Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet te zware laptop om ook een beetje op te kunnen gamen.

Pagina: 1
Acties:

• MightySmurf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 11:50
Hoi allemaal,

Ik ben me al een paar weken aan het oriënteren voor een nieuwe laptop, sinds mijn oude Dell het begeven heeft.
Ik kijk ook regelmatig op het vraag & aanbod van tweakers of er iets moois voorbij komt, maar dan moet het toch wel een hele goede koop zijn om tweedehands te gaan kopen.
Ook overweeg ik om de 8e generatie processoren af te wachten, want ik heb de laptop pas echt nodig eind November.

Ik heb nog een 256 GB SSD liggen van mijn oude laptop, dus een harde schijf maakt me eigenlijk niet echt uit. Het liefst zelf geen HDD van dat is extra gewicht en dat ga ik toch niet gebruiken.
Dus een grote kans dat ik hem er toch uit zou halen als ik er een koop met een tweede harde schijf.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga er vooral veel series mee kijken en meenemen naar vrienden om daar te gamen. Dit zal niet meer zijn dan een potje League Of Legends.
Voor mij is het wel belangrijk dat het een slank model is en dat hij echt een aantal jaar mee zal gaan. Daarom kijk ik nu in een budget wat hoger dan voor wat ik nu nodig heb.

Wat is je budget?
De intentie is om rond de €1000 te zitten, maar als er iets moois langs komt voor iets meer is dat geen probleem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil wel echt een laptop, dus ik ga hem zeker meenemen.
Accuduur is niet zown punt voor mij, aangezien de meeste toch wel 5+ mee gaan tegenwoordig, hoop ik :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik in de pricewatch zocht was dat meestal met deze filters:
* i3, i5 of i7
* 14-15.6 inch
* Full HD of hogere resolutie(mat)
* Qwerty toetsenbord
* Een dedicated GPU
* Minimaal 4GB werkgeheugen

Mijn ideale laptop heeft ook een touchscreen, maar dan blijf ik steken op een GF 940MX en ik weet niet of dat genoeg is voor wat ik zoek.

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-cc593nd€ 849,-€ 849,-
1HP Pavilion Power 15-cb030nd€ 999,-€ 999,-
1HP Pavilion x360 14-ba025nd€ 999,-€ 999,-
1Lenovo Yoga 520-14IKB 80X80059MH€ 949,-€ 949,-
1MSI GL62M 7RDX-1267NL€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.695,-

Voor elke laptop een klein stukje persoonlijke voor en nadelen:

HP Pavilion Power 15-cb030nd
+ Beste processor en videokaart
+ Veel USB poorten
+ Uitbreidbaar geheugen
- Duurste die ik op dit moment op het oog heb
- Extra harde schijf die ik niet ga gebruiken
- Zwaarste van de gene die ik op het oog heb
- Geen touchscreen

HP Pavilion 15-cc593nd
+ Goedkoopste van deze lijst
+ Gewoon alles wat ik ongeveer nodig heb
+ Niet zwaar en dun
+ Mooier dan de Pavilion Power
+ Genoeg aansluitingen
- Geheugen niet uit te breiden
- Langzamer intern geheugen?
- Ouwe generatie videokaart
- Geen touchscreen

MSI GL62M 7RDX-1267NL
+ Perfecte combinatie prijs/videokaart/processor
+ Veel aansluitingen
+ Uitbreidbaar geheugen
- Dik/zwaar
- Niet mooi
- Geen touchscreen

Lenovo Yoga 520-14IKB 80X80059MH
+ TOUCHSCREEN!
+ Geen overbodige harde schijf
+ Licht en lekker dun
+ Prima accu?
+ Iets goedkoper dan de HP x360
- Minder aansluitingen

HP Pavilion x360 14-ba025nd
+ TOUCHSCREEN!
+ Geen overbodige harde schijf
+ Licht en lekker dun
- Kleine accu?
- Minder aansluitingen
- Goud? Meh
- Iets duurder dan de Lenovo

Het is een behoorlijk lange post geworden, mijn excuses hiervoor.
Als je geen zin hebt om het allemaal te lezen is dat prima. Het was voor mezelf al erg goed om het even op een rijtje te zetten, maar elke input is welkom natuurlijk! Met name op de volgende onderwerpen:
* Gaan de prijzen nog zakken als er meer 8e generatie laptops op de markt komen(of misschien zelf een 8e generatie halen)
* Hoe goed kan ik gamen met een 940MX?
* Laptops in deze prijsklasse zonder HDD erin?
* Hoeveel ga ik een i7 gebruiken?

