Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MiekCraftGaming
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20-12-2020
Beste mensen van Tweakers,

Kun je een SATA 2 schijf op een SATA 600 poort aansluiten?

Ik had al wat op internet gezocht maar kon het niet echt vinden.
Mijn idee is namelijk om te upgraden naar een nieuwe processor (i7 8700K) en een nieuw moederbord (MSI Z370 A Pro), alleen op dat moederbord zitten alleen SATA 600 sloten en ik heb 2 SATA 2 (3 Gb/s) schijven.

Alvast bedankt,

Miek

Alle reacties

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:04
Ja hoor werkt prima.

Xbox Series X: BlazeMuis |  MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB |  iPhone 12 64GB |  Watch S4

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:54

M2M

medicijnman

Forwards en backwards compatibel. Heerlijk toch zo'n protocol :)

-_-

• MiekCraftGaming
Bedankt voor de antwoorden! Ik vroeg me dit ook af want toen ik deze schijf op mijn oude Lenovo M91P moederbord aansloot werkte het niet. Een SATA 2 3Gb/s schijf op een SATA 3 poort.

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Dat is dan wel weer een interessante. Mocht je de schijf daar per ongeluk aan een SATA2-poort hebben gehangen kan het aan de poort hebben gelegen, de chipset op dat moederbord was een beetje problematisch.

• MiekCraftGaming
Vandaar dat het niet werkte, die chipset was inderdaad niet helemaal fijn. Upgraden van die PC was ook bijna niet mogelijk.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True