Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AC97>HD>USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb week terug een nieuwe behuizing gekocht voor me pc.
dus ik alles overzetten kom ik front panel audio kabel tegen met 2 poorten erop HD audio & USB audio.
precies zoals AC97 samen vroeger met HD audio op 1 kabel zat. Dus mij vraag is audio via USB beter als HD audio zoals HD was over AC97 ?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Ik denk eerder dat iemand te enthousiast is geweest met de labeltjes. Usb audio header voor een front pannel bestaat nog niet.

Welke kast is het, heb je eventueel foto's er van?

[ Voor 17% gewijzigd door rdejongjr op 06-10-2017 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
behuizing is een Sharkoon M25-W 7.1, Tower-behuizing

op de foto zie je usb ding me HD audio ding zit er op het moment in wil hem er niet uithalen als niet egt nodig is want krijg hem er dan niet meer in zonder me video kaarten te verwijderen :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsVKuSs.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 12:20 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die kast heeft inderdaad een eigen ingebouwde geluidskaart, en heeft dus inderdaad wél een aansluiting voor een USB header op het moederbord.

De HD audio kun je dus aansluiten op de audio header op het moederbord, daarmee omzeil je waarschijnlijk de geluidskaart in de kast. De USB audio kan op de interne USB aansluiting op het moederbord, en dan gebruik je wél de geluidskaart van de kast. Aan jou de keus.

Verwijderd

Topicstarter
welke van de twee is beter onboard van me Asus X99-A of die goedkope geluidskaart van 2 euro ?
gebruik me front vaak voor me Sennheiser hoofdtelefoon.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Beter in welk opzicht? Geluidskwaliteit? Zal mekaar weinig ontlopen denk ik. En dat kun je ook zelf testen natuurlijk. Voor je Asus lijken me wat beter ondersteunde drivers beschikbaar, dus ik zou die gebruiken. Voordeel van 2 geluidskaarten is dat je meer mogelijkheden hebt qua scheiden van geluid tussen de aansluitingen voor en achter.

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd mooi scheiden van geluid. weet nu wat ik moest weten bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1