Wat is nu eigenlijk een opsomtopic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik zit nu even in de Huiskamer te kijken, en ik bekijk de favoriete passages van tweakers in mijn topic:

Je favoriete 'passages' in muziek

Zie ik dat het topic op slot is gezet, omdat het een 'opsomtopic' betreft.

Nu vraag ik jullie in alle oprechtheid, wat zijn dit voor topics:
*knip* Wat in de HK staat blijft daar, dus ook de topictitels.
....en dit is nog maar een greep van de 1e pagina van de HK..... }:|

Dit zijn ook allemaal "opsomtopics", iedere gebruiker laat zijn stukje hardware of contributie zien. En verscheidene topics hiervan zijn heel erg centraal gericht op 1 onderwerp. "Tieten", "Kontjes", "Lekkere Meiden","Je Auto". Dat is zelfs nog meer opsomming van hetzelfde dan die verschillende fragmentjes uit mijn topic. Zeg niet dat dat niet zo is.

Die HK is voor ontspanning beste modjes, en jullie gooien slotjes op een 'opsomtopic' dat gaat over favoriete muziekdeeltjes :? 8)7 WTF???? Laat ons toch lekker daar dat geen doen, zolang het niet in strijd is met de wetgeving en niemand wordt benadeeld of beledigd of er sprake is van racisme of nazi praktijken, wat is nu hetgeen wat dat topic anders maakt dan al die topics hierboven?

Deze vraag is niet alleen gericht aan jullie als moderators/admins maar ook aan de gebruikers. Vinden jullie het correct dat dat topic dicht moest?

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 06-10-2017 21:01 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk niet dat dit de juiste plek is om dit te bespreken. Lees ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Hierin staat het volgende vermeld:
JvS schreef op woensdag 8 mei 2011 @ 18:01:
• Over topics in de huiskamer die op slot zijn kunnen we kort zijn: Deze gaan dicht omdat de mod daar vond dat het ongepast/dubbel/niet leuk whatever was. Een veronwaardigd topic met "jamaar nu is mijn topic dicht" is niet gewenst en er zal ook NIETS uit komen. Ook in de huiskamer kunnen onzintopics dichtgaan. Je mag best een discussie starten over het moderatiebeleid, maar als dat alleen als doel heeft je eigen topic open te krijgen zal het gelijk dichtgaan. Wil je over je eigen topic in conclaaf, ICQ of mail dan een HK mod. LA topics over gesloten HK topics gaan dicht.
Je kan daarom het beste contact opnemen met een moderator van de Huiskamer, aangezien topics in Lieve Adjes m.b.t. gesloten zullen worden.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15

Daniel36

vernieuwde formule

Nee, oneens. Goed topic. Openen die hap!
Nomineer ik gelijk november rain en die ene van red hot Chili peppers.
;)

Maar serieus: met markimoo, overleg maar met een modje en misschien komen jullie samen tot een toegestaan idee d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Daniel36 op 06-10-2017 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Omdat je /eigenlijk/ dus niet over je eigen topic mag klagen, moet iemand anders dan TS het maar doen :)

Ben het wel met TS eens. Niet eens omdat hij dezelfde voornaam heeft als ik, maar juist de leukste topics in de huiskamer zijn opsomtopics (Waar luistert de Tweaker momenteel naar? is favoriet bij ondergetekende) dus opengooien wat mij betreft!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als ik de lijst zo zie mis ik erg weinig...
Het haalt het open gedeelte van Tweakers wel meteen een heeeeel eind naar beneden als dat open gaat..... 8)7
Ik zou mijn familie bepaald dan niet meer Tweakers aanraden...
Wist niet eens dat het bestond... zo'n dark Tweakers side.... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vind het een leuk idee voor een topic en ook wel jammer en een beetje vreemd dat ie dicht is. Je doet er niemand kwaad mee en inderdaad, er zijn genoeg andere opsomtopics. Who cares? Opsomtopics worden ook niet in de HK gewaardeerd? Door wie dan?

Dit soort topics zijn ook vrij makkelijk te tweaken, gooi er een voorwaarde in wáárom iemand een bepaald stukje zo mooi is (wat maakt het bij je los, zit er een verhaal of anekdote in) en je hebt iets meer waarde en discussie.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
In essentie is elk topic een opsomtopic. Dit is ook een opsomtopic van meningen over het sluiten van een topic welke aangemerkt werd als opsomtopic.