Groetjes Niels

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
940mx zou ik echt niet aan beginnen als je wil gamen, zelfs maar een beetje. Ik weet dat touchscreens handig kunnen zijn maar het verschil tussen een 940mx en een 1050 (zelfs non-Ti) is als nacht en dag. Zeker als je best een aantal jaar met een laptop wil doen ga je jezelf met die 940mx ernstig in de voet geschoten blijken te hebben.

i5 of i7 is in een laptop niet je grootste overweging. De 7200u (of 7500u) dual cores versus de HQ variant quadcore maakt het verschil; dat die quad ook nog een (hyperthreading enabled, dus) i7 is is een leuk extratje maar minder belangrijk. Die 15-cb030nd is met grote, grote afstand de krachtigste laptop van het stel. Ga je véél langer véél meer lol van hebben dan de rest als je het gewicht kunt lijden.

Óf je dat gewicht kunt lijden is dan weer een overweging die ik niet voor je maken kan. :+
Dat gezegd hebbende, die 10 respectievelijk 110 gram zwaarder dan de andere 15" laptops in je lijstje zal het verschil niet zijn. IMO ga je van die 1,5" schermdoorsnee extra tov de 14.1" modellen dan weer heel wat plezier hebben.
Ik vind zelf eerlijk gezegd een laptop van ruim twee kilo gewoon licht en handzaam genoeg en zou het met jouw budget en programma van eisen wel weten.

Uiteindelijk echter heb je zelf (bijna) alles waar we je mee kunnen helpen al op een rijtje gezet en wordt het de vraag wat *jij* belangrijk vindt - en die moet je zelf beantwoorden. :)

EDIT oh hey oeps, de MSI heeft een HQ i5 zie ik nu. wel wat langzamer, niet veel, wel weer 10 gram lichter. Alle beetjes he :+

[ Voor 4% gewijzigd door iceheart op 05-10-2017 21:50 ]

• MightySmurf
Het verschil in gewicht gaat uiteindelijk de keuze niet beïnvloeden natuurlijk.
De grootste afweging wat mij betreft, is wat de markt gaat doen zodra er meer 8e generatie laptops te verkrijgen zijn.
Want waarom zou ik nu een 7e generatie halen als er straks betere versies verkrijgbaar zijn.
Maar ik heb er niet genoeg verstand om te weten of het echt een groot verschil is.

Verwijderd

MightySmurf schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:14:
Het verschil in gewicht gaat uiteindelijk de keuze niet beïnvloeden natuurlijk.
De grootste afweging wat mij betreft, is wat de markt gaat doen zodra er meer 8e generatie laptops te verkrijgen zijn.
Want waarom zou ik nu een 7e generatie halen als er straks betere versies verkrijgbaar zijn.
Maar ik heb er niet genoeg verstand om te weten of het echt een groot verschil is.
Dat zal zo'n vaart niet lopen.
Denk dat je moet kijken naar een i5/i7 en een 1050 gpu.
Goed scherm en eventueel later upgrade mogelijkheden voor je ram/ ssd.

• MightySmurf
https://www.laptopshop.nl...envy-x360-15-bp130nd.html

Zojuist deze laptop gevonden, wel in eerste instantie boven mijn budget, maar het lijkt wel mijn ultieme device te zijn.
Wat denken jullie hier over?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Ook dat videokaartje is niet echt heel snel.
Gebaseerd op de GT1030 welke op Full-Hd 1920x1080 op medium settings in battlefield 1 zo'n 24fps haalt.
oftewel ook zeker geen hoogvlieger.

Mijn inzien moet je minimaal naar de GT1050(ti) gaan (of gelijkwaardig ouder model) om te spreken over een de term game laptop. Alles wat daaronder zit kun je misschien wel een spelletje op spelen, maar neem ik niet serieus.

Ook Dell heeft wel leuke notebooks die je met een kortingscode vaak nog wel wat scherper kunt krijgen.
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702

Daarnaast bied Clevo ook mooie notebooks voor een goede prijs:

Bijvoorbeeld deze welke je nog wel even verder moet samenstellen:
https://laptopparts4less....top-samenstellen-barebone

• MightySmurf
Ik ben niet geinterresserd in een andere game dan LoL, er zal heus wel eens iets anders voorbij komen, maar dat is bijzaak.
Als ik League met 60fps kan spelen is het helemaal prima. Verder is dit het eerste apparaat met touchscreen en een andere videokaart dan 940MX. Maar hij is nog niet te vinden in pricewatch, dus vergelijken is wel heel lastig.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Is een touchscreen echt een vereiste of gewoon voor de leuk? Ik heb zelf ook een laptop met touchscreen en ik moet zeggen dat ik het alleen maar hinder van heb dan dat ik er plezier aan heb gehad. Als je het alleen maar voor de leuk wilt zou ik voor de HP gaan met de 1050.

