Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 526735
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon.

Wat is je budget?
Maximaal €450, maar liever richting de €250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er niet veel bijzonders mee doen, maar hij moet wel een hele dag meegaan met wat browsen en muziek luisteren (via een 3.5mm jack). Het zou fijn zijn als de GPS redelijk goed is. Tevens heb ik er graag een echte accelerometer en magnetometer op. Daarnaast moet hij Bluetooth LE hebben voor mijn Mi Band 2 en NFC hebben om te kunnen betalen en mijn YubiKey NEO uit te lezen. Op de CPU wil ik wel graag weer 8 cores met ARMv8 (64 bit). Natuurlijk wil ik minstens 16 GB opslag. Het scherm moet rond de 5" zijn. Verder moet ik 4G kunnen gebruiken met het T-Mobile netwerk. Ook wil ik met de nieuwe telefoon nog minstens 2 jaar updates krijgen (inclusief major updates, zoals Oreo). Bovendien wil ik er niet te veel bloatware op. Tevens wil ik hem kunnen rooten, dus moet er een officiele TWRP build voor zijn en het liefst gewoon Fastboot ipv Odin ofzo. Het merk maakt me niet zoveel uit, zolang het geen Samsung is. Hiervoor had ik een Huawei P8 Lite, maar daarvan is het scherm kapot gegaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nadelen:
  • Nokia 5: geen 802.11ac (volgens Pricewatch), geen magnetometer (volgens Pricewatch), geen officiele TWRP build
  • Wileyfox Swift 2X: geen 802.11ac (volgens Pricewatch)
  • Motorola Moto G5 Plus: geen 802.11ac (volgens Pricewatch), geen accelerometer en magnetometer (volgens Pricewatch), geen officiele TWRP build
  • Honor 9: duur, geen accelerometer en magnetometer (volgens Pricewatch), geen officiele TWRP build, HiSilicon CPU
Voordelen:
  • Nokia 5: goedkoop
  • Wileyfox Swift 2X: goedkoop, officiele TWRP build, 3GB RAM, 32 GB ROM
  • Motorola Moto G5 Plus: goedkoop, Snapdragon 600 serie CPU, 3GB RAM, 32 GB ROM
  • Honor 9: 4GB RAM, 64GB ROM
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het met de batterij? Ik weet niet zo goed hoeveel mAh ik moet hebben. En hoe zit het met de updates van die telefoons? Tot nu toe neig ik meer naar de Wileyfox Swift 2X.

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:16

Daniel36

Mr. Positivo himself

Motorola G5 plus heb ik sinds twee maanden Ongeveer, bevalt prima en de accuduur is uitstekend.
Opgeladen in anderhalf uur en dan gaat hij zeker 24 uur mee bij stevig gebruik: Bluetooth en muziek speler, Whatsapp, internet en mijn zoon die wat spelletjes speelt.

Oreo komt binnenkort, al tweemaal updates gehad voor de software.

De Android is lekker kaal.

En van de rest van je eisen heb ik geen kaas gegeten :)

[Voor 22% gewijzigd door Daniel36 op 06-10-2017 22:23]

It is nice to be important, but more important to be nice.

• 526735
  • Niet online
Daniel36 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:20:
Motorola G5 plus heb ik sinds twee maanden Ongeveer, bevalt prima en de accuduur is uitstekend.
Opgeladen in anderhalf uur en dan gaat hij zeker 24 uur mee bij stevig gebruik: Bluetooth en muziek speler, Whatsapp, internet en mijn zoon die wat spelletjes speelt.

Oreo komt binnenkort, al tweemaal updates gehad voor de software.

De Android is lekker kaal.

En van de rest van je eisen heb ik geen kaas gegeten :)
Ok, dan heb je mijn vragen over die telefoon beantwoord. Nu ik op GSMArena (ipv Pricewatch) kijk, heeft hij wel een accelerometer, maar geen magnetometer in Europa. Ook staan er blijkbaar op XDA een onofficiele TWRP build. Dus ik denk dat ik dan voor de Moto G5 Plus ga. Of heeft iemand anders een betere suggestie?

[Voor 4% gewijzigd door 526735 op 07-10-2017 09:02]

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07 11:10
Xiaomi redmi Note 4x geen idee?

Accuduur van ruim 2 dagen en alles wat je wilt voor 130 euro.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:55
Ik zou wel even in de winkel gaan kijken en et toestel testen voordat je de G5 Plus aanschaft. Het formaat is best fors vind ik. Verder zie ik vaak de LG G6 via eGlobal hier voorbij komen, dan zit die ook in jou budget.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al naar de Nokia 6 gekeken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 526735
  • Niet online
Stef_Venner schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:54:

Daar zat ik ook al aan te denken, maar die heeft geen NFC, dus dat wordt hem sowieso niet helaas.
swhnld schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:00:
Ik zou wel even in de winkel gaan kijken en et toestel testen voordat je de G5 Plus aanschaft. Het formaat is best fors vind ik. Verder zie ik vaak de LG G6 via eGlobal hier voorbij komen, dan zit die ook in jou budget.
Die LG G6 is op zich ook nog wel interessant.

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:16

Daniel36

Mr. Positivo himself

Stef_Venner schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:54:

Ik ben dan weer een beetje sceptisch: de accuduur van de Motorola is ook lang op papier.
Maar bij intensief gebruik wordt dat gauw minder en wil je toch dagelijks laden.
Elke nacht in mijn geval.

It is nice to be important, but more important to be nice.

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07 11:10
Daniel36 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:50:
[...]

Ik ben dan weer een beetje sceptisch: de accuduur van de Motorola is ook lang op papier.
Maar bij intensief gebruik wordt dat gauw minder en wil je toch dagelijks laden.
Elke nacht in mijn geval.
Ik gebruik 'm zelf redelijk intensief (2 uurtjes gamen Heartstone/pokemon Go) en stuk of 50 appjes, 2 telefoongesprekken van 10 min+ per dag en ik haal met gemak 2 dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 526735
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk toch voor de Motorola Moto G5 Plus gegaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True