Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan (62) overleden
Vannochtend kreeg ik op mijn mobiele telefoon een pushmessage dat er een Amsterdammer was overleden, Eberhard van der Laan.

Eberhard had uitgezaaide longkanker en is op donderdag avond, thuis in alle rust overleden.
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/d3gxla6a2ffh_wd640.jpg

Rust zacht Eberhard!

Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan (62) overleden

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 06-10-2017 09:10 . Reden: Link aangepast. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33
pff toch nog snel gegaan
R.I.P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Dat is heel erg snel... R.I.P.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, het zat eraan te komen, maar het is toch echt nog snel gegaan, drie weken geleden legde hij z'n werkzaamheden neer.

RIP van der Laan, sterkte voor de nabestaanden.

En ik hoop dat wij als Nederlanders meer van zulke bestuurders mogen hebben in de toekomst.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

Noch mijn partij, noch mijn stad, maar zeker een goed mens.

Rust zacht.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-10 20:38
Zoals hierboven al opgemerkt, is het snel gegaan sinds hij zijn taken heeft neergelegd.

Sterkte aan zijn familie gewenst.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:25:
Zoals hierboven al opgemerkt, is het snel gegaan sinds hij zijn taken heeft neergelegd.

Sterkte aan zijn familie gewenst.
eerder andersom: hij heeft nog lang doorgewerkt ondanks zijn ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede burgemeester en een goed advocaat.

RIP

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Er moet mij toch even wat van het hart.

Ik hoop niet dat ik respectloos over komt want ik bedoel het niet respectloos.
Ik ken de man niet echt persoonlijk natuurlijk maar als ik hem op tv zag vond ik het een sympathieke vent. Punt daar blijft het voor mij ook bij. Voor mij betekend Eberhard even veel als Peter den Oudsten(huh wie? my point exactly) of Aboutaleb. En ik gok dat dit ook voor het grootste deel van de nederlanders geld.

Ik kan mij voorstellen dat de wat lullige bekende nederlanders (Matthijs van Nieuwkerk oid) of politici en inwoners van Amsterdam hier even bij stil staan maar ik zet vanochtend de tv aan om voor m'n werk het nieuws even te bekijken en het hele NOS journaal ging alleen maar over het overlijden van deze man. Hulde aan RTL nieuws dat die hier 'zoals het mijnsinziens hoort' een item over maakt en de rest van het nieuws laat zien.

Ik kijk nu naar DWDD en had verwacht dat het eerste item, de eerste 15 minuten er even over ging en daarna de normale programmering, maar de hele uitzending wordt hier gewoon aan besteed. Ik luister terug van mijn werk naar de radio (Veronica was het dacht ik) en ook hier een groot deel van de uitzending weer aan deze man uitgeweid.

Sorry hoor maar hij was een burgemeester. Als je niet beter zou weten lijkt het alsof er een of andere halfgod is overleden.
Ik vindt het echt sterk overdreven en enorm respectloos naar alle andere mensen die ook overlijden. Als morgen b.v. de burgemeester van Leeuwarden(whoever that may be) overlijd hoor je er bijna niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kaasaanfiets schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:45:
Sorry hoor maar hij was een burgemeester. Als je niet beter zou weten lijkt het alsof er een of andere halfgod is overleden.
Ik vindt het echt sterk overdreven en enorm respectloos naar alle andere mensen die ook overlijden. Als morgen b.v. de burgemeester van Leeuwarden(whoever that may be) overlijd hoor je er bijna niets over.
Hij was de burgemeester van Amsterdam; de grootste gemeente van Nederland. Dat is ten eerste al iets anders dan Leeuwarden (scheelt ongeveer 750.000 inwoners) en bovendien onder die 850.000 mensen vrijwel alleen maar geliefd. Dat is, met andere woorden, iets waar een groot deel van de bevolking even stil bij staat en dan mag daar best wat aandacht aan besteed worden.

Bovendien kwam 't toch nog enigszins onverwachts voor de meesten van ons -- hij heeft nog heel lang doorgewerkt waardoor er tussen zijn "aftreden" (eigenlijk ziek melden) en overlijden maar drie weekjes zat. Dat is weinig.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 06-10-2017 19:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@kaasaanfiets sorry hoor. De hele godganse dag wordt er over voetbal geluld. Ontzettend respectloos naar de hockeyers...

