Mijn Wifi netwerk van Ziggo doet raar, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Mijn vraag
...
Wij heb een router van Ziggo die wij een aantal jaren al gebruiken maar de laatste tijd doet de Wifi-verbinding raar.
De verbinding wordt zwakker en dan is er helemaal geen Wifi-verbinding meer.
Ook ontzegt Ziggo mij de toegang tot mijn Wifi-netwerk.
Ik vind het best gek want bij anderen doet ie het goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox 360, Nintendo Wii en de Medion E1235T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ziggo bellen, Op de website van Ziggo kijken en De router aan en uit zetten.

Beste antwoord (via Technologyking op 20-10-2017 17:45)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mediaking236 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:44:
Dion B
Als ik verbind staat er op de netwerkenlijst van Windows 10 dat Ziggo mij de toegang ontzegt.
Ah, Windows doet weer creatief met de meldingen :')

Windows vertelt je dat het netwerk "Ziggo" (dat is jouw WiFinetwerk binnenhuis, niet het Ziggo-netwerk buitenhuis!) jou geen toegang verleent.

Je krijgt geen draadloze verbinding met dat netwerk, niet meer of minder. Allemaal bedoelingen erachter zoeken helpt je echt niet.

Wat wel opmerkelijk is. Je had het in je topicstart over een Xbox360, een Wii en een S7 Edge. Geen van allen draaien ze Windows. Blijkbaar is de situatie anders dan je toen voorstelde. Misschien handig om aan te vullen.
Ik heb een Cisco EPC3925 als modem.
Dat is behoorlijk oud. Gebruik je de 2.4GHz of de 5GHz erop (hij kan niet beide tegelijk)?

Ik denk dat er drie dingen aan de hand kunnen zijn:
- er is recent storing bijgekomen in de lucht, waarschijnlijk op de 2.4GHz-band. Modemrouter doet het even brak als voorheen (EPC3925 WiFi is oud en - zeker in de 2.4GHz - om te huilen), maar door de verstoring kun je nu geen betrouwbare verbinding meer maken.
- de oude modemrouter (of waarschijnlijker: z'n voeding) is langzaam aan het overlijden.
- Windows is weer eens in de knoop met z'n netwerken.

Een goede manier om te bepalen welk van deze zaken het is, is om je modemrouter tijdelijk op 5GHz in te stellen. Zoals Hackus aangeeft kun je in ieder geval met de S7 Edge met 5GHz-netwerken verbinden. Als je dan dezelfde problemen houdt heeft het niets met verstoring te maken en is het aannemelijk dat de modemrouter niet meer zo fris is.

Heb je in 5GHz nul problemen, dan weet je gelijk genoeg: je client is prima in orde, de modemrouter ook. Het is de lucht in de 2.4GHz dat het probleem is. Dan moeten je clients over naar 5GHz of (als ze zoals de Wii geen 5GHz ondersteunen) bedraad aangesloten worden.
En mijn verbinding is niet bedraad, het is draadloos WIFI
Je probeert draadloos met die EPC3925 te verbinden, maar dat ding heeft ook Ethernetpoorten om bedraad te verbinden.Of dat lukt of niet geeft aan of je probleem in de lucht zit of in/achter de modemrouter zelf. Dat is erg relevant om te weten om te bepalen welke oplossingsrichting we uit moeten.
Hackus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:51:
Samsung kan ook op 5ghz. Maar Ziggo kan jou het beste helpen en je modem op vaste WiFi kanalen zetten ipv automatisch.
Daar hoef je niemand voor te bellen, dat kun je zelf ook prima, maar moet je niet willen. WiFi is erg veranderlijk. Zeker in omgevingen waar veel storing aanwezig is, kan ene moment ene kanaal vol zitten en minuten later weer een andere. Als je kanaal vast staat heb je dan gegarandeerd storing te pakken. Enige goede reden om dat te doen is als je welbekende vaste storingsbronnen hebt. Of zelf meerdere AP's. Hier allemaal niet aan de orde. Nu is de auto channel select van de EPC3925 ronduit brak, maar het is beter dan niets.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Mediaking236 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:18:
Mijn vraag
...
Wij heb een router van Ziggo die wij een aantal jaren al gebruiken maar de laatste tijd doet de Wifi-verbinding raar.
De verbinding wordt zwakker en dan is er helemaal geen Wifi-verbinding meer.
Ik vind het best gek want bij anderen doet ie het goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox 360, Nintendo Wii en de Samsung Galaxy S7 Edge

