Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe lang gaat deze PC mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een nieuwe PC kopen, mijn budget is nogal gelimiteerd en ik vraag mij af hoe lang ik met deze specs games op 60 fps zou kunnen spelen.

Specs:

Processor: Intel Core i7-7700 3,6ghz, turbo 4,2 GHz
Werkgeheugen: 16 GB
Opslag: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB)

Ik vraag mij af hoe lang ik met deze specs nog prima games zou kunnen spelen die gaan aankomen,
Niet of de specs slecht zijn.

Resolutie dat ik graag wil spelen zit rond 1920x1080, nog niet echt interesse in enige 4K gaming.
Settings dat ik wil op spelen rond medium/high op redelijk grote game titles.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2017 18:19 ]

Verwijderd

Kan prima nog een aantal jaren mee;)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

welke games, welke resolutie, welke settings?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Games niet echt specifiek, steeds verschillend, maar op een 1920x1080 resolutie. Settings rond medium/high.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Even in de glazenbol kijken... :P Wat @Switchie terecht aangeeft, welke games, resolutie, settings is belangrijk om te weten.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ps. knal er sowieso even een grotere ssd in.
een spel als gta 5 neemt al (ruim) de helft van die 128gb in beslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 143,51€ 143,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 143,51

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Hoe lang zouden jullie met zo'n desktop kunnen doen zonder onderdelen te vervangen? Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop of laptop met een zo goed mogelijke durability

Verwijderd

Hangt er uiteraard ook vanaf wat je precies met het systeem wilt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 23:10 ]

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
ligt er eerlijk gezegd helemaal aan hoe jij ermee om gaat ;)
voor de rest is t n prima systeem!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:01
Huidige games, minimaal 5 jaar... ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Erikv8power
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 08:47
Ik vermoed dat je van deze build wel veel plezier zult hebben komende tijd. Vooral met de levensduur van consoles die doormiddel van een 'Pro' en een 'X' kunstmatig lang gehouden worden.

Als je nog even geduld heb zou ik voor de i5 8600k gaan. Heb je 6 cores. In de zeer nabije toekomst gaan we zien dat games meer gaan werken met die 2 extra cores.

Voordeel voor jou is dat er altijd games voor de reguliere consoles gemaakt moeten worden.

Nadeel voor ons is dat games in ontwikkeling terug gehouden worden.

Maar met de huidige games hebben we denk ik vrij weinig te klagen!

Verwijderd

Mijn glazen bol zegt....niet te voorspellen hoe lang een systeem mee gaat,ligt eraan wat je eisen zijn,maar ook vooral aan de game eisen.Ze worden steeds,zwaarder groter,ect

Belangrijkste is vooral om de cpu niet te laag te nemen,een gpu kan je makkelijker kan upgraden,gedurende tijd.

Maar mijn ervaring is, als je nu juist een hogere cpu neemt,dat je langer doet met een pc.
Ik zou zeker nu een 6 core cpu nemen, gezien die steeds gunstiger qua prijs worden en toch meer 'future proof" zijn.

Verder is een 128gb echt wel erg klein,voor games als je wilt dat het systeem snel is dan wil je zowel je belangrijkste games als Windows op een SSD hebben staan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 11:08 ]

• langestefan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:

Specs:

Processor: Intel Core i7-7700 3,6ghz, turbo 4,2 GHz
Werkgeheugen: 16 GB
Opslag: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB)
Ik vind je systeem slecht gebalanceerd, als je een future-proof build wil zou ik voor de i5-8600k en een 1070 gaan. Dan heb je een stuk meer speelruimte (5 jaar moet makkelijk kunnen...). Overigens is je SSD veel te klein. Met je huidige build speculeer ik dat je binnen 3 jaar de echte high end games niet meer op max settings kan spelen op 1080p.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
Gelimiteerd budget met een I7 CPU? Wat is je budget, is dit een bestaande pc of gaat het om een nog aan te schappen pc, waar wil je hem voor gebruiken?

Er ontbreekt een hele hoop informatie in je startpost.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:17

WCA

Niet te zeggen, want niemand hier kan in de toekomst kijken.

Share and Enjoy!

Pagina: 1