Toon posts:

[Win10] Geluid via laptop koptelefoonaansluiting valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een raar probleempje met mijn nieuwe laptop waar ik via de kopteleoonuitgang 2 speakertjes op heb aangesloten: Als je het volume van het geluid in Windows hard zet, dan stopt het geluid. Je hoort dan niets meer. Het venster/programma sluiten, het volume laag zetten en weer opnieuw starten en je hebt weer geluid. Zet je het geluid weer harder, dan valt het weer weg.

Er staat Windows 10 Pro op, clean install. Audio drivers van Intel kwamen toen goed mee en hij vond via de Windows Update niets nieuws. Zojuist toch handmatig de laatste Intel Graphics drivers gedownload en geinstalleerd, en dan heb je automatisch ook de audio drivers meen ik, maar dan valt het geluid nog steeds weg bij hoog volume. Het lijkt wel of het een ingebouwde bescherming is ofzo, om niet teveel geluid door de koptelefoonaansluiting te laten gaan. Maar hoe moet ik anders speakers op mijn laptop aansluiten? De speakertjes zijn goed, op een andere laptop kunnen ze wel voluit. En op mijn oude laptop dus geen probleem.

Vreemd, ik krijg ook niet de popup die ik op internet tegen kom voor de gehoorbescherming. Het geluid valt gewoon weg als je het volume hoog zet.

In de device manager zie ik staan:
High Definition Audio Device
Intel(R) Display Audio

Ik heb bij de Audio properties onder het tabje Enhancement alle enhancements gedisabled. Microphones heb ik uit gezet. Er zit een Core M processor in (laptop is een Cube Thinker i35), zou die misschien niet teveel volume door willen geven? Dat zou toch niet uit mogen maken, de speakers hebben een eigen voeding.

Heeft er misschien iemand tips?