gezocht: studie laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zoek een laptop voor mijn studie tuin en landschapsinrichting.
we werken dan o.a. met autocat en photoshop. daarom zou ik het fijn vinden om met een I7te werken.
verder wil ik genoeg werkgeheugen, en dat hij door de jaren heen snel blijft.
is het ook mogelijk om een laptop 4 jaar lang te hebben? dat heb ik wel graag.

ik had deze al gezien:
https://www.laptopshop.nl...b1Z8wp_-mxxq3mBoCqj3w_wcB

iemand die deze kent?
of tips over andere laptops natuurlijk ;)
merk voorkeur is een HP omdat dat nog altijd de meest degelijke laptops zijn.

gr,

maarten

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-10-2017 17:33)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Een paar om door te spitten:
reviews: BTO X-Book 15CL71: zelf samen te stellen GTX 1050 Ti-laptop
Een ontbrekende Win10 koop je legaal via de pricewatch wrs voor maxc een paar tientjes. Zit er nl niet bij.

Je zou ook nog eens tussen de Asus Zenbooks kunnen kijken, mijn zoon (profi fotograaf) heeft de UX410 versie en er kan mooi een 2e HD in!

Mijn andere zoon heeft HAS Den Bosch gedaan (platteland inrichting) en werkte ook met die progs (ook nog voor geo science) , had toen met een dual core XXODD eigenlijk al een flinke overkill laptopo, dus deze moeten het makkelijk aan kunnen......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb je de reviews al gelezen?
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd
Toetsen(bord) zware min...

Het iets lichter broertje (on board video ipv dedicated) ook geen jubelende reviews...
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb030nd

Maak eens een completere eisenlijst en gebruik de filters daarmee in de pricewatch, neem de reviews mee...
Werk aan de winkel... 8)
Ben benieuwd.....

[ Voor 50% gewijzigd door route99 op 05-10-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha. Dank voor de snelle reactie. Nee dat heb ik nog niet zo gedaan. Is misschien wel slim. Ik ga eens even kijken maar er zijn zoveel verschillende laptoppen en soorten en dingen.
Wat zeg je wat sws noodzakelijk is voor zware programma's? En wat voor soort video kaart? Of boven welk getal. 1050 of iets van nvidea. (Geenidee). Ik ga vanmiddag verder zoeken.

Hartelijk dank alvast. Gr maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:08:
Ha. Dank voor de snelle reactie. Nee dat heb ik nog niet zo gedaan. Is misschien wel slim. Ik ga eens even kijken maar er zijn zoveel verschillende laptoppen en soorten en dingen.
Wat zeg je wat sws noodzakelijk is voor zware programma's? En wat voor soort video kaart? Of boven welk getal. 1050 of iets van nvidea. (Geenidee). Ik ga vanmiddag verder zoeken.

Hartelijk dank alvast. Gr maarten
Ik denk dat Youtube een prima antwoord kan geven op al jouw vragen.

Zoek een laptop, en bekijk aan de hand daar van eens een paar reviews via Youtube. ;)

Een i7 processor volstaat, maar ik zou kijken naar een laptop met een Quadro GPU. Die zijn volgens mij meer gericht op werken met Autocad.

Dan kom ik dus op zoiets uit: pricewatch: HP ZBook 15 G2 M4R56ET

Hier een paar reviews: YouTube: HP ZBook 15 G2 Mobile Workstation Unboxing and Review

YouTube: \[HW: Review:] HP ZedBook15 (G2)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 09:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Een paar om door te spitten:
reviews: BTO X-Book 15CL71: zelf samen te stellen GTX 1050 Ti-laptop
Een ontbrekende Win10 koop je legaal via de pricewatch wrs voor maxc een paar tientjes. Zit er nl niet bij.

Je zou ook nog eens tussen de Asus Zenbooks kunnen kijken, mijn zoon (profi fotograaf) heeft de UX410 versie en er kan mooi een 2e HD in!

