Svhs

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik heb hier een Creative Riva TNT2 M64 die een composite out heeft (zo'n geel gaatje) en een svhs aansluiting (lijkt op zo'n ps2 aansluiting ofzo..)
Nu heb ik problemen dat ik mijn tv-out (die gele). Deze krijg ik niet gedetecteerd.
Nu wil ik het proberen met de Svhs aansluiting die ook aan het kaartje zit.
mijn vragen:

A) send deze altijd een signaal uit, en heeft het uberhaupt zin omdeze te proberen als de composite out niet gedetecteerd wordt.
(moet dus eerst de computer weer gereboot worden als ik deze aansluit?)

B) Als ik dit aansluit hoe kan ik dit dan het beste aanpakken. (ik weet dat er alleen een beeld signaal is, geluid lukt me zelf wel met geluidskaart)]
edit:

C) En blijft mijn beeld op mijn monitor?
Dus dat ik tv en monitor tegelijk zie?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden en mogelijk wat meer tips/raad geven..

thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet in elk geval zorgen dat de TV aangesloten is want anders gaat het helemaal niet lukken en je hebt enkel beeld op een uitvoerapparaat (met de standaard drivers van Nvidia)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Je meot eerst bij de properties van de videokaart de TV-out aanzetten, de tv-out werkt nl. NIET continu en NIET automatisch. Na het aanzetten geeft ie continu signaal (totdat je hem uitzet, duh) en kun je erop aansluiten wat je wilt.

De nieuwste nvidia driver ondersteunt volgens mij ook wel dual view, oftewel monitor en TV. Je moet dan wel je monitor in een lagere resolutie zetten geloof ik, max 800x600.

Systeemspecs
PV Installatie