Samsung tv, Pioneer vsx-300 en ziggo horizon box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de vsx-300 in mijn bezit en probeer deze volgens het boekje aan te sluiten.
Echter, geen beeld en geen geluid.
Wat doe ik verkeerd?
Aansluitingen: HDMI van horizon box naar Sat-bl HDMI op Pioneer
HDMI arc van tv naar Pioneer
Arc op ON op de receiver.
Geluid op tv naar externe speakers gezet.

Dit zou nogmaals volgens de handleiding goed moeten werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Wat werkt er niet? Arc heb je alleen wat aan als de geluidsbron de tv is. Daarnaast heb je minimaal een hdmi 1.4 kabel nodig en schijnt het ook niet met elke 1.4 kabel te werken.

Als de tv de geluidsbron is, moet je op de receiver kiezen voor tv audio, of iets van die strekking. Dit is een bron, net zoals sat-bl.

De horizon box is dus een andere bron, aangezien je die al op je receiver hebt aangesloten, heb je daar geen arc voor nodig.

Let erop dat de hdmi die naar de tv gaat op de "out" aansluiting van de receiver zit.

Kijk ook even welke hdmi ingang op de tv staat aangemerkt als arc. Bij mijn Panasonic is dat de 2e, terwijl de tv standaard start op het 1e hdmi kanaal.

[ Voor 37% gewijzigd door LA-384 op 06-10-2017 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey LA-384,
Dank voor je reactie.
Inmiddels een nieuwe HDMI kabel gehaald en nu functioneert eea wel gelukkig.
Daar lag het dus aan.
Echter, mijn tv is aangesloten op mijn netwerk, hierdoor kan ik vanaf mijn tv mijn NAS benaderen (via source). beeld wordt (uiteraard) wel afgespeeld, geluid echter niet.
welke bron ik op de receiver ook kies. Ook niet als ik tussen de tv en de receiver een SpDif kabeltje doe. (of hoe heet zo'n ding)..:-)
tussen tv en horizon box ook niet..
Enig idee hoe ik dit kan fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost.. signal select op de ab op het juiste signaal zetten (optical)