Ik snap die term dan ook niet helemaal. Ik snap wel wat er mee bedoeld wordt, maar ik kan bijna geen niet-opsomtopic in de HK ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mee eens. De superstrakke moderatie valt me de laatste tijd wel erg (negatief) op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de HK crew, maar vanuit Spielerij zijn opsomtopics gewoonweg niet nuttig. Mensen posten een lijstje, er is nauwelijks discussie over mogelijk want het zijn maar lijstjes, nodigt nauwelijks uit tot interactie en het voegt niets toe aan het forum omdat vaak er nauwelijks argumentatie bij zit. Daarom willen we ze daar uberhaupt niet hebben omdat ze het forum alleen maar vervuilen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 06-10-2017 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Denk dat als iemand anders dan @Snowwie het topic geopend had deze gewoon open was gebleven.

Was gewoon een prima HK topic en er stonden al genoeg leuke suggesties in. Ook de TS was prima verzorgd met prima voorbeelden. Deed dus sowieso niks onder voor een hoop andere topics in de HK.

[ Voor 51% gewijzigd door Malt007 op 06-10-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:54:
Ik kan natuurlijk niet spreken voor de HK crew, maar vanuit Spielerij zijn opsomtopics gewoonweg niet nuttig. Mensen posten een lijstje, er is nauwelijks discussie over mogelijk want het zijn maar lijstjes, nodigt nauwelijks uit tot interactie en het voegt niets toe aan het forum omdat vaak er nauwelijks argumentatie bij zit. Daarom willen we ze daar uberhaupt niet hebben omdat ze het forum alleen maar vervuilen.
Wellicht een andere discussie, maar ik snap het 'vervuilen' argument niet.
Als je iets niet wilt lezen, lees je het toch lekker niet?
De frontpage zou in mijn geval ook voor 50% vervuiling zijn. Dan kan ik de frontpage 'niet toestaan' of ik lees de andere 50% gewoon lekker wel.

Ik kan mij best voorstellen dat er een topic zou kunnen ontstaan met 'Welke game speelde jij in je jeugd' en dat 100én mensen sentiment ophalen en gameplay filmpjes delen. Goed, niet het hele forum moet ermee volstaan maar ik snap niet dat er zo'n aversie tegen is.

Als argument dat het modereren van een forum moeilijk is waar het ene opsomtopic wel en het andere niet is toegestaan zou ik een veel betere reden vinden, maar dat is persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 06-10-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

RedHat schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Wellicht een andere discussie, maar ik snap het 'vervuilen' argument niet.
Als je iets niet wilt lezen, lees je het toch lekker niet?
De frontpage zou in mijn geval ook voor 50% vervuiling zijn. Dan kan ik de frontpage 'niet toestaan' of ik lees de andere 50% gewoon lekker wel.

Ik kan mij best voorstellen dat er een topic zou kunnen ontstaan met 'Welke game speelde jij in je jeugd' en dat 100én mensen sentiment ophalen en gameplay filmpjes delen. Goed, niet het hele forum moet ermee volstaan maar ik snap niet dat er zo'n aversie tegen is.

Als argument dat het modereren van een forum moeilijk is waar het ene opsomtopic wel en het andere niet is toegestaan zou ik een veel betere reden vinden, maar dat is persoonlijk.
Dit is wat ik persoonlijk denk te zien/ervaren en ook mijn persoonlijk mening:

Hoe recenter er in een topic is gepost, hoe meer aandacht het krijgt. Vooral na de eerste pagina gaat er minder snel gereageerd worden door mensen die niet regelmatig in een topic zitten. Het krijgt minder aandacht.

Als er veel topics tussen zitten die niet uitnodigen tot discussie en daardoor andere topics, die wel tot discussie uitnodigen, naar beneden drukken en evt naar een volgende pagina, waardoor ze dus minder aandacht krijgen en er minder in gepost worden, vind ik dat jammer. Het is immers een forum, niet een lijstjesdump site.

Voor de FP is deze 'vervuiling' minder een probleem omdat nieuws, nieuws is. Na een dag of 2 is het toch weer oud en minder relevant. Daarnaast word de volgorde van het nieuws niet bepaald door wanneer er als laatste is gereageerd. Die beide dingen zijn wel het geval op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Dit is wat ik persoonlijk denk te zien/ervaren en ook mijn persoonlijk mening:

Hoe recenter er in een topic is gepost, hoe meer aandacht het krijgt. Vooral na de eerste pagina gaat er minder snel gereageerd worden door mensen die niet regelmatig in een topic zitten. Het krijgt minder aandacht.

