Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• jamkaret
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 15:08
Avond,

Kan iemand mij vertellen wat dit voor rare schroef is die ik met geen mogelijkheid uit mijn moederbord krijg?

mb: ga-ax370-gaming k5

foto: rechtsboven is dat beest te zien
https://ibb.co/cnyKab

Beste antwoord (via jamkaret op 06-10-2017 00:54)

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:10

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Zo te zien heb je het afstandsbusje mee los gedraaid. Daar draait je schroef normaal in, en dat busje zit in de plaat achter je moederbord gedraaid.

Ik zou kijken of je met een plat tangetje het busje kunt vasthouden en dan de schroef met schroevendraaier los kunt draaien, dan zou je de schroef uit het busje moeten kunnen draaien.

Daarna het busje weer in de plaat achter je moederbord draaien en eventueel met hetzelfde tangetje vaster draaien (of als je een doppenset hebt, het juiste dopje ervoor zoeken), dat voorkomt dat het in de toekomst weer gebeurt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Alle reacties

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:35
lijkt mij gewoon een spacer die normaal in je kast vast zit waar je je mobo op schroeft, waarschijnlijk draait die mee of zit die erg vast en is die daarom meegekomen met het demonteren van het mobo

Acties:
  • Beste antwoord

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Zo te zien heb je het afstandsbusje mee los gedraaid. Daar draait je schroef normaal in, en dat busje zit in de plaat achter je moederbord gedraaid.

Ik zou kijken of je met een plat tangetje het busje kunt vasthouden en dan de schroef met schroevendraaier los kunt draaien, dan zou je de schroef uit het busje moeten kunnen draaien.

Daarna het busje weer in de plaat achter je moederbord draaien en eventueel met hetzelfde tangetje vaster draaien (of als je een doppenset hebt, het juiste dopje ervoor zoeken), dat voorkomt dat het in de toekomst weer gebeurt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• jamkaret
Dank voor de snelle en volgens mij ook zeer accurate replies.

Wat ik echter vreemd vind is dat de case geen spacer lijkt te missen. (zie foto linksboven, daar komt de schroef op uit)

Pc overigens via MP aangeschaft en nu uit elkaar aan het halen om schoon te maken.

foto:
https://ibb.co/bDfU8w

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 18:11
Mmm, spacer in een spacer gedraaid? nee, de plek naast de spacer lijkt ook beschadigd, volgens mij heeft die nooit vast gezeten op die plek maar ernaast gezeten...

Apsie's profiel

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik vermoed dat de vorige eigenaar het moederbord met spacer eraan misschien zo ingebouwd heeft, mogelijk niet wetend dat die er nog aan zat.

• jamkaret
Apsie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:54:
Mmm, spacer in een spacer gedraaid? nee, de plek naast de spacer lijkt ook beschadigd, volgens mij heeft die nooit vast gezeten op die plek maar ernaast gezeten...
Dat vermoeden had ik dus ook. Alsof het moederbord uit een andere case gehaald is, en met spacer en al in deze case geplaatst is. Sneu..

Ga in ieder geval morgen proberen om met een tang die spacer los te krijgen, hier kan ik niet mee leven.

[ Voor 0% gewijzigd door jamkaret op 06-10-2017 01:00 . Reden: typo ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jamkaret schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:59:
[...]

Dat vermoeden had ik dus ook. Alsof het moederbord uit een andere case gehaald is, en met spacer en al in deze case geplaatst is. Sneu..

Ga in ieder geval morgen proberen om met een tang die spacer los te krijgen, hier kan ik niet mee leven.
Mits het moederbord op deze manier in de kast past is er niks dat mis kan gaan door een extra spacer. Zou me er niet zo druk om maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Tja, met 2e hands kom je soms zulke dingen tegen, al is dit onschuldig.
Ik zou hem er wel uithalen voor de zekerheid.

Offtopic: horen die fans zo ehh geel te zijn?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Apsie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:54:
Mocht dat juist zijn dan is het wel opletten met het terug plaatsen van het of een moederbord dat de afstandsbus onder het gat uitkomt en niet tegen een soldeerverbinding.

Kan zijn dat deze constructie bewust zo gekozen om dat te voorkomen

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:50
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

CryRaven schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:39:
Offtopic: horen die fans zo ehh geel te zijn?
Blijkbaar niet:

Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g3-M01-02-40-rBVaHVY6yv2AU84pAAUo8DBjfK0848.jpg/cooler-master-12cm-a12025-12cb-5bn-l1-pl12s12l.jpg

Dat zou teer kunnen zijn, als de pc hiervoor van een roker is geweest.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Of verkleuring door bijv. UV ligt. Ziet er namelijk niet uit als een aanslag. (de fans zijn juist opvallend schoon)

[ Voor 19% gewijzigd door warhamstr op 06-10-2017 14:29 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• itztompie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
ik had dit ook toen ik mijn mobo in mijn kast schroefde. ik heb heb de standoff er gewoon op laten zetten en het er weer in mijn kast geschroeft. zorg dat je de schroefjes waarmee je de mobo vast schroeft er niet super strak op draait. gewoon vast hoeft niet super vast.

een spacer heb ik trouwens nog nooit van gehoord. mooi benaming ik zeg altijd standoff.
Booberella schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Blijkbaar niet:

[afbeelding]

Dat zou teer kunnen zijn, als de pc hiervoor van een roker is geweest.
als dat zo zou zijn zou je dat ook moeten ruiken neem ik aan.

[ Voor 52% gewijzigd door itztompie op 06-10-2017 15:45 ]

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik zou trouwens niet aanraden om 'm weer terug erin te schroeven met dat busje erachter. Doordat er op die plek al een busje zit, zal je moederbord onder druk komen te staan zodra je de andere schroeven vast draait. En mogelijk sluit je I/O panel zo ook niet goed aan met de achterkant van je kast.

Het is zo gedaan, dus waarom dan laten zitten en extra risico's nemen als kortsluiting of een moederbord dat kapot gaat doordat het krom staat en contacten daardoor breken.
itztompie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:43:

[...]

als dat zo zou zijn zou je dat ook moeten ruiken neem ik aan.
Ja, ik zie boven jou dat het mogelijk door UV kan komen. Heb ik nog niet eerder meegemaakt, maar het zou inderdaad niet onmogelijk zijn als de pc met de achterkant voor het raam heeft gestaan of er een raam in de sidepanel zit of gezeten heeft als de fans ooit in een andere kast zaten.

[ Voor 33% gewijzigd door NaoPb op 06-10-2017 16:06 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 12:26
Kan je toch zo loshalen met een tang en een kruiskop lijkt me niet erg lastig.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Tang werkt ook ja, een dop (als je er een in zo'n kleine maat) hebt werkt nog fijner. Dan moet het natuurlijk wel niet zo zijn dat de spacer/standoff wat overdreven lange schroefdraad heeft, dan past een dop uiteraard weer niet.

specs

• jamkaret
Bedankt voor alle reacties,

Heb een platte tang klaarliggen en ga zo proberen om die standoff eraf te halen. Aangezien er in het MB op die plaats gewoon al een standoff zit.

Over die fans: zijn inderdaad geel, hoe dat komt? geen idee. Heb de case grondig schoongemaakt en dat was redelijk snel gedaan, zat ook weinig stof in.

Overigens toch een nieuwe kast besteld die vandaag binnen komt! Topic kan wat mij betreft op slot.
Pagina: 1