JVC radio start altijd met zelfde radiostation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaneMadelyne
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01-2021
Goeiemorgen,

Ik heb sinds kort een JVC KD-R871BT autoradio aangesloten in mijn auto, met bluetooth, usb en cd-speler. Wat mij echter opvalt is dat wanneer ik de auto aan zet, en dus de radio ook aan springt, dat het altijd standaard op FM radio springt, en in dit geval op Radio Continu. Ook als ik de vorige rit via USB heb geluisterd, cd heb geluisterd of bluetooth heb gebruikt (al snap ik dat bluetooth geen default setting kan zijn ivm connectie). Er wordt dus niet onthouden welke setting ik in de vorige rit gebruikt heb en er wordt altijd weer naar de default radio geswitched.
Mijn vraag is dus, kan ik dit veranderen? Kan ik de default setting/source aanpassen zodat ik ofwel automatisch de cd start, ofwel usb gebruik, of zelfs een ander radio kanaal binnen krijg? In de handleiding kan ik hier niets over vinden en het begint wel irritant te worden dat ik met elke rit opnieuw de source moet selecteren en waar nodig de random functie in moet stellen. Vooral omdat ik eigenlijk nooit radio luister en juist deze radio koos om de bluetooth en usb functie.

Alvast bedankt =]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 13:56
Het eerste waar ik bij dit soort verschijnselen aan moet denken is het omgekeerd aansluiten van de constante voeding en de geschakelde voeding. Heb je de voedingen van de radio aangesloten conform het aansluitschema van de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenderks
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
ik heb dit probleem ook, en ben er zeker van dat alle bekabeling correct is angesloten.

De zenders worden ook onthouden welke onder de snel keuze staan. maar bij het starten van de auto staat altijd standaard FM 93.3 aan.

Geen idee hoe dit kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1111235

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem. JVC gemaild en onderstaande reactie gekregen. Heb het gedaan en het probleem is opgelost! Heb gewoon 2 kroonsteentjes gebruikt. De foto kan ik niet uploaden helaas. , Er is maar 1 gele en 1 rode draad, dus het kan niet fout gaan.

Reactie JVC:
Dank voor uw bericht. Controleert u even de gele en de rode draad in de kabelboom.
De rode draad dient ‘geschakelde’ spanning te krijgen. Dus als alleen als de sleutel in het contactslot is omgedraaid.
De gele draad dient altijd spanning te hebben, ook als het contact uitstaat. Als dat niet zo is worden de instellingen van de radio niet bewaard
en zal hij elke keer in de demo stand aan gaan.

Het probleem kunt u vaak oplossen door de gele en rode draad in de kabelboom om te wisselen, zie foto.

ps: het tunergeheugen heeft geen stroom nodig om deze te bewaren. Deze worden opgeslagen in een chip die de zenders maandenlang stroomlos kan onthouden.