Als er veel topics tussen zitten die niet uitnodigen tot discussie en daardoor andere topics, die wel tot discussie uitnodigen, naar beneden drukken en evt naar een volgende pagina, waardoor ze dus minder aandacht krijgen en er minder in gepost worden, vind ik dat jammer. Het is immers een forum, niet een lijstjesdump site.

Voor de FP is deze 'vervuiling' minder een probleem omdat nieuws, nieuws is. Na een dag of 2 is het toch weer oud en minder relevant. Daarnaast word de volgorde van het nieuws niet bepaald door wanneer er als laatste is gereageerd. Die beide dingen zijn wel het geval op het forum.
Dit is inderdaad m.i. al genoeg reden om toch per opsomtopic te kijken of er toegevoegde waarde is. De HK ziet er momenteel al vaak uit als een lijst opsomtopics, omdat dat de topics met terugkerende (ik zal niet zeggen spammende) users zijn; maar we willen daarin wel een complete wildgroei voorkomen.

Nou zijn er bijvoorbeeld al drie opsomtopics actief over muziek, met daarnaast nog Film, TV & Muziek voor serieuzere discussies over muziek. Dan is nóg een topic over specifiek muziekpassages in onze ogen meer dan over dat onderwerp nodig is, en wèèr een opsomtopic dat andere topics omlaag drukt, de zichtbaarheid uit.

En dan hoeven er niet eens op dit moment topics actief naar beneden geduwd te worden door specifiek jouw topic, dit is een beleid dat we proberen aan te houden om de Huiskamer leefbaar te houden en waar geen enkele user een uitzondering op is.

Je linkte in eerste instantie al twee topics waar je rechtstreeks met je muziekpassages terecht had gekund. Dan is het toch niet zinnig om daar nog een nieuw topic over te openen om het op nog een andere plek op te blijven sommen?

Want laten we wel wezen, je kan het hebben over diepzinnige discussies in het topic en nostalgisch samen herinneringen ophalen, maar de praktijk leert dat een topic als dat ongeacht hoe je er zelf moeite voor doet in de TS toch grotendeels uitloopt op fire and forget voor users die er eens verveeld langsklikken.

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 06-10-2017 21:39 . Reden: Nu zelf ook geen topictitels linken ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15

Daniel36

vernieuwde formule

Allemaal leuck en de aerdigh, maar: ja er zijn meerdere Topics over muziek en ja het was een opsomtopic... maar hierin kon je je favoriete passages in nummers benoemen!!!
Persoonlijk vond ik het vrij briljant en ik had graag bijgedragen.

Dus: -O-

Ik ben het niet met jullie eens in deze.

D36 trekt de deur achter zich dicht ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Snowwie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:52:
[...]

Deze vraag is niet alleen gericht aan jullie als moderators/admins maar ook aan de gebruikers. Vinden jullie het correct dat dat topic dicht moest?
@Snowwie

Heb jij nou echt tijd te veel om je hier zo druk over te maken...? O-)

Verder wellicht wel mee eens hoor, al boeit het me verder ook niet. Maar dan nog: What happens in the HK stays in the HK, dus wellicht kan jij of een Modje als de bliksem je OP opschonen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Fiber schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:23:
[...]

@Snowwie

Verder wellicht wel mee eens hoor, al boeit het me verder ook niet. Maar dan nog: What happens in the HK stays in the HK, dus wellicht kan jij of een Modje als de bliksem je OP opschonen... O-)
Dat was al lang gebeurd voor je postte :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

McGryphon schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Dat was al lang gebeurd voor je postte :P
Half werk... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Fiber schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:23:
[...]

@Snowwie

Zoals sommigen hier al zeggen, worden topics de laatste tijd wel heel snel gesloten.

Mja, ook weer zoiets ondubbelzinnigs, ten 1e wie geen HK-access heeft kan er sowieso al niet in komen, dus wat doet een link hier in LA dan voor kwaad, en de link naar mijn eigen topic naar de HK blijft wel gewoon staan. Wat een willekeur.

Maar goed, PM naar Deepbass gestuurd met het verzoek of het topic weer open kan.
(ook gelijk gevraagd waarom tieten, konten, lekkere meiden en show je auto dan niet onder opsomming vallen).

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 06-10-2017 23:52 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1