Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik heb een probleem met Spotify connect van de iPhone naar mijn Marantz SR7011. Wanneer ik dan de Marantz kies, gaat de versterker netjes aan en springt naar de Online ingang. Echter geen geluid. Pas als ik de TV aanzet, die ik met de Marantz heb verbonden, krijg ik geluid. Het heeft wel gewerkt. Ik ben alle settings nagegaan, HDMI control aan en uit gezet, ik krijg het niet (meer) voor elkaar. Ik draai de laatste firmware (zou zomaar kunnen dat een firmware update het heeft gesloopt).

Het lijkt er dus op dat er pas geluid wordt weergegeven als ie een ''trigger'' krijgt van de HDMI out bij het aanzetten van de versterker. Als ik al TV of via een andere HDMI bron iets kijk dan werkt het prima. Ik kan de TV ook weer uitzetten, dan krijg ik wel geluid.

Overigens heb ik hetzelfde via een analoge ingang (draaitafel aangesloten via een Phono Pre-Amp, dus niet rechtstreeks via de phono aansluiting op de versterker). Via google kan ik niets vinden (kan zijn dat ik een slechte googlaar ben >:) )

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Beste antwoord (via Kalkie op 06-10-2017 18:41)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zeg HDMI CEC, zelf even google-fo doen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien heel dom, maar kan het zijn dat de versterker zijn netwerksignaal van de TV krijgt ipv kabel of wifi? Of krijg je wel contact zonder tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Niks is dom, elk antwoord kan helpen :) De Marantz is via Wifi aangesloten, de versterker zegt dat dat goed werkt. Ik zal de tv er eens af trekken en kijken wat dat doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Lip schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:34:
Die staat uit op de Marantz, ik check vanavond of het op de TV wel aan staat en dit gekke dingen doet. Ik heb tot nu toe meer last dan profijt van CEC gehad (en ook niet nodig in mijn huidige setup met een logitech harmony ab)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ik dacht ook meteen aan CEC bij het lezen van de OP. Met een Harmony ab is het sowieso aan te raden om CEC op alle apparaten uit te zetten. Benieuwd of dit het oplost.

Misschien handig indien je hier straks tegenaan loopt: Ik heb zelf een SR6010, en moet zeggen dat ik altijd Spotify stream via de bluetooth optie. Met Spotify Connect wordt de volgende track in de playlist/queue niet automatisch afgespeeld. Dus na elke track weer handmatig op next / play drukken 8)7 (dit schijnt een algemeen Spotify Connect issue te zijn, niet specifiek voor een bepaalde AVR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Robbio85 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:55:
Ik dacht ook meteen aan CEC bij het lezen van de OP. Met een Harmony ab is het sowieso aan te raden om CEC op alle apparaten uit te zetten. Benieuwd of dit het oplost.

Misschien handig indien je hier straks tegenaan loopt: Ik heb zelf een SR6010, en moet zeggen dat ik altijd Spotify stream via de bluetooth optie. Met Spotify Connect wordt de volgende track in de playlist/queue niet automatisch afgespeeld. Dus na elke track weer handmatig op next / play drukken 8)7 (dit schijnt een algemeen Spotify Connect issue te zijn, niet specifiek voor een bepaalde AVR).
Connect op dat ding is juist zo fijn (als het werkt :'( ). Selecteer Marantz als afspeelapparaat, klikkerdeklik de Marantz gaat aan, springt op Online en geeft geluid. Het kan ook via de AppleTV, mijn TV, mijn Xbox, maar dat kost extra handelingen.
Is via Bluetooth de geluidskwaliteit niet slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Ok, CEC op de Samsung HU7500 tv (daar heet het Anynet+) stond uit, dat was niet direct het probleem. Ik trek de HDMI uit de tv (zat in poort 3, de MHL) direct geluid. HDMI in poort 1, probleem opgelost. Ondanks dat CEC uit stond op beide apparaten, vond m’n tv dat ie toch ‘iets’ moest doen. Vage HDMI aansluitingen op deze tv, op poort 1 doet ie geen 4K Blu-ray op de Xbox. Maar goed, die heb ik toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Idd vaag. Dat met die geluidskwaliteit vraag ik me ook af, heb ik me nooit echt in verdiept.

• Krut
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen bij spotify / internetradio en usb. Wel juiste display maar geen geluid uit SR7011. Heb jij inmiddels al een oplossing. Ik hoop het zo. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Krut schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:53:
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen bij spotify / internetradio en usb. Wel juiste display maar geen geluid uit SR7011. Heb jij inmiddels al een oplossing. Ik hoop het zo. Succes
Ja dus, HDMI naar tv in een andere poort gestoken. Minuutje helemaal de stroom van de Marantz kan mogelijk ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krut
Heel hartelijk dank voor je twee tips. En inderdaad met SUCCES. Eindelijk na bijna een week zoeken naar een oplossing is het me eindelijk gelukt. Dankzij jouw hulp (mijn winkelier en de KPN konden mij niet helpen).

Eerst 1 minuut stroom van Marantz. Geen succes.
Vervolgens HDMI kabel van TV ipv HDMI (avr) in HDMI gestoken. Vraag aan jou: mag dat??

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krut
Ik bedoel de ARC stekkeringang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
Krut schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:38:
Heel hartelijk dank voor je twee tips. En inderdaad met SUCCES. Eindelijk na bijna een week zoeken naar een oplossing is het me eindelijk gelukt. Dankzij jouw hulp (mijn winkelier en de KPN konden mij niet helpen).

Eerst 1 minuut stroom van Marantz. Geen succes.
Vervolgens HDMI kabel van TV ipv HDMI (avr) in HDMI gestoken. Vraag aan jou: mag dat??

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.
Van mij mag het, als het werkt is het goed toch :) . Waar ik ook nog wel eens last van heb is de brakke WiFi van de marantz. Een minuut stroom eraf zorgt er dan voor dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krut
Hartelijk dank voor je hulp. Hele fijne feestdagen.
Pagina: 1