Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Geachte Tweakers,

Ik heb een leuk Antec Fusion Remote(van 2009) over kunnen nemen van een Tweaker met afstandsbediening. Deze heeft dus een LCD scherm en wil ik gebruiken. Echter wil ik aan jullie vragen of jullie mij kunnen helpen.

Het enigste wat ik vermoed, wat de power ervan moet zijn, is op de foto's hier te vinden:

https://imgur.com/a/RrCl2

Het gaat dus om het kleine witte, 3 aderige stekkertje. Nu weet ik dus niet;
1. Welk spanning ervoor nodig is, is het 3,3v of 5v?
2. Zou een Molex naar dat stekkertje voldoende moeten zijn? Zo ja, welk aderparen moet ik gebruiken?
3. Bestaat er daar een kabeltje voor? Zo ja, eventueel welke?

Wat ik gedaan heb;
A. Twee keer email support gevraagd aan Antec, maar het antwoord blijft helaas uit.
B. Getracht via Google dit uit te zoeken, maar helaas geen informatie.
C. Manual bekeken, maar daar staat niets over de/dat aansluiting beschreven.
D. Frontje eraf gehaald of daar iets op de module beschreven is, maar helaas niet.

Wie, o wie, kan mij helpen en ook dat ik erg nieuwsgierig ben, wat en hoe er zal gaan verschijnen :)
Kan ik eindelijk de kast gebruiken en mijn monitor kan daar mooi op.

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd _/-\o_
Groetjes en fijn weekend,
Ray

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Beste antwoord (via XRayXI op 09-10-2017 05:07)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

SA007

Moderator Tweaking
Eigenlijk heel simpel, de draadjes gaan aan de draadjes met dezelfde kleur in een atx stekker.

Je kan ze eraan solderen, direct aan de kabel van je voeding of met een atx verlengsnoertje.
Denk dat dat vele malen makkelijker is dan de originele kabel vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kabeltje zal oorspronkelijk wel bij de kast hebben gezeten. Er vanuit gaande dat er niks mis is met jouw Google vaardigheden denk ik dat de makkelijkste oplossing is om een regelbare (lab)voeding te pakken en het gewoon te proberen. Van laag naar hoog (!!) in spanning totdat je een goed resultaat hebt op een standaardspanning. Vervolgens kun je een Molex splittertje omsolderen aan dit verloopje en dan ben je er ook. Zo zou ik het doen.

Die voeding lijkt twee supply rails te hebben met z'n drie aderen, ik vermoed dat die tweede voor de backlight is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Flake schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:18:
Dat kabeltje zal oorspronkelijk wel bij de kast hebben gezeten. Er vanuit gaande dat er niks mis is met jouw Google vaardigheden denk ik dat de makkelijkste oplossing is om een regelbare (lab)voeding te pakken en het gewoon te proberen. Van laag naar hoog (!!) in spanning totdat je een goed resultaat hebt op een standaardspanning. Vervolgens kun je een Molex splittertje omsolderen aan dit verloopje en dan ben je er ook. Zo zou ik het doen.

Die voeding lijkt twee supply rails te hebben met z'n drie aderen, ik vermoed dat die tweede voor de backlight is.
Ik zou inderdaad gewoon 2x AA of AAA 1,5v batterijen kunnen pakken en deze te verbinden aan de rode( + ) en aan de zwarte ( - ) te zetten om 3v te krijgen en kijken of dat iets doet. En vervolgens ook voor dat paarse( semi = + ? ) te doen en kijken of dat de backlight is. Ik kan haast wel aannemen dat dat geen schade op gaat leveren.

Qua Molex meen ik dat het 5v oplevert toch en geen 3v? Of heb ik dat mis? Ik heb helaas geen spanningsmeter bij de hand.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou het met een instelbare/regelbare voeding doen. Zo'n Velleman wall wart die je kan instellen met een schroevendraaier aan de binnenkant heb je al voor een tientje ofzo, of je gaat rond vragen of iemand zo'n ding heeft liggen.

