ik kan mijn nas niet zien in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pascalnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
hoi,

ik heb net een nieuwe nas geinstalleerd met nieuwe router. (asus ac5300 en synology ds416)
Ik heb verschillende computers de nas zit aan een switch en die switch zit weer aan de modem.
Met de computer die op diezelfde switch zit kan ik de nas wel vinden met synology assistent en staat er wel een mapje bij netwerk alleen die stuurt me door naar quickconnect.....
Mijn andere computer die aan de router zit zonder switch herkent de nas niet eens bij synology assistent.
Iemand de gouden tip????

alvast bedankt _/-\o_

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:39
Ja, je modem is een subnet en je router is een subnet.....

Kortom je hebt 2 verschillende netwerken draaien en dan wordt het lastiger om dingen met elkaar te laten babbelen.

Tips:

Ga van modem naar de router en dan van de router naar de switch en sluit alles aan op de router en op de switch. Dan zit alles in het netwerk van de router en klaar is klara.

Niet vergeten je modem alleen aan te sluiten op de WAN of Internet aansluiting van de Router.

[ Voor 12% gewijzigd door SpoekGTi op 05-10-2017 21:06 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Pascalnl
oke dan zet ik mijn nas op mijn router maar dan heb ik nog steeds het probleem dat ik niet in de map van de nas kan via netwerk...

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:39
Je hebt al wel shares gemaakt? En als je op start klikt en gewoon begint met typen \\ipvandenas\ en dan entert, zie je dan mappen?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Pascalnl
zal ik eens proberen bedankt

• Pascalnl
Dankjewel het werkt!
Pagina: 1