Welke Cdrw 's zijn 10x ? Merken & Ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik heb nu een Lite-on brander 12x10x32x Nu zou ik graag mijn back-up's regelmatiger gaan branden. Mijn oude cd-rw's zijn max 4x. Ik heb eens rondgekeken in enkele winkels en ik heb er nog geen gevonden.

Welke merken kennen jullie ?
Wat zijn de ervarigen ermee ?

Eventueel: waar koop je ze in België (+ de prijs ongeveer)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Ik heb d'r hier 3 van Verbatim liggen, maar ik ben twee keer de data kwijt geraakt en heb daarna opnieuw moeten formateren. Maar verder geen klachten, behalve dat ze niet in mijn autoradio werken. :(

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43

-Stef-

Slainthe!

Zoals je al kan lezen zijn CDRW's nog steeds niet betrouwbaar om als opslagmedium te gebruiken. Zet er dan ook geen belangrijke data op weg. In ieder geval werk ik nog altijd prettig met de bij mijn Plextor geleverde Plextor CDRW, wat een Ricoh is. Verder staan er op opussupplies.nl 7 10 speed CDRW's die je kan proberen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Neen niet 100 % betrouwbaar nu maak ik dagelijks bacjups op mijn server en 1x per maand op cd-r. Nu zou ik ook nog eens om de twee dagen back up op cd willen zetten en wisselen met een 5 tal.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 23:02 schreef -Stef- het volgende:
...
Verder staan er op opussupplies.nl 7 10 speed CDRW's die je kan proberen.
Ik zie nu dat er ook 80 min cdrw's bestaan. Dat verwondert me die heb ik nog nooit in een Belgische winkel zien staan (of het is me nog niet opgevallen).

Verwijderd

Zelfs in Belgie zit een winkel die ze online verkoopt ;)

Kijk bijvoorbeeld even op http://www.cdrwinkel.com

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43

-Stef-

Slainthe!

Tja, ik moet toegeven dat ik mijn Ghost images ook op CDRW heb staan vanwege het gemak. Nou heb ik weinig waardevols en wat ik heb staat geparkeerd op een andere partitie. Bij Opussupplies koop ik al tijden. Altijd goeie service en snel thuis bezorgd. Bovendien zie ik hier geen Mitsui's in de winkel liggen. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 23:10 schreef Slaapkop het volgende:

Ja ik zie ze staan. Thx ik vraag me af om je daar ook kan afhalen want de verzendkosten zijn redelijk hoog. En het is niet overdreven ver een klein ritteken da kost mij niks. :) (Voor de trage verstaanders ik moet ni tanken met de auto van mijn ouders :) )

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op maandag 09 juli 2001 23:10 schreef Slaapkop het volgende:

Ja klopt, pas op dat je niet cdrwinkel.nl neemt, want dat is een Nederlandse variant die echter flink hogere prijzen rekent.
Ik heb hele goede ervaringen met de 10xCDRW van cdrwinkel.com. Zowel de duurdere Ricoh's (fl 7) als de goedkopere Bestmedia (fl 3,20) voldoen goed. Heb er trouwens ook een compactflashkaartje en wat spindels gekocht. Wordt allemaal netjes verpakt en snel opgestuurd. (Tot op heden kan ik nog geen 10x in de winkel vinden)
Nadeel zijn wel die verzendkosten...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Thx voor de tips nu weet ik weer eens waar naartoe.

[off-topic]
Eigenlijk wel leuk GoT zo 's avonds in een half uurtje weet je wat je wil weten :)
[/off-topic]

Pagina: 1