Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achtergrond: Ik woon al 4 jaar buiten Europa en ben niet meer ingeschreven in Nederland. Mijn vrouw en kinderen blijven buiten Europa wonen en ik ga een opdracht doen in Nederland of Belgie, 9 maanden op dagtarief.

Vraag:
1- Waar betaal ik nu belasting?
2- Moet ik mij nu inschrijven in Belgie of Nederland? zzp-er?
3- Met welke adviseur kan ik dit het beste bespreken?

Al het advies is van harte welkom!

Thanks.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Haha hou het simpel en leg van elke eu 37% achterwege, ze komen vanzelf wel, maar het niet moeilijk wel makkelijk.

Nee grap maar, je zal gewoon loonbelasting afdragen, en de opdracht gever ook, en je betaald de btw op goederen. .
Missc moet je je zelf inschrijven in kamer van koophandel en dan gaat het allemaal duidelijk worden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Je gaat tijdelijk in NL wonen, waarbij mogelijk het zwaartepunt van je leven in NL komt te liggen (wonen en werken) en je mogelijk >182 dagen in een kalenderjaar NL ingezetene wordt. Je werkt niet vanuit een buitenblandse onderneming maar moet in NL een eenmanszaak inschrijven. Dat zijn inidacties dat je NL binnenlands belastingplichtige kan worden.

In het jaar / de jaren waarin je binnenlands belastingplichtige bent, betaal je inkomstenbelasting in Nederland. Met veel andere landen hebben we belastingverdragen, met als gevolg dat je niet dubbel belast wordt (de betaalde belasting in land 1 is dan een aftrekpst in land 2).