Het is iets wat veel mensen wel interesseert. Het was blijkbaar een bijzondere man voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
@kaasaanfiets : Ja, het was een sympathieke man. Maar het was ook een politicus waarvan we er meer hadden moeten hebben. Geen plucheklever die z'n burgemeestersbaantje via het PVDA-circuit geregeld had. Als hij geen burgemeester was geworden was ie gewoon weer advocaat geworden.

En hij was ingewerkt door Jan "in gelul kan je niet wonen" Schäfer. Met de poten in de klei. Niet lullen, maar poetsen (of is dat Rotterdams ?). Dicht bij de Amsterdammers, van Zuid tot de Bijlmer en West.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik kijk nu naar DWDD en had verwacht dat het eerste item, de eerste 15 minuten er even over ging en daarna de normale programmering, maar de hele uitzending wordt hier gewoon aan besteed. Ik luister terug van mijn werk naar de radio (Veronica was het dacht ik) en ook hier een groot deel van de uitzending weer aan deze man uitgeweid.
Qua nieuwsitems kan ik er misschien nog inkomen, maar DWDD is al heel lang niets anders dan Amsterdam en de Randstad draait door :) D.w.z. het programma is vanuit zichzelf al heel erg gericht op de randstad en dan met name Amsterdam (cultuur), Den Haag (politiek) en Hilversum (de media/omroep). Dus dat DWDD volledig uitpakt met dit item had ik ook niet anders verwacht :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Reptile209

- gers -

Er moet mij toch even wat van het hart.
[...]
Zo werkt nieuws nu eenmaal: nieuwswaarde = aantal slachtoffers delen door afstand. Meer slachtoffers of kleinere afstand 'scoort' meer punten in het belang van het nieuws. En daarom hoor je niks over een groot busongeluk in Somalië, tenzij er Nederlanders bij betrokken zijn (afstand). Pim Fortuyn was nog niet eens een 'echte' politicus, slechts een partijleider. Theo van Gogh was maar een filmmaker. Wel bekend, dus afstand scoort punten.

Als tante Toos dood gaat, zal de breiclub de naalden halfstok hangen, maar verder kent niemand haar. Afstand. Die voetballer van Ajax met hersenletsel is dan wel weer bekend.

Van der Laan was een BN'er, dus is dat groot nieuws. En ja: er gebeurt nog veel meer in de wereld, maar zeker op tv is dit een onderwerp dat meer kijkers boeit dan veel andere zaken. Keuzes, keuzes :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:49
defiant schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Qua nieuwsitems kan ik er misschien nog inkomen, maar DWDD is al heel lang niets anders dan Amsterdam en de Randstad draait door :) D.w.z. het programma is vanuit zichzelf al heel erg gericht op de randstad en dan met name Amsterdam (cultuur), Den Haag (politiek) en Hilversum (de media/omroep). Dus dat DWDD volledig uitpakt met dit item had ik ook niet anders verwacht :)
De meeste andere nationale media deden het niet beter dan DWDD hier. De coverage in tijd gemeten was absurd groot.
Reptile209 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:08:
Van der Laan was een BN'er, dus is dat groot nieuws.
Van der Laan was voornamelijk een BA (Bekende Amsterdammer). Als minister bijvoorbeeld heeft hij nul wapenfeiten behalve dat hij het beter deed dan zijn voorgangster.

Een item van <30sec plus een karakteristiek video-optreden was waarschijnlijk gepast in plaats van een item van vele minuten. De Amsterdam / Randstad bubbel was hier zeer duidelijk waarneembaar (en daar is at5 voor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DWDD is al jaren niets anders dan de televisieversie van het land-vlaggetje-over-je-facebook-profielfoto....deze uitzending is niets anders (denk ik)... het programma dweept alleen maar met een gemaakt betrokkenheid (in geval van overlijdens en/of aanslagen) aangevuld met wat overdreven enthousiasme over het werk van (bekende) nederlandse artiesten en kunstenaars. Kijk ons een literair verantwoord bezig zijn.

Politiek rechts noemt het programma altijd "links". Maar ze verwarren gemaakte correctheid met linksheid. Ik beschouw mezelf als links, maar krijg kotsneigingen zodra de tv per ongeluk opstart op DWDD

Over Vd Laan. Symphatieke man. Hij wordt wel een beetje erg opgehemeld (vooral na zijn Zomergasten optreden), maar ik vond hem een goede burgervader met hart voor zijn werk en compassie voor zijn medemens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Vd Laan kwam over als een jongen van de straat, lekker bijdehand. Dat kweekte sympathie. Ik begrijp het wel, ik keek er ook graag naar.

