Aangezien mijn PC het vorige week heeft begeven, en ik gewoon niet heel goed zonder kan voor lange tijd, wil ik graag deze week, maximaal volgende week, nog een nieuwe pc bestellen.
Het is goed mogelijk dat er maar 1 component stuk is(voeding/moederbord, rest is al uitgesloten) maar ik dacht laat ik meteen (bijna) alles maar even upgraden dan.
Dan verkoop ik de nog werkende componenten door, in ieder geval de CPU en GPU, de rest zal niet zo boeiend meer zijn.
Ik weet van de nieuwe Coffeelake serie, welke mij extreem interessant lijkt, maar voordat ik een goeie i5-8600k + mobo kan vinden zijn we misschien weer een tijd verder.
Zelfde geld voor de Vega videokaarten, ook deze klinken interessant maar aangezien er nog niet veel van beschikbaar zijn twijfel ik of dat nu al de juiste aanschaf zou zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op een stabiele 1080p 144hz, af en toe streamen en simpele foto/videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 700-800 besteden aan de nodige componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik neem mijn HDD, SSD en Kast mee. Dat zijn de volgende:
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
En daarbij een GTX 1080 via V&A.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik heb samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in ieder geval allemaal passen in mijn huidige kast: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Ga je overklokken?
Ja, ben ik wel van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik de juiste versies van de componenten heb gekozen, of dat ik nog iets over het hoofd heb gezien. En of ik eventueel toch nog beter IETS langer kan wachten op een bepaalde component.
Ik weet van CoffeeLake, maar dat gaat mij waarschijnlijk te lang duren om aan te schaffen.
Hetzelfde geld voor de vega56, daar zijn nog maar 3 kaarten van, waardoor ik niet direct weet of dat de beste zijn.
Mochten iemand hier toch meer over weten dan hoor ik het graag.
En zou een Ryzen 5 1600, of 1600X misschien betere aanschaf zijn dan de Ryzen 7 1700?
Is dit moederbord de juiste keuze of zijn er echt betere opties die nuttige features hebben in mijn geval?
Het is goed mogelijk dat er maar 1 component stuk is(voeding/moederbord, rest is al uitgesloten) maar ik dacht laat ik meteen (bijna) alles maar even upgraden dan.
Dan verkoop ik de nog werkende componenten door, in ieder geval de CPU en GPU, de rest zal niet zo boeiend meer zijn.
Ik weet van de nieuwe Coffeelake serie, welke mij extreem interessant lijkt, maar voordat ik een goeie i5-8600k + mobo kan vinden zijn we misschien weer een tijd verder.
Zelfde geld voor de Vega videokaarten, ook deze klinken interessant maar aangezien er nog niet veel van beschikbaar zijn twijfel ik of dat nu al de juiste aanschaf zou zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op een stabiele 1080p 144hz, af en toe streamen en simpele foto/videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 700-800 besteden aan de nodige componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik neem mijn HDD, SSD en Kast mee. Dat zijn de volgende:
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
En daarbij een GTX 1080 via V&A.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 297,- | € 297,- |
| 1 | MSI X370 Gaming Plus | € 122,- | € 122,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 693,84 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in ieder geval allemaal passen in mijn huidige kast: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Ga je overklokken?
Ja, ben ik wel van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik de juiste versies van de componenten heb gekozen, of dat ik nog iets over het hoofd heb gezien. En of ik eventueel toch nog beter IETS langer kan wachten op een bepaalde component.
Ik weet van CoffeeLake, maar dat gaat mij waarschijnlijk te lang duren om aan te schaffen.
Hetzelfde geld voor de vega56, daar zijn nog maar 3 kaarten van, waardoor ik niet direct weet of dat de beste zijn.
Mochten iemand hier toch meer over weten dan hoor ik het graag.
En zou een Ryzen 5 1600, of 1600X misschien betere aanschaf zijn dan de Ryzen 7 1700?
Is dit moederbord de juiste keuze of zijn er echt betere opties die nuttige features hebben in mijn geval?
[ Voor 5% gewijzigd door BasA1991 op 07-10-2017 16:57 ]