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
En wat zegt Ziggo tegen je aan de telefoon?
Wellicht heb je recht op een nieuw modem. En kunnen ze die opsturen naar je.
Wat ook kan is dat een van de buren op het zelfde wifi kanaal zit als jou Ziggo modem.

Dan moet in inloggen in je Ziggo modem en je kanaal eens wijzigen.
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/

Heb je het probleem van het wegvallen van je verbinding ook via de Kabel of dus enkel via WiFi.

Indien enkel via WiFi dan is het aan te raden om het kanaal eens aan te passen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]
Dit is nogal een uitspraak. Hoe kom je hier exact bij?

Sowieso geef eens het meest relevante: welk modemrouter van Ziggo heb je exact?

En hoe is de verbinding bedraad?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Mijn vraag
...
Veel gemaakte fout, beste is om uit en aan te zetten ;)

nee, externe storing ? dect telefoons etc ? buurman met sterke "chinese" router ?
al gekeken met een app die de drukte op de kanalen zichtbaar maakt ?

[ Voor 9% gewijzigd door mvrhrln op 05-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06
Ja, klinkt inderdaad als drukte in Wifi land.
Grote kans dat een van je buren besloten heeft op hetzelfde kanaal te gaan zitten.
Installeer Wifi-Analyzer op je Samsung en kijk eens welke netwerken in je omgeving actief zijn en op welke kanalen. Misschien kun je naar een "vrij" kanaal overgaan.
Maar, gezien je aangesloten apparatuur ben je helaas veroordeeld tot het gebruik van de meestal drukke 2,4 GHz band.

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 06-10-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Dion B
Als ik verbind staat er op de netwerkenlijst van Windows 10 dat Ziggo mij de toegang ontzegt.

[ Voor 32% gewijzigd door Technologyking op 19-10-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Samsung kan ook op 5ghz. Maar Ziggo kan jou het beste helpen en je modem op vaste WiFi kanalen zetten ipv automatisch.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mediaking236 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:44:
Dion B
Ah, Windows doet weer creatief met de meldingen :')

Windows vertelt je dat het netwerk "Ziggo" (dat is jouw WiFinetwerk binnenhuis, niet het Ziggo-netwerk buitenhuis!) jou geen toegang verleent.

Je krijgt geen draadloze verbinding met dat netwerk, niet meer of minder. Allemaal bedoelingen erachter zoeken helpt je echt niet.

Wat wel opmerkelijk is. Je had het in je topicstart over een Xbox360, een Wii en een S7 Edge. Geen van allen draaien ze Windows. Blijkbaar is de situatie anders dan je toen voorstelde. Misschien handig om aan te vullen.
Dat is behoorlijk oud. Gebruik je de 2.4GHz of de 5GHz erop (hij kan niet beide tegelijk)?

Ik denk dat er drie dingen aan de hand kunnen zijn:
- er is recent storing bijgekomen in de lucht, waarschijnlijk op de 2.4GHz-band. Modemrouter doet het even brak als voorheen (EPC3925 WiFi is oud en - zeker in de 2.4GHz - om te huilen), maar door de verstoring kun je nu geen betrouwbare verbinding meer maken.
- de oude modemrouter (of waarschijnlijker: z'n voeding) is langzaam aan het overlijden.
- Windows is weer eens in de knoop met z'n netwerken.

