Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425934

Topicstarter
Twee weken geleden kwam er een man aan de deur die om een handtekening voor ontvangst vroeg (brief). Ik stond net onder de douche na trainen en ging ervan uit dat het een pakketje was dat ik verwachtte.
Mijn vriendin mocht niet tekenen (dan pleeg ik fraude zei de man) wat ik niet begreep aangezien ze dat zo vaak doet met pakketjes. (even een kruisje zetten).
Vervolgens zei de man: dan kom ik morgen terug.

Uiteindelijk kwam ik licht geiriteerd onder de douche vandaan waarbij de handdoek per ongeluk van mij afgleed, de man met de brief wilde daarop niet terugkomen (kan ik mij iets bij voorstellen :F ), mijn vriendin was hiervan getuige. De man hoefde totaal niet bang te zijn maar leek dit wel.

Nu weet ik echter nog niet om wat voor post het ging. Begin juni ben ik verhuisd dus wellicht speelt dat mee, dat toch een of andere rekening naar het oude adres is verzonden ondanks dat ik de post nog een maand heb laten doorsturen.

Gewoon even afwachten? Ik heb immers bewijs dat ''de deurwaarder'' onnodig wegging, hij heeft geen briefje in de bus gedaan en is niet terug gekomen.
Wat kan ik anders doen, alle gerechtsdeurwaarders in de provincie mailen?
En wat zou dit kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:13
Lekke afwachten. Als ze iets van je willen komen ze wel.

En de volgende keer je handdoek beter omknopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 05-10-2017 17:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50
Waarom denk je dat het een deurwaarder was?

Daarnaast: zelfs als er nog rekeningen naar je oude adres zijn gestuurd, inmiddels weten ze je nieuwe adres dus het lijkt me logischer dat ze dan eerst nog een aanmaning naar je nieuwe adres sturen ipv. direct iemand langs te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het was geen gerechtsdeurwaarder, die doet gerechtelijke stukken in je brievenbus als je er niet bent.

Een incassobureau zal je vanzelf wel weer benaderen, maar het is jouw verantwoordelijkheid om adreswijzigingen door te geven, dus de rekening kan in de tussentijd wel oplopen. Je kunt eens kijken welke rekeningen je voor juni wel betaalde maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar hoe zit het dan met het feit dat ik de brief wel wou aannemen maar die man onnodig weg liep?
Dat had hij niet hoeven doen, mijn vriendin is getuige. En heb ik daar dan wat aan i.v.m. het oplopen van de kosten?
Ik heb al heel veel nagekeken maar zou het echt niet weten tenzij het een fout is van het bedrijf die het incassobureau heeft ingeschakeld.

Ik vermoed een deurwaarder omdat ik nog niet lang terug verhuisd ben en omdat ik niet zou weten wie of wat het anders zou kunnen zijn?
Ik ben niet in aanraking geweest met justitie o.i.d.

Wel een huurrechtszaak gehad met mijn oude huurbaas die ik heb gewonnen. Hij dreigde wel met een procedure ook al had hij met mij een schikking getroffen in mijn voordeel bij de rechtbank. Iets met gebreken aan de woning die hij in mijn schoenen wilde schuiven (zou geen kans hebben zegt mijn advocaat).
Die huurbaas is niet bijster snugger dus wellicht stuurt hij een incassobureau op mijn dak. Dan nog de vraag hoe dit incassobureau aan mijn adres komt. Immers een incassobureau kan niet in de GBA?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Waarom meteen zo ongerust? Ik zou gewoon afwachten of hij terugkomt, als hij al terugkomt. Zo nee, case closed. Zo ja, dan weet je meteen waar het over gaat en kun je dan actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29

g0tanks

Moderator CSA
Kan je niet contact opnemen met de huidige bewoners van je oude adres om te kijken of zij post hebben ontvangen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb veel kosten gemaakt met de verhuizing en het laatste wat ik nu kan gebruiken is een ''oplopende schuld''.Daarnaast duurt het zo lang, inmiddels twee weken.
Dus een incassobureau komt soms ook simpelweg niet meer opdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee de woning is na mijn vertrek onder bestuursdwang door de gemeente gesloten. Er waren ernstige gebreken aan de fundering die mij bij aanvang van de huur niet opvielen. Zodoende heeft de huurbaas met mij moeten schikken. Hij was woest.

