drinken gemorst over Mechanisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik weet niet in welk gedeelte van het forum dit thuis hoort. Dit leek mij de meest logische plek
Er is helaas drinken over mijn Corsair K90 heen gevallen |:( |:( . Gelukkig alleen in een van de hoeken van het toetsenbord, en ik was er snel bij.

Ik heb nu alle key caps verwijderd en het toetsenbord zoveel mogelijk droog proberen te maken. Daarna heb ik hem droog geblazen met perslucht. Hij licht nu te drogen op een handdoek. Het enige wat mij nu opvalt is dat er in de keys nog wat viezigheid blijft zitten. (Het drinken was chocomel :F )
Zoals op de foto te zien :
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0f0f6568238957472e2b07570d9b6397.png

Ik zag op internet een tool waarmee je het ''dekseltje'' van de Cherry keys kan verwijderen. Alleen werd deze tool alleen verkocht in de US. Weten jullie toevallig een andere oplossing op dit schoon te maken ? En wat ik zeker niet moet vergeten schoon te maken of andere tips ?

Ik ben van plan na dat ik het toetsenbord 24 uur heb laten drogen het eerst aan te sluiten om te kijken of hij het nog doet. Is dit verstandig ? (Of moet ik hem eerst open maken)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Die tool werkt enkel als je plate dat ook ondersteunt, en dat is bij Corsair niet het geval. Ik denk dat je het beste met zo hoog mogelijk % isopropyl alcohol en wat wattenstaafjes het kan proberen schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
Bonthouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:06:
Die tool werkt enkel als je plate dat ook ondersteunt, en dat is bij Corsair niet het geval. Ik denk dat je het beste met zo hoog mogelijk % isopropyl alcohol en wat wattenstaafjes het kan proberen schoon te maken.
Zou het ook werken met contact spray en dat bijvoorbeeld tegelijk er op spuiten wanneer ik mijn toetsenbord op zijn kop houdt waardoor het er uit loopt ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Maybe, geen ervaring mee. Wat iso + demi water heeft wel geholpen met het fixen van 2 MX blue switches en een tal MX brown. Ik denk dat als je "liquid spill mechanical keyboard fix reddit" gaat zoeken op Google, je best wat interessante posts gaat vinden. Gelukkig ben je niet de eerste of de laatste die dit overkomt en zijn er veel mensen die oplossingen hebben gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb dat eens gehad met mijn K70. Ik heb hem toen wel helemaal moeten demonteren om hem te laten drogen (was een stuk meer dan bij jou en hij functioneerde niet meer).

Na het drogen deed hij het gelukkig weer, maar ik had het probleem dat een paar switches een beetje 'sticky' waren. Is dit bij jou ook?

Uiteindelijk heb ik dit opgelost door met een rietje wat heet water in de switch te laten lopen. Dit verdampt vrij snel weer en als je geluk hebt loopt de switch dan weer beter. Dit kun je ook doen met isopropanol, maar dat lost ook de smeerolie in de switch op. Je moet die dan weer opnieuw aanbrengen als je niet wilt dat de switch heel stroef loopt (en die olie moet je maar net hebben...).

Zie ook deze guide: https://imgur.com/a/9sHx7

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 06-10-2017 17:52 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kunnen die knoppen eruit? Zo ja kan je ze misschien in een badje met alcohol doen en even een nachtje laten weken?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

rikadoo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:35:
Kunnen die knoppen eruit? Zo ja kan je ze misschien in een badje met alcohol doen en even een nachtje laten weken?
Gaat vrij lastig, dan moet je ze lossolderen van de PCB. Bovendien heb je dan alle smeerolie opgelost dus dan mag je alle switches opnieuw smeren.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
Compizfox schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:51:
Na het drogen deed hij het gelukkig weer, maar ik had het probleem dat een paar switches een beetje 'sticky' waren. Is dit bij jou ook?
De Keys zijn gelukkig niet sticky ik ga hem vanmiddag even proberen in te pluggen en kijken of alles het doet. Als dat het geval is moet ik dan ook het PCB van binnen nog schoonmaken i.v.m mogelijke corrosie
Pagina: 1