Een goede manier om te bepalen welk van deze zaken het is, is om je modemrouter tijdelijk op 5GHz in te stellen. Zoals Hackus aangeeft kun je in ieder geval met de S7 Edge met 5GHz-netwerken verbinden. Als je dan dezelfde problemen houdt heeft het niets met verstoring te maken en is het aannemelijk dat de modemrouter niet meer zo fris is.

Heb je in 5GHz nul problemen, dan weet je gelijk genoeg: je client is prima in orde, de modemrouter ook. Het is de lucht in de 2.4GHz dat het probleem is. Dan moeten je clients over naar 5GHz of (als ze zoals de Wii geen 5GHz ondersteunen) bedraad aangesloten worden.
Je probeert draadloos met die EPC3925 te verbinden, maar dat ding heeft ook Ethernetpoorten om bedraad te verbinden.Of dat lukt of niet geeft aan of je probleem in de lucht zit of in/achter de modemrouter zelf. Dat is erg relevant om te weten om te bepalen welke oplossingsrichting we uit moeten.
Hackus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:51:
Daar hoef je niemand voor te bellen, dat kun je zelf ook prima, maar moet je niet willen. WiFi is erg veranderlijk. Zeker in omgevingen waar veel storing aanwezig is, kan ene moment ene kanaal vol zitten en minuten later weer een andere. Als je kanaal vast staat heb je dan gegarandeerd storing te pakken. Enige goede reden om dat te doen is als je welbekende vaste storingsbronnen hebt. Of zelf meerdere AP's. Hier allemaal niet aan de orde. Nu is de auto channel select van de EPC3925 ronduit brak, maar het is beter dan niets.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dion_b Ik acht TS niet in staat in te loggen, en aanpassingen te doen in modem, daarom lijkt het mij beter dat Ziggo verder helpt.

3jaar is niet oud voor een modem uit leen, en het is alleen 2.4GHz lijkt het

manual

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 19-10-2017 22:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hackus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:17:
@dion_b Ik acht TS niet in staat in te loggen, en aanpassingen te doen in modem, daarom lijkt het mij beter dat Ziggo verder helpt.
Dit is Tweakers toch? We proberen mensen te leren vissen, niet kant-en-klaar vis te geven danwel door te verwijzen naar anderen visboeren :z
3jaar is niet oud voor een modem uit leen, en het is alleen 2.4GHz lijkt het
De Ziggo EPC3925's zijn selective dualband, ze kunnen dus in 2.4GHz of 5GHz. En voor iets dat alleen in bruikleen gegeven wordt is T.net pricewatch geen goede bron. Deze dingen zijn een ontwerp uit 2010 en productie is al rond 2013 gestopt. 7 jaar oud is in de WiFi-wereld een lange tijd, te meer omdat destijds de nadruk bij providerspul lag op een sticker "WiFi!!!!!" en verder nauwelijks aandacht was voor kwaliteit. Dat is ondertussen anders.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Had in 1e toch gelijk, tot ik hier in PW keek, maar goed. Ik had een paar weken gelden al een topic van TS voorbij zien komen en nu dit, zodoende mijn antwoord. Dat zou Ziggo beter een vervangend moderner modem kunnen sturen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Dion B
Ik denk ook dat de modem veel te oud is dus ik ga contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Dion B
Mijn 2 in 1 laptop heeft geen ethernetpoort dus ik kan alleen draadloos verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Mediaking236 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:46:
Dion B
Ik denk ook dat de modem veel te oud is dus ik ga contact opnemen.
Op zijn minst het modem al gereset (met een tandenstoker het knopje dusdanig lang inhouden totdat alle lampjes uitgaan)?

Anders snap ik het nut van dit topic niet, het doel van een topic is om oplossingen aan te bieden die jij kan/mag toepassen. Na de meerdere tips is jouw conclusie: ik ga ziggo bellen voor een nieuw modem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Beste mensen.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Ziggo.
Zij zeiden dat er iets mis was met de kanalen.
Het doet nu beter dus misschien zullen we dan de topic afsluiten.
:)
Pagina: 1