Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-06 19:04
Mijn vraag
Toen ik vandaag uit school kwam en mijn game pc wou opstarten kreeg ik een "blue screen of death"
Met daarin of ik wou herstellen (klik f8) of dat ik opnieuw wou proberen (enter) met een error code: 0x000000e
Natuurlijk eerst even aan mijn beste vriend gevraagd (google) deze gaf aan dat er een essentieel onderdeel miste. Denk dus dat mijn ssd kapot is oid? Misschien is windows corrupt? Krijg inmiddels alleen een melding dat er geen operating system gevonden kon worden door het moederbord. Heb al geprobeerd met installeer media van windows een usb stick enzo maar dat werkte ook niet ik kwam wel in het menu maar heb geen idee wat te doen nu, tevens ook door de engheid van het deleten van belangrijke software op mijn ssd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung 840 pro
gigabyte Z97p d3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Staat hier boven in de "vraag" sectie.

Beste antwoord (via Torac op 14-10-2017 15:45)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier staat alles wat je moet weten en de stappen die je nog hebt voordat het wis tijd is.

https://www.groovypost.co...t-startup-repair-bootrec/

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Torac schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:27:

Krijg inmiddels alleen een melding dat er geen operating system gevonden kon worden door het moederbord. Heb al geprobeerd met installeer media van windows een usb stick enzo maar dat werkte ook niet ik kwam wel in het menu maar heb geen idee wat te doen nu, tevens ook door de engheid van het deleten van belangrijke software op mijn ssd.
Wat werkt er niet aan de usb stick? Als je je data wil redden kan je beter een Linux live cd / usb booten en je bestanden kopiëren naar een usb schijf/stick of netwerk share. Daarna weer schoon beginnen met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 06-06 22:46
je bootsector is iig corrupt/weg, ik zou eerst proberen die te repareren om te kijken of windows daarna misschien gewoon op kan starten : http://www.thewindowsclub...r-boot-record-mbr-windows

kijk ook even of alle kabels nog goed zitten, sata kabels en powerkabel van je ssd.

[ Voor 17% gewijzigd door rutger465 op 05-10-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
rutger465 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:00:
je bootsector is iig corrupt/weg, ik zou eerst proberen die te repareren om te kijken of windows daarna misschien gewoon op kan starten : http://www.thewindowsclub...r-boot-record-mbr-windows

kijk ook even of alle kabels nog goed zitten, sata kabels en powerkabel van je ssd.
Bedankt voor uw reactie. Laatste meteen al gedaan maar alsnog bedankt! Eerste ga ik morgen maar even naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
nelizmastr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Wat werkt er niet aan de usb stick? Als je je data wil redden kan je beter een Linux live cd / usb booten en je bestanden kopiëren naar een usb schijf/stick of netwerk share. Daarna weer schoon beginnen met Windows.
De usb stick zelf werkt wel alleen weet lk even niet wat te doen in het herstel menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 10:43
Start op van je USB stick en Als het goed is dan verschijnt na het opstarten van de USB een optie die "repareren" heet. Er zal dan gezocht worden naar een bestaande Windows, en zal proberen die te fixen. Hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
TheCricketer25 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:20:
Start op van je USB stick en Als het goed is dan verschijnt na het opstarten van de USB een optie die "repareren" heet. Er zal dan gezocht worden naar een bestaande Windows, en zal proberen die te fixen. Hoop dat dit werkt.
Dat bedoel ik dus. Daar kom ik ook wel heb alleen geen idee wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Torac schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

Dat bedoel ik dus. Daar kom ik ook wel heb alleen geen idee wat te doen.
Het starten van de USB lukt en de optie repareren lukt ook? Of waar loop je daar tegen aan, want dat is niet heel erg duidelijk.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier staat alles wat je moet weten en de stappen die je nog hebt voordat het wis tijd is.

https://www.groovypost.co...t-startup-repair-bootrec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Markimoo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Het starten van de USB lukt en de optie repareren lukt ook? Of waar loop je daar tegen aan, want dat is niet heel erg duidelijk.
Ik kom de hele usb gewoon in. Alleen weet ik niet wat dan te klikken. Er zijn meerdere knoppen met onder andere: troubleshoot advanced options enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Probeer eens troubleshoot, ik vermoed dat je vanuit daar verder kan komen. Anders gewoon even zeggen wat de opties zijn zodat we makkelijker kunnen helpen. Ik zelf - anderen vast ook niet - heb namelijk geen glazenbol.
@Torac

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

En bovendien zijn er reeds handleidingen/links aangedragen, maar je blijft maar volhouden niet te weten waar je op moet klikken.

Nogmaals, als je het niet aandurft, haal dan je documenten e.d. van de PC af met een Linux distro en ga dan lekker rondklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Na nog wat rond te hebben geneusd ligt het niet aan windows maar aan de ssd...

Helaas is de ssd eergister avond overleden.
Pagina: 1