Met twee supply rails bedoel ik dat de min (die zwarte) door beide rails wordt gedeeld, en dat op rood en paars dus allebei een positieve spanning komt te staan. Mogelijk zijn die niet aan elkaar gelijk. Volgens mij kun je uit een standaard (3.5") hdd-voedingsstekker inderdaad geen 3v3 halen, dus ik gok op 5v. Kan ook hoger zijn. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Flake schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:13:
Ik zou het met een instelbare/regelbare voeding doen. Zo'n Velleman wall wart die je kan instellen met een schroevendraaier aan de binnenkant heb je al voor een tientje ofzo, of je gaat rond vragen of iemand zo'n ding heeft liggen.

Met twee supply rails bedoel ik dat de min (die zwarte) door beide rails wordt gedeeld, en dat op rood en paars dus allebei een positieve spanning komt te staan. Mogelijk zijn die niet aan elkaar gelijk. Volgens mij kun je uit een standaard (3.5") hdd-voedingsstekker inderdaad geen 3v3 halen, dus ik gok op 5v. Kan ook hoger zijn. Wie weet.
Dank je wel!
Ik ga morgen wel even aan de slag en kijken wat het doet. Ik heb nu een mooi systeem om te bouwen voor mezelf met dit kastje. Zou mooi zijn dat ik daar temperaturen mee af kan lezen en niet mijn oude Logitech G15 display hoef te gebruiken. Ik kan haast wel aannemen dat de volumeknop/balkje enzovoort wel daar op verschijnt. Er gaan vele kabels richting het bord wat betreft Audio en USB aansluitingen en Intrarood voor de AB.

Ja, jammer dat ik geen gelijkvolts "trein" travo heb liggen ;)

/Edit: Mooiste zou inderdaad zijn als het 5v is. Dan kan ik van de voeding ook de floppydrive 5v pakken bijvoorbeeld. https://www.lifewire.com/...-connector-pinout-2624581

/Edit: Volgens handleiding, begrijp ik dat ik een 24pins tussen connector kabel mis van de kast. Deze komt dus tussen de aansluiting mobo en voeding. Deze heeft dus dat plugje eraan. Maar ja, welk voltage is de vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door XRayXI op 07-10-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Aha!

The power feed line is a 3-pin connector for the VFD module with the following power cables, and it can only connect one way to the VFD module connector:
- Red = +5V (5VDC) -- 5V_CHECK connector
- Black = ground (COM) -- GND connector
- Purple = +5V Standby Power (+5VSB) -- PWR connector

Lijkt erop?

https://mybroadband.co.za...confirming-the-pin-wiring

/Edit: Eigenlijk zegt die post/thread alles eigenlijk wel. Maar nu is de vraag hoe ik aan zo'n adapter kom :)

LCD: Zou dus tonen: "It'll even stream news headlines, weather, cpu temp, processor speed. But it will show what movie you're watching and chapter info, same with music, album and track info."

[ Voor 93% gewijzigd door XRayXI op 07-10-2017 03:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Eigenlijk heel simpel, de draadjes gaan aan de draadjes met dezelfde kleur in een atx stekker.

Je kan ze eraan solderen, direct aan de kabel van je voeding of met een atx verlengsnoertje.
Denk dat dat vele malen makkelijker is dan de originele kabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik denk inderdaad dat 2x3 kroonsteentjes me erg gaat helpen. Niet eens over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Update: Antec heeft gereageerd en kost mij 15 euro voor een orginele adapter. Hulde voor hen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Goed dat je een vervanging hebt.

Kroonsteentjes zijn overigens niet zo'n goed idee, vrij veel kans op slecht contact, en bij lage spanning en hoge stroom geeft dat best problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
SA007 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:49:
Goed dat je een vervanging hebt.

Kroonsteentjes zijn overigens niet zo'n goed idee, vrij veel kans op slecht contact, en bij lage spanning en hoge stroom geeft dat best problemen.
Ik had al gezien dat ik geen kroonsteentjes had en was er toch krimpkousjes gehaald bij Eijlander in Ede. Maar nu is de originele adapter van de week naar me onderweg en is de kast mooi compleet en origineel. Ikzag voorlopig toch geen tijd om mijn PC, uiteindelijk na een jaar te bouwen en dat gaat nu mooi gebeuren.

Ik dank je wel voor de hint en de rest van jullie qua hulp. Het is goed om te zien dat er hulp is, maar goed, daarom ben ik ook al 10 jaar geregistreerd dit jaar op tweakers :)

Pagina: 1