Toon posts:

Graphics card 100€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een nieuwe graphics card te kopen. Mijn budget is ca 100€ (mag wel iets van 50€ afwijken). Ik weet het is niet het hoogste budget, maar je krijgt er vast wel iets beters voor dan dat ik nu heb (nvidia gforce 6700 hd). Helaas zijn er zoveel opties dat ik er niet helemaal uitkom. Zou wel wat hulp kunnen gebruiken.

Specs:
-Mainboard: ga-x83-dq6 (intel core 2 duo 3.51Ghz)
-5gb RAM (wordt waarscheinlijk binnekort 16gb)
-7TB HDD
-windows 7 x64
-600 Watt pcu

Verwijderd

Dit past volgens mij beter hier:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/123

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat voor voeding heb je (model en type)? En waar wil je het voor gebruiken?

Fixing things to the breaking point...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar kan TS natuurlijk niks mee. Kan je in het vervolg beter een topic report aanmaken :). Hier krijg je alleen maar onverhoopt dubbele topics van.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 05-10-2017 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu veranderen ofzo😬 ben nieuw hier

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:55:
Wat voor voeding heb je (model en type)? En waar wil je het voor gebruiken?
ZM 600-hp,
Voor games, maar het zijn geen high graphics games die ik op de hoigste instellingen zet. Eerder games zoals warface. Waarvan ik de settings dan op medium heb

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:22

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 11:46
Je moederbord is een x38 moederbord. Verder is het vooral van belang wat je er mee wil gaan doen, welke spellen bijv. Omdat je systeem al wel wat verouderd is, zou het de vraag zijn of je hier veel geld in zou steken of dat het handiger is een goedkopere kaart te kopen en verder te sparen? Een 1030 is een optie maar dan ben je er al snel doorheen, je kan bijv ook tweedehands op v&a kijken.

Strava & Untappd - Do not combine!

Verwijderd

Topicstarter
Raznov schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:16:
Je moederbord is een x38 moederbord. Verder is het vooral van belang wat je er mee wil gaan doen, welke spellen bijv. Omdat je systeem al wel wat verouderd is, zou het de vraag zijn of je hier veel geld in zou steken of dat het handiger is een goedkopere kaart te kopen en verder te sparen? Een 1030 is een optie maar dan ben je er al snel doorheen, je kan bijv ook tweedehands op v&a kijken.
Ik speel niet al te zware spellen, vandaar is mijn systeem veen probleem, het enige dat stoort is de kwaliteit van de graphics. Ik koop geen nieuw systeem omdat ik nog scholier ben. Bedankt voor de hulp👍

Verwijderd

Je doet er zeer slim aan deze te vervangen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:34:
[...]

Je doet er zeer slim aan deze te vervangen. :)
Met wat als positieve gevolgen?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het eigenlijk bij een grafische kaart uit of het DDR5 etc is. Kwa compabiliteit met het moederbord

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:41
Nee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:35:
[...]

Met wat als positieve gevolgen?
Geen defecte PC. :p

Die Zalman ZM600-HP heeft gewoon zijn beste tijd gehad. Heel technisch verhaal, maar het is een voeding gemaakt door FSP is van hun zogenoemde Epsilon design. Dat design kenmerkt zich om de relatief hoge ripple op de 12V, lage kwaliteit elco's en slecht gekoelde elco's. Voedingen met de leeftijd van die van jouw gebaseerd op dit design zijn nu gewoon op. Dit heeft het gevolg dat ze geen stabiele spanning meer kunnen leveren aan alle PC onderdelen en dat is niet echt gezond voor die onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal👍👍👍 moet ik deze thread sluiten ofzo. Heb denk ik genoeg antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Oh nog een laatste vraag:
Zit nu te denken aan de 1030 of de 1050,
Welke zouden jullie aanraden? Is de 1050 echt veel beter dan de 1030 of maar klein verschil

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:22
De 1050 is toch in veel benchmarks ongeveer dubbel zo snel. Ik zou de 1050 kopen.

Dit is trouwens ook nog een optie:
pricewatch: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC
Heeft dubbel zo veel grafisch geheugen dus in theorie tiekomstbestendiger. Maar vergeet het advies ivm de voeding in ieder geval ook niet!

