Audio van oude Minidisc naar FLAC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik wil graag audio van een oude Minidisc omzetten naar FLAC.
Mijn MD-speler heeft optical out, dat zaou ik graag willen gebruiken. Mijn geluidskaart heeft helaas geen optical in.

Kan dit apparaatje misschien wat ik wil? Ik zie een optical in en USB out. Lijkt mij dat ik hiermee het inkomend signaal van mijn MD-speler op mijn PC kan opnemen naar WAV en dan FLAC?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik vind de omschrijving op de pagina zeer slecht en ook dat plaatje van een CD-R erbij wekt bij mij weinig vertrouwen... ik kan dus niet beoordelen of dit apparaatje doet wat jij wil.

Als ik jou was zou ik eerder kiezen voor een deftige externe geluidskaart met optische (ADAT) ingang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

FLAC lijkt me hier overkill, aangezien het reeds lossy is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou even iets meer uitgeven aan zoiets bijv:
pricewatch: Terratec Aureon 7.1 USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tleegwater
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 18:20
MZ-RH1 Kopen:

http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-RH1.html

Met libnetmd de atrac files eraf trekken:

https://github.com/glaubitz/linux-minidisc

en met ffmpeg transcoderen naar FLAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

Nibbz

Postmaster General

Ik zou ook voor die Terratec gaan (zit hier ook in de pc, doet precies wat jij wilt)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Dat kastje wat je toont is mogelijk geschikt, maar de omschrijving is erg vaag, dus je loopt een risico. Er zijn stapel kaartjes op usb-geluidskaartjes te koop die precies doen wat je wilt. Die genoemde Terratec is er een voorbeeld van.

Ik heb ook zo al jaren terug enkele minidisc-opnamen van rockconcertjes op CD gezet en nu als Flac opgelagen. Gaat prima.

Overigens heeft in tegenstelling tot ergens hiervoor beweerd zeker zin om het als Flac op te slaan ondanks dat het op Minidisc als Atrac gecodeerd staat. Via je optical out naar je kaart krijg je het sowieso als PCM binnen en bij opnieuw encoderen naar MP3, AAC of andere compressie kan altijd weer iets verloren gaan. Als Flac gebeurt dat zeker niet. En zeker als je opname je wat waard is zou ik om die paar bytes besparing geen risico's nemen. Wellicht dat je de opname nog wat wil oppoetsen ook? Ik heb dat althans toendertijd met mijn Minidisc opnames op de pc wel gedaan, met name editten. Ik had toen geluk dat ik na vooraf wat babbelen met de artiesten (het waren geen megasterren, het ging om concerten met enkele honderden tot duizend bezoekers) ik mijn recordertje mocht aansluiten op hun geluidapparatuur in de zaal(tjes) maar ook dan is er daarna nog werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt voor reacties. Het gaat om het eenmalig omzetten van 1 of 2 Minidiscs, dus het moet zo goedkoop mogelijk. Ik ga nog even verder kijken naar een cheap ass oplossing.
Pagina: 1