Dit is de tweede post onder elkaar. Volgende keer graag de eerste post aanpassen met behulp van de edit-knop. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Krisp op 06-10-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Anoniem: 425934 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:14:
Dus een incassobureau komt soms ook simpelweg niet meer opdagen?
Dat lijkt me sterk. Als een incassobureau geld kan vangen komen ze echt wel. Ik kan me niet voorstellen dat als ze een brief bij je willen bezorgen om je op de hoogte te stellen van een schuld (of iets dergelijks) die zij bij jou gaan incasseren, ze niet meer terugkomen omdat je niet thuis was. Dat zou wel een heel makkelijke manier zijn om onder een schuld uit te komen. :)

Wat ik lees is er redelijk wat gebeurd en was je verhuizing niet helemaal een 'standaard verhuizing'. Ik kan me voorstellen dat een (op zijn minst apart te noemen) voorval met een brief je niet lekker zit. Maar nogmaals, wacht die brief even af voordat je meteen allerlei scenario's gaat bedenken van wat dit zou kunnen zijn. Zodra je die hebt, weet je waar het over gaat en kun je nadenken over vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mint schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:10:
Waarom meteen zo ongerust? Ik zou gewoon afwachten of hij terugkomt, als hij al terugkomt. Zo nee, case closed. Zo ja, dan weet je meteen waar het over gaat en kun je dan actie ondernemen.
Ik reageerde op het ''Zo nee case closed'' maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk idd. Wellicht als hij niet terug durft te komen en de zaak niet meer wil oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
Anoniem: 425934 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

Ik reageerde op het ''Zo nee case closed'' maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk idd. Wellicht als hij niet terug durft te komen en de zaak niet meer wil oppakken.
Als je als medewerker van een incassobureau door een towel malfunction al niet meer terug durft te komen, heb je toch echt het verkeerde beroep gekozen denk ik. :P

Als een commerciële instelling geld kan innen, doen ze dat echt wel. Desnoods sturen ze iemand anders die er wel met de situatie overweg kan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Topicstarter
Hij kwam (onnodig) erg bang over, ik stond er onbedoeld ineens naakt met mijn 110 kilo spier. Die man was ongeveer 60 kilo en zag eruit als Harry Potter met een gezichtsuitdrukking of hij heel wat te vrezen had. Terwijl ik naakt riep ''kom terug dan, ik zet wel een kruisje, ik bedoel een handtekening!'' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:08
[b][message=52803061,noline]Mint schreef op

Als je als medewerker van een incassobureau door een towel malfunction al niet meer terug durft te komen, heb je toch echt het verkeerde beroep gekozen denk ik. :P

Als een commerciële instelling geld kan innen, doen ze dat echt wel. Desnoods sturen ze iemand anders die er wel met de situatie overweg kan.
^

Deurwaarders zijn behoorlijk hardcore die laten zich echt niet afschrikken door zoiets. Denk dat ze de volgende keer ook wel iemand anders op je afsturen wellicht een vrouw en dat deze persoon mocht het een deurwaarder geweest zijn extra weerbaarheidstraining krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bartosy op 05-10-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
Ten eerste: _O- (die handdoek)

Ten tweede: waar het ook om gaat, men wil die krabbel hebben zodat men weet dat je het gezien hebt. Nu hebben ze die krabbel niet, dus kiezen of delen: nog iemand langssturen, of laten gaan.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb niks constructiefs voor je probleem, maar ik moet wel toegeven dat ik dit topic met een grote grijns heb gelezen. Dit is echt zo'n mooi verhaal voor op verjaardagen, haha. Hoop wel dat je geen gezeik krijgt verder.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg bij dit verhaal een beetje broodjeaap/mwuah gevoel, plus dat er een andere kant van de medaille is.

Maar zoals iemand hier al stelt, waarom ga je er meteen vanuit dat het een deurwaarder was? Ik vind het voorbarig om dat te denken ook al heb je net een rechtzaak achter de rug met je voormalige verhuurder. Daarnaast deinst een deurwaarder daar echt niet voor terug. Ze zijn immers wettelijk verplicht om je te informeren.