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Alleen slechte topic of topics die niet aan de regels voldoen gaan op slot.

Verschil tussen de GTX 1030 en GTX 1050 is wel vrij groot. Echter is het afwachten of zulke moderne videokaarten wel werken op jouw oud moederbord. Weer een technisch verhaal: moderne videokaarten hebben ondersteuning voor Ultra-Fast Boot Unified Extensible Firmware Interface Graphics Output Protocol , kortweg UEFI GOP. Jouw moederbord komt uit een tijd dat dat nog niet bestond, de ondersteuning hiervoor mist dus ook en dat levert soms problemen op. PC werkt dan gewoon helemaal niet met zo'n moderne videokaart.

Is mij ook niet duidelijk wat je precies met de videokaart wil doen. Welke spellen moeten we aan denken?

Voor alle videokaarten die nu genoemd zijn is de pricewatch: be quiet! System Power B8 300W voeding al goed genoeg. Duurdere voeding voor zo'n relatief oude PC is nergens voor nodig.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 11:46
Grafisch ga je er op vooruit, maar wil je de videokaart voor de toekomst kiezen, dan is de voeding aan vervanging toe, ga je voor een 1050,welke veel meer grafisch kan, maar verplaats je een bottleneck naar de overige componenten. Je vermeld dat je van plan bent je geheugen naar 16gb te halen, maar waarom? Kan je niet beter een tweedehands videokaart op de kop tikken (zal geen 1050 worden, maar een generatie er voor misschien) , goede voeding en de rest van je geld overhouden om uiteindelijk te investeren in een volgend systeem?

Strava & Untappd - Do not combine!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Houdt er echter wel rekening mee dat niet alleen de voeding hier een mogelijke bottleneck is met oudere 2e hands kaarten, de hitte moet ook nog ergens heen.
Met een 1050 ga je daar in ieder geval geen problemen mee krijgen.
Maar, waar is waar, 2e hands = meer performance.

Verwijderd

Topicstarter
👍 16gb RAM, doe ik denk toch niet

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 15:52
Als ik kijk naar jouw pc, zou ik op marktplaats kijken voor een gehele upgrade.

Zelf heb ik een pc van marktplaats gehaald met de volgende hardware:
gtx 750 TI 2gb
i7 4770
8gb geheugen
MSI mobo

voor 300euro was ik klaar. Op een SSD na dan, die heb ik ook nog aangeschaft.
Op deze PC kan ik Fallout 4 prima spelen en heb laatst de Beta van Battlefront 2 gespeeld. Zonder problemen.

Ik snap dat het boven je budget is. Maar om nu 100-150euro te investeren in een GPU waar je even mee vooruit kan, terwijl de andere hardware ook gedateerd is, dan zou ik door sparen en op marktplaats kijken.

Succes met een besluit maken.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-01 18:33

Sweatleek

404: Member Not Found

En twee de hands (Amd r9 2xx series of nvidia 770 of zo is voor 80~ tog wel interessant voor 1080P gaming )

Anders zou ik gewoon even door spaaren. en een completen upgrade doen

[ Voor 33% gewijzigd door Sweatleek op 12-10-2017 14:31 ]

confused reality

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 17:15
Een nieuwe GTX1050 is zonde als je de rest niet gaat updaten. Je dual core CPU bottleneckt al een GTX560, dus ik zou eerder kijken naar een leuk tweedehands kaartje voor €20-€40. Denk dan aan een GTX560 of een HD5850 - HD6870.
Die zijn al vele malen sneller dan je Geforce 6700 (HD bestaat niet, wel de XL, klopt de videokaart wel?)

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-01 18:33

Sweatleek

404: Member Not Found

Waarom niet een quad core voor rond de 25 en een gpu voor 70, Cpus op socket 775 gaan nu voor 3keer niks en het is tog wel een redelijk performance bump van wat je nu hebt.

cpu
V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q6700

Gpu
V&A aangeboden: MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2/OC

[ Voor 14% gewijzigd door Sweatleek op 12-10-2017 14:36 ]

confused reality

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-02 21:00

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Waaro geen geforce 1030