Mijn andere zoon heeft HAS Den Bosch gedaan (platteland inrichting) en werkte ook met die progs (ook nog voor geo science) , had toen met een dual core XXODD eigenlijk al een flinke overkill laptopo, dus deze moeten het makkelijk aan kunnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor de reacties!

https://www.bto.eu/bto-x-book-14cl77.html

ik zat inderdaad ook te kijken naar het zelf samenstellen.
de link hierbove had ik ook al gezien, maar ik heb zelf geen idee of Xbook een goed merk is? iemand ervaring? en wat is het verschil tussen xbook 15 cl of 14 cl?

en over de reviews lezen. ik heb bij coolblue bijna 50 reviews gelezen, maar niks kunnen vinden over slecht toetsenbord.
https://www.laptopshop.nl...-15-cb091nd.html?pagina=4

toch wel een goede?

gr, maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: ik heb die 14cl77 al wat nagekeken qua opties. jullie weten een beetje wat ik er mee ga doen, namelijk adobe photoshop 2017 en autocad 2017. veel s'avonds, 2/3 uur. welke opties zouden jullie toepassen?
ik kwam uit op 1023 euro, met
- windows 10
- geen extra ssd of hdd, want ik heb een 1TB externe HD. maar misschien raden jullie mij dit wel aan?
- geheugenslot 1 of 2, wat dat ook mag zijn, heb ik standaart gelaten.
- raden jullie mij aan om voor de GTX 1050Ti met 4GB te gaan of de 'gewone' 1050 met 2gb?

zegt u het maar. ;)

krijg er een steeds beter beeld bij, alleen heb geen idee wat er allemaal wel of niet perse in moet.of wat alles is of waar het voor is. eigenlijk totaal geen idee dus.

maar in ieder geval tot zover al hartelijk dank. ik hoop op nog een reactie en dan zal ik jullie niet meer storen ;)

hartelijke groet,

Maarten van Engelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
14CL77: 14" mat Full HD IPS-scherm met Core i7-7700HQ quad-core en GTX 1050 2GB
8GB DDR4 (2400MHz), BTO Selected geheugen
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
128GB, SATA M.2 SSD, BTO selected SSD, 560MB/s-300MB/s
Geen 2.5 inch HDD of SSD in slot 1 (optioneel)
Intel® Dual Band Wireless-AC 8260/65 M2 (2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
Verlicht QWERTY-toetsenbord (US Int-NL) 14CL77
Windows 10 Home NL incl. USB-stick
2 jaar carry-in garantie
Geen draagtas & actiepakket
Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.
Gratis verzending van de bestelling, gratis telefonische ondersteuning en gratis ondersteuning op afstand.

1023 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Sommige websites filteren de negatieve effecten review eruit. Als ik zoiets zie kijk ik eerst verder rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke opties zou jij aanbevelen?
zie 2de vorige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Vraag: heeft de school geen aanbieding of via een regeling? Die zijn vaak wel erg aantrekkelijk vooral ivm een vervangende laptop....
Software via Surfnet als de school erbij zit (ook... Win 10 goedkoper dan hier?)
Win10:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
- geen extra ssd of hdd, want ik heb een 1TB externe HD. maar misschien raden jullie mij dit wel aan?
Wel 1 TB of 2TB HD (kost iets meer). Externe HD is voor backup... alleen externe HD is geen backup.. toch? de boot SSD moet je geen data opzetten! Dan slijt ie minder, wear (slijtagen) v/e SSD neemt sterk toe als de schijf vol loopt met data...
Zet hem er zelf in als je dat durft.. kijk of het prijsverschil je dat waard is..
1 TB: categorie: Interne harde schijven
2 TB: categorie: Interne harde schijven
- geheugenslot 1 of 2, wat dat ook mag zijn, heb ik standaart gelaten.
Gaat het om RAM ? 8 of 16 of 32 GB?
16 GB lijkt me heel netjes in zo'n systeem
- raden jullie mij aan om voor de GTX 1050Ti met 4GB te gaan of de 'gewone' 1050 met 2gb?
Zet ze even naast elkaar op een vergelijkingssite. Kun je altijd nog terug komen hier met vragen...

[ Voor 33% gewijzigd door route99 op 07-10-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank, ik heb de laptop besteld. plus de extra HD. ik heb 16 gb ram gedaan en met de 1050 TI. Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle reactie's, en de hulp en de informatie!!!

bedankt tweakers! gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Laat nog ff horen hoe die bevalt...
Anders moeten we ons (toekomstig) advies bijstellen... |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

route99 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:14:
Vraag: heeft de school geen aanbieding of via een regeling? Die zijn vaak wel erg aantrekkelijk vooral ivm een vervangende laptop....
Software via Surfnet als de school erbij zit (ook... Win 10 goedkoper dan hier?)
De website heet "Surfspot", niet surfnet en biedt gratis 1 Windows 10 Education licentie aan voor studenten. Even inloggen met je schoolgegevens op Surfspot en de rest wijst zich van zelf. Je school moet daar wel bij zijn aangesloten. Anders heb ik nog wel een paar ongebruikte (legale) Windows licenties die voor weinig weg mogen.
Pagina: 1