Daarnaast kan een eventuele schuld/boete niet zomaar oplopen. Voordat je een verhoging krijgt, heb je al tenminsten 3 brieven in ontvangst moeten nemen. Tenzij je ongeopende brieven natuurlijk zomaar weggooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 06-10-2017 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

migchiell schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:58:
Waarom denk je dat het een deurwaarder was?
Dit. Je hebt net zo goed kans dat het een oplichter was die zich voordeed als deurwaarder en met de bekende 'babbeltruc' zich toegang tot jouw huis wilde verschaffen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Chip. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:45:
Daarnaast kan een eventuele schuld/boete niet zomaar oplopen. Voordat je een verhoging krijgt, heb je al tenminsten 3 brieven in ontvangst moeten nemen. Tenzij je ongeopende brieven natuurlijk zomaar weggooit.
Ne hoor, de rente loopt sowieso op, en brieven die op het oude adres worden bezorgd, worden als aangekomen aangemerkt, zolang de afzender erop mocht vertrouwen dat het nog steeds jouw adres is (bv. als jij niet je actuele adres doorgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Ne hoor, de rente loopt sowieso op, en brieven die op het oude adres worden bezorgd, worden als aangekomen aangemerkt, zolang de afzender erop mocht vertrouwen dat het nog steeds jouw adres is (bv. als jij niet je actuele adres doorgeeft).
True maar dat valt ook weer onder het stukje eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Maar dat kunnen ze niet meer vertrouwen. Er is bevestiging bij de 'deurwaarder' dat TS inderdaad op dat adres woont. Alleen de 'deurwaarder' gaat nu niet terug naar dat adres. De brief is dus aantoonbaar niet aangekomen, want deze was blijkbaar aangetekend verstuurd.

In dat geval: Jammer dan. Zodra je weet dat iemand ergens woont zal je daar juist naartoe moeten. Niet er mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Stoelpoot schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Maar dat kunnen ze niet meer vertrouwen. Er is bevestiging bij de 'deurwaarder' dat TS inderdaad op dat adres woont. Alleen de 'deurwaarder' gaat nu niet terug naar dat adres. De brief is dus aantoonbaar niet aangekomen, want deze was blijkbaar aangetekend verstuurd.
TS heeft alleen geen idee bij welke crediteur deze deurwaarder hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

TS heeft alleen geen idee bij welke crediteur deze deurwaarder hoort :)
Nee, dat klopt. Maar de crediteur weet nu wel dat TS op het nieuwe adres woont. De rekening kan dus niet meer oplopen, omdat ze TS nog niet hebben kunnen bereiken en dat nu verzuimen. Wat er al is opgebouwd kan nog wel in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:39

LankHoar

Langharig tuig

TS heeft geen handdoek, euh handtekening gezet. Dus mocht het over een openstaande rekening gaan, dan gaat het verhaal "schuld loopt wel op want als bezorgd aangenomen op oude adres" niet op; ze hebben je nieuwe adres. Ik kan me dus geen scenario indenken waarop je dit problemen op kan leveren. Mocht er wel nog een communicatie komen over een openstaande rekening die nu een oplopende schuld is, kun je in goeder trouw zeggen nooit iets ontvangen te hebben (en ze hebben je handtekening niet dus kunnen ze niet bewijzen van wel). Kortom: don't worry.

Die handdoek, haha _O-

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Vraag altijd naar de naam en een id, en zeker als je niet weet waarvoor je tekent.

En tip is, je kan je met de post-nl app een account maken, en dan zie je of er wat onderweg is naar jou, als het geen deurwaarder was iod.

Missc zelfs een account op het oude adres proberen...

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Een deurwaarder die een ambtshandeling moet verrichten, zal nooit weggaan en aangeven dat hij later terugkomt.

Als jij het stuk niet in ontvangst neemt, dan zal de deurwaarder het aan een echt- of huisgenoot afgeven en dat op het afschrift van het stuk (hij houdt zelf een kopie) aantekenen.