• MightySmurf
Wat je daar zegt is wel een goede, maar heel moeilijk te zeggen. Ik kan niet weten hoeveel ik het touchscreen ga gebruiken, zonder dat ik hem in mijn handen heb gehad.
Dus ik denk dat ik hem gewoon ga aanschaffen en dan retourneren mocht ik toch het niet toch zijn volst kan benutten.

• MightySmurf
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu al 2 weken de HP Envy, eigenlijk met veel plezier.
Maar nu zag ik opeens deze voorbij komen.
Het lijkt me nu wel heel stom om niet deze te nemen(goedkoper en betere videokaart)

pricewatch: Acer Spin 5 SP515-51GN 52W0

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

de processor uit de Envy is een stuk krachtiger. en wou je die terugsturen na 2 weken gebruik ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MightySmurf
Ik heb gewoon 30 dagen tijd en kan hem kosteloos terug sturen.
De vraag is nu, gaan de prestaties wel echt vooruit, ik kom er nog niet echt uit mbt de processor en videokaart.
Hij is wel €100 goedkoper, wat mij natuurlijk wel goed uit komt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MightySmurf schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:58:
De vraag is nu, gaan de prestaties wel echt vooruit, ik kom er nog niet echt uit mbt de processor en videokaart.
Informeer maar eerst of er geen % af gaat ivm gebruik(schade)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je een laptop mag gebruiken, en dan binnen de 30 dagen termijn terugsturen. Zoiets gaat richting diefstal. Jouw gebruik laat doorgaans sporen na. Je moet voor jezelf de vraag stellen of je zelf zo'n apparaat zou willen aanschaffen (voor de volle prijs). Is het antwoord nee, dan heb je zelf wel door dat je iets doet wat nauwelijks verantwoord is. Ik ben geen jurist, maar die 30 dagen termijn is om te bekijken of iets bevalt. Daar lijkt me compleet inrichten en gebruiken van laptop niet onder vallen. Wel aanzetten van een laptop om te kijken hoe bijv. het scherm en toetsenbord bevallen.

Je moet niet gek opkijken dat de leverancier een bedrag in mindering brengt. Ik zou als ik winkelier zou zijn, niet vrolijk worden van klanten die op deze manier met nieuwe spullen omgaan.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:49:
de processor uit de Envy is een stuk krachtiger. en wou je die terugsturen na 2 weken gebruik ?
Een stuk? Beide zijn het quad cores. Krachtiger ja, maar meer dan een procent of 10?
Bij notebookcheck.com staat de i5-8250U op plek 152, en de i7-8550u op 133. Het is een beetje lastig te duiden hoeveel dat in procenten scheelt. En hier is het verschil ook maar een paar posities.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je mag 30 dagen retourneren, niet 30 dagen lang de laptop gebruiken en dan retourneren, dat zijn twee heel verschillende zaken ;)
Daarbij: als je huidige laptop het doet, waarom dan dat 'fixen', er valt niets te fixen dan. Er gaat altijd iets beters komen, dat is altijd zo geweest met computers, nog voordat je er de winkel mee uit loopt (of de bezorger het levert) is het al verouderd en is er iets beters. Dan kan je elke maand je laptop inleveren, zoveel % afschrijving betalen en opnieuw beginnen, gaat nogal duur worden dan :+

Fixing things to the breaking point...

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Uhmm, officieel is de regel dat je 14 dagen zicht termijn hebt en dan ook binnen 14 dagen kenbaar moet maken dat je wilt retourneren. Daarna heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Niet meer dan dat..Als je de laptop dus al 2 weken gebruikt dan geldt dat niet meer als een zicht termijn aangezien je niet meer mag doen dan wat je in een winkel ook kunt doen om te kijken of het apparaat wat voor je is.

2 Weken gebruik gaat dus ver over die limiet van minimaal gebruik heen en is in principe vrij gemakkelijk te constateren (aantal accu cycli, aantal boots, Aantal uren actief). Daarnaast is dat eigenlijk gewoon hufterig gedrag en zwaar misbruik maken van een bij wet geregelde bescherming. Je hebt toch uitgegeven wat je er aan uit wou geven? Je hebt er toch plezier van? Is hij het bedrag ineens niet meer waard omdat je er een ziet die 100 euro goedkoper is?

Daarnaast is die spin echt geen verbetering en het verschil van 100 euro niet eens waard om de moeite te moeten nemen om je HP weer schoon te poetsen en in te pakken, met het risico om bijv. de verzendkosten te moeten betalen bij geconstateerd misbruik van de koop of afstand regeling.

Succes ermee |:(
Pagina: 1