Verschil 1060 - 1060 xtreme?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Is er een verschil tussen de Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 6G 9Gbps en de Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 Xtreme Edition 6G 9Gbps GeForce GTX 1060 6GB GDDR5?
Zo ja wat is het en wat maakt het uit op vlak van gaming?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Beste antwoord (via GuustVB op 07-10-2017 09:00)

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Als je het plaatje bekijkt lijkt de niet-extreme edition groter, maar blijkbaar is dat niet zo. Volgens de specificaties zijn ze evenlang maar is de extreme dikker en hoger. Jammergenoeg geeft de fabrikant geen gewichten op, daaruit zou je waarschijnlijk kunnen concluderen dat de Extreme edition beter koelt. Ik kon alleen gewichten vinden van de kaarten op amazon.com, maar daar stond beide 2.5 pounds bij. Dit zal wel niet heel accuraat zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:30
Ja; er is een verschil. De Extreme heeft standaard iets hogere klokrates en (als ik het goed zie) ook een andere koeler.

Zoek de 2 producten op in de pricewatch, vink 'vergelijk' aan; zie verschillen naast elkaar.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/764251;768125/

--edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door diefightdie op 06-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
diefightdie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:19:
Ja; er is een verschil. De Extreme heeft standaard iets hogere klokrates en (als ik het goed zie) ook een andere koeler.

Zoek de 2 producten op in de pricewatch, vink 'vergelijk' aan; zie verschillen naast elkaar.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/764251;768125/

--edit: typo
Had ik gedaan, maar vond het raar dat het verschil zoooo klein is.
Maar de xtreme is dus minstens even goed?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33
Scheelt inderdaad niet veel maar de prijs ook niet. Zo te zien zit er ook een andere koeler op, waarschijnlijk koelt die iets beter. Al heeft hij ook maar 2 ventilatoren, dus die moeten sneller draaien om dezelfde lucht te verzetten en zullen bijgevolg iets luidruchtiger zijn.
Het is maar wat je belangrijk vind. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Als je het plaatje bekijkt lijkt de niet-extreme edition groter, maar blijkbaar is dat niet zo. Volgens de specificaties zijn ze evenlang maar is de extreme dikker en hoger. Jammergenoeg geeft de fabrikant geen gewichten op, daaruit zou je waarschijnlijk kunnen concluderen dat de Extreme edition beter koelt. Ik kon alleen gewichten vinden van de kaarten op amazon.com, maar daar stond beide 2.5 pounds bij. Dit zal wel niet heel accuraat zijn.