Als niemand het stuk in ontvangst neemt (hetzij omdat er niet wordt opengedaan, hetzij omdat degene die opendoet weigert om het stuk in ontvangst te nemen) dan gaat het stuk gewoon door de bus in een gesloten envelop, met daarop de aanzeggingen die krachtens de wet worden voorgeschreven.

Een betekening (zo heet het als een deurwaarder een stuk afgeeft) is namelijk vaak aan een termijn gebonden, dus de deurwaarder gaat hoe dan ook een geldige betekening verrichten, of jij nu thuis bent of open doet of niet.

Dat duidt erop dat dit dus geen deurwaarder was.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 06-10-2017 14:57 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 513622

Wellicht was het een gevalletje offline phishing 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
mell33 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:26:
Vraag altijd naar de naam en een id, en zeker als je niet weet waarvoor je tekent.

En tip is, je kan je met de post-nl app een account maken, en dan zie je of er wat onderweg is naar jou, als het geen deurwaarder was iod.

Missc zelfs een account op het oude adres proberen...
De postNL app werkt alleen met post van postNL.
Er zijn nog een paar bezorgdiensten actief in de zakelijke post markt.

Daarnaast krijg je een brief op het adres dat je opgeeft met een bevestigingscode. Op je oude adres een account aanmaken werkt dus niet als je er al niet meer woont.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Hier laatst babbeltrucs. Wellicht peilen of je vriendin alleen thuis was. Toen kwam jij en wilde jij meteen weg. Want niet alleen thuis. Zeg niet dat dat het is, maar die kans bestaat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Haha, die handdoek. Het ontbreekt er nog aan dat je een zeepje voor hem liet vallen.

Anyway, gewoon lekker afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
meermarco schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:16:
Hier laatst babbeltrucs. Wellicht peilen of je vriendin alleen thuis was. Toen kwam jij en wilde jij meteen weg. Want niet alleen thuis. Zeg niet dat dat het is, maar die kans bestaat ook
Ik zou informeren in de omgeving, of er meer mensen dit gehad hebben
Even wat buren aanspreken op straat ( weekend, onderweg naar boodschappen of autowassen )
Leer je gelijk de omgeving wat beter kennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kijk even alles goed na. Ik ben een half jaar geleden verhuisd, maar kwam er een maand geleden achter dat een webshop nog mijn oude adres had. Gelukkig stonden daar geen rekeningen meer open, maar misschien dat er zoiets speelt?
Op een vorig adres probeerde iemand zich binnen te kletsen met een verhaal dat hij daar gewoond had en iets in de kruipruimte had laten liggen. Ik woonde daar toen al een jaar of 8, was diverse keren in de kruipruimte geweest en doorzag dat verhaal natuurlijk meteen...

Verder niet al te druk over maken, zoals anderen al zeiden: ze hebben blijkbaar je adres dus als ze echt iets bij je af moeten geven komen ze nog wel een keer.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

Anoniem: 425934 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:33:
Hij kwam (onnodig) erg bang over, ik stond er onbedoeld ineens naakt met mijn 110 kilo spier. Die man was ongeveer 60 kilo en zag eruit als Harry Potter met een gezichtsuitdrukking of hij heel wat te vrezen had. Terwijl ik naakt riep ''kom terug dan, ik zet wel een kruisje, ik bedoel een handtekening!'' _/-\o_
Krijg hier een beetje een "standaard sportschooltype" vibe van....

De opmerking, ik kan geen handtekening laten zetten door je vrouw want dan pleeg ik fraude past niet bij een deurwaarder. Gewoon afwachten dus.. Tenzij nu jouw mega bestelling proteine niet wordt geleverd :P

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:02
Misschien heeft hij je inmiddels al aangeklaagd wegens sexuele intimidatie _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/J5ly2xOk2udO0/giphy.gif
Kom hier dan jonguh, zal ik oe een kruisje geve....

Sorry, dit is het enige waar ik nog aan kon denken na het ongelukjemet de handdoek :')

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 11:35
Ik denk dat je pakketjes voortaan bij voorbaat al bij de buren gedumpt gaan worden, zomaar een gokje :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Anoniem: 513622 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:39:
Wellicht was het een gevalletje offline phishing 😜
TS had z'n eigen hengel al klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!