Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cait
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-04 09:20
Mijn vraag
Hallo iedereen van het tweakers forum!
Ik ben op zoek naar een mobiel om mijn oude trouwe Nexus 5 te vervangen, het arme ding is ondertusse aan pensioen toe :p Ik weet alleen niet goed wat een waardige vervanger zou kunnen zijn. Ik heb niet echt zin er gelijk 700 of 800 euro tegen aan te smijten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben geen heavy user qua games ofzo, maar gebruikt hem wel echt de hele dag door voor mail, chat, facebook, muziek (ik wil wel echt een 3,5 mm audiojack!), netflix, dat soort dingen. Dus een stevige baterij is wel een pre

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar mobieltjes zoals de oneplus5, motorola z2 play en dergelijke apparaten, maar ik raak een beetje de weg kwijd in alle specks, welke proccesors goed zijn, hoeveel cores je nu moet hebben om er bij te horen, enz enz.

Wie weet heeft hier iemand de goude tip om mij te helpen? :D
Alvast bedankt ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02
Wat is je budget? Je zou naar een S7 kunnen kijken bijv. Oudere flagships zijn vaak goeie bang for buck :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MotoG5+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cait
Mijn budget hoop ik rond of onder de 500 euro te houden. Ik zal eens kijken naar de 7s en 5g+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:27
Nexus 6P tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Onder de €400 is een G6 wel een goeie optie. Anders de OnePlus5 idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
We kunnen hier wel toestellen gaan opsommen, maar duik de Pricewatch eens in. Gebruik de filters aan de linkerkant. Prijs is een belangrijke, schermgrootte, resolutie, merken die je wel of niet wilt zien. Je zegt dat je geen heavy user bent, maar ik zie in dezelfde alinea ook een OnePlus 5 genoemd, terwijl je met veel minder ook af kunt. Als jij een lijstje maakt, dan kan de discussie pas goed op gang komen namelijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

461943

Met dat gebruik kan je met dit ding: https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8878.html ook al uit de voeten, plus dat ie goedkoop is en dat de batterij lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cait
@CLB Ik heb inderdaad weer eens even de pricewatch erbij gehaald, maar waar ik niet helemaal uitkom, is dat tweakers aangeeft dat mijn oude nexus een Qualcomm Snapdragon 800 (MSM8974) heeft ofzo, en de rest allemaal kleinere proccesoren hebben, of zijn die getallen niet zo te vergelijken haha? heeft dat te maken met het aantal cores? want wil wel weer een snel toestel wat gemakkelijk tussen veel apps kan switchen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Cait schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:13:
Want wil wel weer een snel toestel wat gemakkelijk tussen veel apps kan switchen enzo.
Snelheid, aantal cores, MHz'en enzovoort zeggen al jaren niks, net zoals bij laptops en computers :)
Wil je een leuke / prima processor dan kijk je naar de Snapdragon 6XX-serie, wil je high-end 8XX-serie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45
Je kunt een redelijke voorselectie maken door een aantal zaken op een rijtje te zetten zoals bijvoorbeeld:
-capaciteit accu
-intern geheugen
-kwaliteit camera
-aantal lenzen (front, rear)
-geluidskwaliteit
- afmetingen
-voorkeur OS
Etc, etc.

Daar maak je mbv de pricewatch en reviews een shortlist van en als je er dan niet uitkomt is er tenminste iets om iets zinnigs over te kunnen zeggen. Nu kan ik je zowel de S7 als bijvoorbeeld de Wileyfox Swift aanraden maar dat zijn wel twee heel verschillende toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31
Schopje van AND naar MAA (mobiel aankoop advies).
Kan je nog wat zaken aanvullen, zoals min/max scherm formaat, geheugen, opslag, uitbreidbaar geheugen,...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cait
Bedankt allemaal, ik ga nog even goed mijn huiswerk doen in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:40
Filter gelijk op Android versie 7.
Pagina: 1