetaald te worden moet ik het weer terug laten storten op mijn eigen wallet? Of kan dat meteen naar mijn rekening?

PS

Ik kan nu niet experimenteren met Bittrex omdat ik nu geen account kan aanmaken (overloaded)

[ Voor 19% gewijzigd door minimog34 op 20-12-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 22:59
houd er rekening mee, dat elke tranfer geld kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
minimog34 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:19:
Dus in andere woorden je stort je geld op iemands anders zijn wallet zodat je gebruik kan maken van hun dienst. En om uitbetaald te worden moet ik het weer terug laten storten op mijn eigen wallet? Of kan dat meteen naar mijn rekening?
Ja. Het is eigenlijk hetzelfde als met gewoon geld. Als jij in aandelen wilt handelen bij bv Binck, dan stort je eerst geld van je eigen betaalrekening op je rekening bij Binck. Vervolgens kan je dat tegoed gebruiken om aandelen bij Binck te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimog34
Oke raden jullie dan aan om bijv een exchange als Bittrex te gebruiken als een main wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
minimog34 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:25:
Oke raden jullie dan aan om bijv een exchange als Bittrex te gebruiken als een main wallet?
nee! Als Bittrex gehacked wordt, ben je je geld kwijt. Main wallet zou cold (offline) storage moeten zijn (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 13:06
Anoniem: 997323 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:20:
Hoi,

Ik heb als beginnende bittrex’er ook een vraag. Na een filmpje gezien te hebben heb ik geprobeerd om van BTC BCC te kopen. Maar ik waarschijnlijk onverhoopt met 0.02 BTC ongeveer 0.1 BCC gekocht. Kan dat überhaupt?

Bij ‘wallets’ staat gelukkig bij estimated value nog wel steeds 0,02 (150 dollar). Maar als ik in de wallets kijk staat er maar 0.116 BCC en 0.0002BTC

Heb ik een super domme fout gemaakt of valt het mee?

Vr. Groet,
Bos
Dat is zeker mogelijk het zogenaamde margin trading. Even heel simpel gezegd iemand anders leent jou dan geld om die currency te kunnen kopen. Soms kan je dan 3-5X je inleg uitgeven om een positie te nemen. Je betaald dan vaak daily fee's voor het geleende bedrag.

Maar als de koers dan te hard zakt kun je een margin call krijgen. Simpel gezegd wordt je positie dan verkocht als het risico te groot wordt dat de geld verstrekker zijn geld niet meer terug kan krijgen. En wordt alles verkocht om hem terug te betalen en dan houd je nog maar zeer weinig van het oorspronkelijke bedrag over. (dit is wel allemaal heel versimpeld uitgelegd dus google even op de termen voor een betere uitleg)

Ik handel zelf ook met Margin posities maar het is wel risicovol de winst is leuk maar het verlies is soms ook heel pijnlijk dus pas hier extra mee op.

Normaal gesproken doe je dit als je normale valuta hebt (Dus euro's of dollars) en ga je dan margin traden. Maar als je 0.02btc had weet ik niet hoe je daar 0.116 van kan maken. Ik ken Bittrex zelf niet ik zit op Bitfinex en Kraken.
minimog34 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:25:
Alleen als je op dag of week basis wilt handelen maar het is altijd een risico. Ga je voor langere posities is het veiliger om ze in cold storage te zetten of als je met grote bedragen aan de gang gaat een hardware wallet zoals een Trezor.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 20-12-2017 12:36 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
borft schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:20:
houd er rekening mee, dat elke tranfer geld kost!
Klopt, ik heb onlangs m'n coins overgezet van Kraken naar Bittrex en moest 0,001BTC aan fee betalen.
Met de huidige koers is dat ruim €14 :-(

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2017 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 22:03

Rannasha

Does not compute.

ThinkPadd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:45:
[...]

Klopt, ik heb onlangs m'n coins overgezet van Kraken naar Bittrex en moest 0,001BTC aan fee betalen.
Met de huidige koers is dat ruim €14 :-(
Als exchanges eens op zouden schieten met het implementeren van SegWit, dan zou het een heleboel schelen. Niet alleen zijn SegWit transacties goedkoper om te versturen bij de huidige tarieven, maar met gebruik van SegWit transacties passen er ook veel meer transacties in een block, waardoor er minder concurrentie is voor block-ruimte en de transactie-fees dus nog verder omlaag kunnen, zeker gezien exchange-transacties een vrij groot aandeel hebben in het totale volume.

Maar exchanges die de transactiekosten door de klant laten betalen hebben weinig motivatie om hier haast mee te maken zolang de klanten nog niet te hard klagen.

Exchanges die de kosten voor eigen rekening nemen hebben veel meer motivatie. Neem bijvoorbeeld Bitstamp, waarbij een Bitcoin-withdrawal de klant helemaal niets kost. Bitstamp was een van de eerste bedrijven die is overgestapt op SegWit-transacties.

De technologie om de boel efficienter te maken is bruikbaar en beschikbaar. Nu nog de wil bij de grote exchanges en andere Bitcoin-diensten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Waarom zouden ze als jouw baas zou zeggen wil jij de helft van je salaris inleveren, zeg jij toch ook nee.

Een fabrikant van medicijnen kan de prijs soms wel 90 procent verlagen maar waarom zouden ze als er toch wel wordt betaald. Toch niet vanwege die enkele klager...

[ Voor 43% gewijzigd door ErikRo op 20-12-2017 16:47 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1