Maar hij heeft Amsterdam in mijn ogen weinig goeds gebracht. Het was vooral afbraakbeleid.
Privé als kettingroker veels te laat aan kinderen begonnen met een prachtige vrouw (lucky bastard) maar de kinderen blijven nu achter zonder vader.

En nu hemelt half Nederland hem op. Een tikkeltje overdreven als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vraag me ook af wat er zo goed was aan de beste kerel. Het zal ongetwijfeld een beste man zijn geweest, maar wat deed ie dan allemaal zo goed??? Daarnaast heeft die 80 urige werkweken gedraaid net als zijn vader het werkbeest, en heeft hij lang doorgewerkt ondanks zijn ziekte. Ik zou zeggen: als je weet dat je binnenkort de pijp uit gaat, doe jezelf dan een plezier en neem vrij. En ga niet als een gek lopen werken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Salvatron schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:50:
[...]
Ik zou zeggen: als je weet dat je binnenkort de pijp uit gaat, doe jezelf dan een plezier en neem vrij. En ga niet als een gek lopen werken.
En daarom maken ze over jou geen nieuwsitems als je overlijdt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PLAE schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:16:
[...]
Maar hij heeft Amsterdam in mijn ogen weinig goeds gebracht. Het was vooral afbraakbeleid.
[...]
Een burgemeester is er niet zozeer voor het beleid, natuurlijk, dat ligt vooral bij de wethouders en de gemeenteraad.
Primair is een burgemeester er om het gekozen beleid in goede banen te leiden, ziet toe op openbare orde en veiligheid en is een 'vader van het volk'. Het gezicht en de steunpilaar in tijden van crisis.

En je kan niet ontkennen dat hij daar weldegelijk succesvol in is geweest, zowel overlastbestrijding (top 600-aanpak) als het zijn van een burgervader voor Amsterdammers.
Rukapul schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Van der Laan was voornamelijk een BA (Bekende Amsterdammer).
Hier in Leiden hingen de vlaggen her en der ook halfstok.

Ik denk dat wat hem populair maakte is dat-ie aansluiting vond bij 'het volk'. Hij kwam transparant en eerlijk over. Dat hij begréép wat er leefde onder het volk.
Daarnaast had hij het 'vader'-aspect van burgervader goed onder de knie, streng als het moet, maar vriendelijk en ondersteunend waar het kan.
Ik denk dat dat de eigenschappen zijn die hem niet alleen in Amsterdam, maar ook ver daarbuiten populair maakte.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
anandus schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:22:
En je kan niet ontkennen dat hij daar weldegelijk succesvol in is geweest, zowel overlastbestrijding (top 600-aanpak) als het zijn van een burgervader voor Amsterdammers.
top 600 was een mooi idee. Maar de gerealiseerde daling zie je landelijk en zelfs Europees ook (zonder dat het zo vermarkt is).
Hier in Leiden hingen de vlaggen her en der ook halfstok.
Daar was dan ook toe opgeroepen door het kabinet.

Ik geef hem best wat credits als burgervader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

R.I.P Eberhard van der Laan ;(
Ik hoorde het gisterochtend al op het nieuws.... ;(

Het is inderdaad opeens heel snel gegaan. Maar ik had al een idee dat het er snel aan zou komen.
Tijdens de toejuiching, enkele weken geleden, liet zijn vrouw (?) achteraf weten dat hij de kracht er niet voor had om erbij te zijn en de Amsterdammers toe te spreken of toe te zwaaien.

Ik heb hem zelf niet echt gekend, omdat ik geen Amersterdammer ben. Maar ik heb hem wel een anderhalf jaar geleden nog op de foto gezet, en kort met hem gesproken tijdens de opening van een hostel in Amsterdam Sloterdijk (die trein bij het station).

In de nieuwsuitzending op stadszender AT5 werd ook duidelijk dat deze goede burgervader écht gereed stond voor Amsterdam. Als er een poging tot inbraak in een winkel was ging hij er direct erop af om de bewoners gerust te stellen. _O_

Eberhard is en blijft Amsterdam!

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 07-10-2017 15:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

CyBeR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

En daarom maken ze over jou geen nieuwsitems als je overlijdt.
Heb je er wat aan als men dat wel doet?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1