Twee Factor Authenticator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hi,

Steeds meer websites en programma's - bijvoorbeeld een passwordmanager - maken gebruik van Twee Factor Authentication. Hierbij heb je naast je wachtwoord een extra code die je dient in te voeren alvoor je kan inloggen.

Is het mogelijk dat een dergelijke feature op Tweakers komt of zijn er te weinig mensen die dit zullen gebruiken?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Waarom zou je dat willen? Het is niet alsof je hier bankzaken regelt of belangrijke ID-gegevens worden opgeslagen. Wat is de meerwaarde??

Een tijdje terug was er al de "zwakke wachtwoorden" actie. Toen bleek het belang ook laag ingeschat te worden door de gebruikers..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die zwakke wachtwoorden actie is ook al weer van een paar jaar geleden. Ook zijn er de afgelopen jaren een hoop mensen ook voorzichtiger geworden, naar aanleiding van de nieuwsberichten van websites die massaal login-gegevens lekken.

Verder heeft Tweakers ook V&A waarbij mensen graag extra veiligheid willen. Dus ik kan mij die feature-request wel indenken. Bij voorkeur dan Google Authenticator.

Een eerder topic:
2FA en login history?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41

P_Tingen

omdat het KAN

AW_Bos schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:36:
Verder heeft Tweakers ook V&A waarbij mensen graag extra veiligheid willen. Dus ik kan mij die feature-request wel indenken. Bij voorkeur dan Google Authenticator.
Voor V&A zou ik het nog wel een aanvulling vinden. Nu vaar ik min of meer blind op de reputatie van adverteerders hier op Tweakers, dus ik zou daar graag op willen blijven durven vertrouwen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P_Tingen schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:58:
Voor V&A zou ik het nog wel een aanvulling vinden. Nu vaar ik min of meer blind op de reputatie van adverteerders hier op Tweakers, dus ik zou daar graag op willen blijven durven vertrouwen.
Het lijkt me heel sterk dat we (op korte termijn) 2FA verplicht maken, zelfs als we het zouden introduceren... Maar zelfs dan, hoe verhoogt dat de betrouwbaarheid van ingelogde mensen? Heb je het dan specifiek over angst voor gekaapte accounts?

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 06-10-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Het lijkt me heel sterk dat we (op korte termijn) 2FA verplicht maken, zelfs als we het zouden introduceren... Maar zelfs dan, hoe verhoogt dat de betrouwbaarheid van ingelogde mensen? Heb je het dan specifiek over angst voor gekaapte accounts?
Verplicht maken van 2FA zou voor mij niet hoeven - tenzij je het bijvoorbeeld alleen voor de Crew doet - aangezien die toch extra "rechten" hebben. Het zou alleen wel prettig zijn als er een keuze is of je het kan inschakelen indien gewenst.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Pagina: 1