Ssd upgrade problemen

Pagina: 1
Acties:

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Dag heren. Ik wilde mijn SanDisk plus 128GB upgraden naar een Samsung Evo 256GB.
Eerst de Samsung migration software geïnstalleerd, en dan gereboot voor de ssd erbij te pluggen.
Samsung ssd gekoppeld. Beide verschijnen in het op start scherm. Even later melding: Select proper boot device.
Wat krijgen we nu. In de bios nagekeken, de SanDisk staat nog steeds op boot priority 1.
Ik heb de Samsung en alle andere harde schijven afgekoppeld: nog steeds Select proper boot device.
Ik probeer het manueel, nog steeds niets.
Als ik de andere twee harde schijven terug aankoppel krijg ik: Invalid partition table.
Ik was natuurlijk zo slim om geen backup te maken. Maar kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is en wat ik nog kan doen/proberen?
En anderzijds wordt het gewoon een nieuwe installatie natuurlijk...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:16
Heb je de inhoud van de sandisk wel naar de samsung gekopieerd?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 17:40

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zolang de installatie op de nieuwe SSD staat, kun je met een bootable Win installatie USB disk the boot drive fixen en dan zal het gewoon werken.

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb alles nog een paar keer uit en in geplugt en nu werkt het eindelijk. Ik vermoed dat ik een kabel had verwisseld. Eind goed al goed!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Onafhankelijk van de instelling van je Boot-priority moet je altijd zorgen dat je bootschijf op poort SATA-0 hangt. Als de Samsung op SATA-0 zit en de Boot-priority naar de Sandisk wijst, krijg je de situatie die jij beschrijft. Waarschijnlijk was het opgelost met de Samsung op SATA-0 aangesloten.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Renault schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:47:
Onafhankelijk van de instelling van je Boot-priority moet je altijd zorgen dat je bootschijf op poort SATA-0 hangt. Als de Samsung op SATA-0 zit en de Boot-priority naar de Sandisk wijst, krijg je de situatie die jij beschrijft. Waarschijnlijk was het opgelost met de Samsung op SATA-0 aangesloten.
Dus moederbordfabrikanten stoppen de boot-priority-optie er maar voor de sier in?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Ik wil niet eigenwijs zijn:
- frack beschrijft een euvel wat regelmatig terugkomt op dit forum en wat ik zelf ook geregeld meemaak
- de door mij beschreven oplossing werkt altijd en ik reik die aan om hulpvaardig te zijn
- wat een moederbordfabrikant allemaal doet met zijn moederborden weet ik niet, noch ben ik daar verantwoordelijk voor.

Be my guest, do it your way. :+

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Welja, je mag prima eigenwijs zijn wat mij betreft. Er zijn genoeg goede redenen om de bootschijf niet op de eerste SATA-poort aan te sluiten, en in dergelijke gevallen heeft de boot-priority optie van het moederbord mij nog nooit in de steek gelaten. Het zijn vaker brakke bootloaders die het opstarten verhinderen.
Pagina: 1