HP stopt met Elite x3 wegens uitblijven steun Windows 10 Mob

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
nieuws: HP stopt met Elite x3 wegens uitblijven steun Windows 10 Mobile
@arnoudwokke
Begin 2016 publiceerde Tweakers een preview van de HP Elite x3. Begin dit jaar gaf het bedrijf een blik op de opvolger, die er dus niet lijkt te komen.
Waarom is hier nooit een review over geweest? Sowieso is er helemaal nop nieuws of een achtergrond geweest over bijv Workspaces. Er wordt vaak geklaagd dat x86 apps niet werken op mobiles, maar als er dan iemand met een poging komt wordt er geen aandacht aan besteed. Bij Samsung of Apple weten jullie niet hoe snel er 10 berichten over hetzelfde onderwerp moeten komen. En als er dan een concurrent met iets nieuws komt, die technisch niet onderdoet en softwarematig nieuwe dingen aanboord heeft, dan blijft het doodstil.

Zijn jullie als media niet gewoon onderdeel van het probleem? Nieuwe spelers worden geen kans gegeven en geen aandacht aan gegeven omdat het niks oplevert. Door clickbait na te jagen ipv daadwerkelijk met nieuws te komen en nieuwe dingen door te lichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29

arnoudwokke

Redacteur
Dank je wel dat je de moeite neemt om een topic te openen :)

We hebben echt ons best gedaan om een volledige review van de Elite X3 te kunnen krijgen: met bijbehorende Lap Dock en Workspace dus.

Voor de release nam HP contact op en toen konden we een Elite X3 reviewen, maar zonder Lap Dock en Workspace. Dat leek me incompleet en loos. De Lap Dock zou pas later komen - en je hebt Continuüm nodig voor Workspace.

Vervolgens heb ik nog een aantal keer geprobeerd om het hele pakket te pakken te krijgen voor een review, maar dat is helaas niet gelukt: als een fabrikant niet over de brug komt met hardware, kunnen we dat kopen - maar Workspace is een abonnement en we hebben geen manier om dat goed te doen. Na MWC, waar ik de opvolger heb gezien, vond ik het te laat: de opvolger was in aantocht immers.

We hebben het dus geprobeerd en ik had hem dolgraag willen reviewen, maar het lukte simpelweg niet.

Je opmerking over media neem ik niet serieus. Wij zijn een community van enthousiastelingen - en wat ben ik blij dat ik hier fulltime mag werken - en dat enthousiasme vertaalt zich door naar verhalen over vrijwel elk nieuw initiatief op de smartphonemarkt: elke high end Windows Phone behalve de X3, Firefox OS, Blackberry 10, Jolla, Ubuntu en langer geleden bijvoorbeeld Brew en MeeGo. We hebben over al die besturingssystemen hebben we nieuws geschreven, achtergronden en reviews gemaakt.

Juist omdat het bij ons gaat om voorliefde voor tech en niet om kliks, kunnen we dat soort verhalen maken en blijven maken. En als er weer een nieuw initiatief komt, kun je er van op aan dat we er weer als de kippen bij zijn :)

Ik weet niet zeker of andere media deel zijn van het probleem. Ik zie ontwikkelaars als grote bottleneck: zij hebben veel belang bij dominantie van minder platforms, want dan kunnen ze meer aandacht geven aan apps voor de weinige platforms in de markt. Microsoft heeft er echt hard aan getrokken, en veel geld in gestoken, maar zij ondersteunden het zelden van harte. Als de apps er niet zijn, of ze zijn minder in snelheid, features of kwaliteit, dan komen gebruikers ook niet; ik zie daarin geen enkele rol voor media of voor Tweakers.