Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetkabel doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Onlangs heb ik mijn kamer verbouwd. Tijdens deze verbouwing vond ik het de noodzaak om de connector van mijn internetkabel te vervangen. De connector van mijn kabel was namelijk gevoelig, de kabel kon zo uit je internetpoort springen. Deze kabel loopt van mijn modem direct naar mijn kamer toe.
Toen ik de connector had vervangen, had ik mijn laptop erop aangesloten om te testen of alles werkte. Ik was blij om te zien dat het internet van mijn laptop het deed via de internetkabel.

Ik heb echter de internetkabel die van de modem komt altijd aangesloten op een ethernet switch. Toen ik de kabel in de switch stopte en een kabel van de switch naar mijn laptop trok, bleek de bekabelde verbinding niet te werken. Ik had de kabel die van de modem naar de switch ging gewoon in poort één gestopt en de andere kabel in poort twee. MIjn laptop gaf heel te tijd 'onbekend netwerk' aan. Mijn ipv4 adres was dan ook zoiets met "169.x.x.x".

Ik ging er dus van uit dat mijn switch het niet deed. Ik had dus de switch in mijn kamer vervangen voor een andere switch, een tp-link. Toen deed de bekabelde verbinding het wel opeens.

Ik kon mij er niet bij neerleggen dat mijn switch het niet deed, want die had het altijd gedaan. Dus ik had de switch nog getest. Ik had om te testen een internetkabel van mijn modem in mijn switch gestopt, wederom in poort één en ik had een kabel van mijn switch in mijn laptop gestopt. Ik had om te testen wel andere kabels gebruikt dus geen kabel waarvan de connector was vervangen. Toen deed alles het weer.

Ik heb geen idee waarom mijn switch niet werkt met de vervangen. Zou een van jullie met misschien weten?

Extra informatie:
Mijn Ethernet Switch is: 'Cisco SG 100-16 16-port gigabit switch'.
Deze had ik vervangen voor 'TP-Link TL-SG1005D' een 5 port gigabitswitch.

Ik kwam er laatst trouwens ook nog achter dat als ik de kabel waarvan ik de connector heb vervangen in mijn cisco switch stop dat het lampje van de internetpoort niet brand. Als ik een andere kabel gebruik brandt het lampje wel.

Advies zou ik erg waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2017 21:59 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-10-2017 16:21)

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Verwijderd Wat ik me afvraag aan dit verhaal... is het echt alleen een modem wat je hebt of een modem/router waar de switch op wordt aangesloten?

Indien het alleen een modem is dan heeft het niet zoveel zin een switch erop aan te sluiten.
Een modem geeft maar 1 WAN IP uit aan 1 apparaat tegelijk. Hij kan dus niet meerdere apparaten (via de switch) voorzien van internet.

Indien het een modem/router is dan zou de switch in theorie wel moeten werken omdat de router een DHCP server heeft en dus de bevoegdheid heeft meerdere apparaten een IP adres/ internet te kunnen geven.

Wat is het model nummer van je modem?

Mvg Carmen van TP-Link :)

Alle reacties

• Detmer
  • Laatst online: 21:50

Detmer

Professioneel prutser

Als je de kabel nu weer in rechtstreeks in de laptop steekt, werkt het dan wel zoals het moet?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Verwijderd

Topicstarter
Detmer schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:54:
Als je de kabel nu weer in rechtstreeks in de laptop steekt, werkt het dan wel zoals het moet?
Ja dan doet hij het gewoon.

Acties:
  • Beste antwoord

• TP-Link
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Verwijderd Wat ik me afvraag aan dit verhaal... is het echt alleen een modem wat je hebt of een modem/router waar de switch op wordt aangesloten?

Indien het alleen een modem is dan heeft het niet zoveel zin een switch erop aan te sluiten.
Een modem geeft maar 1 WAN IP uit aan 1 apparaat tegelijk. Hij kan dus niet meerdere apparaten (via de switch) voorzien van internet.

Indien het een modem/router is dan zou de switch in theorie wel moeten werken omdat de router een DHCP server heeft en dus de bevoegdheid heeft meerdere apparaten een IP adres/ internet te kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
TP-Link schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:23:

Beste mensen bedankt voor alle advies, maar ik ben er uit gekomen. De kabel die van mijn modem/router naar mijn switch liep had aarding in de kabel. Ik had de connector vervangen maar ik had er geen rekening mee gehouden dat die aarding ook nodig was voor de kabel om te werken. De connectors die ik had waren dan ook van plastic en konden dus geen aardig doorsturen. Ik heb nu andere connectors van metaal en nu werkt alles perfect.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Huh, aarding in een utp kabel?
Kun je dat uitleggen?

Anjunabeats

Verwijderd

Topicstarter
wizai schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:23:
Huh, aarding in een utp kabel?
Kun je dat uitleggen?
Het is dus geen utp kabel maar een FTP kabel en daar zit aarding in.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oftewel een shielded of afgeschermde kabel. Die afscherming zit er voor een reden waardoor je dus ook afgeschermde connectoren moet gebruiken, anders heeft de afscherming niet zo veel zin.

Of je eerste connector was gewoon niet goed geknepen, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 13-10-2017 16:31 ]

Pagina: 1