Welk scherm kan ik het beste kopen

Pagina: 1
Acties:

• ejgb82
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 07:44
Ik ben op zoek naar een nieuwe scherm voor 300 a 350 euro met een grootte van 24 a 28 inch.

PC wordt gebruikt voor internetten, Word, Excel, foto's bekijken en casual gamen.
Op dit moment wordt het scherm aangestuurd door een Sapphire 7770

Onderstaande schermen staan op dit moment op mijn shortlist:
Dell UltraSharp U2515H
LG 27UD58-B
Samsung U28E590D

Zoals je ziet twijfel ik nog over het formaat maar vooral nog over de resolutie, QWHD of UHD. Ik verwacht dit scherm voor 5+ jaren te gebruiken.

De videokaart ga ik op termijn ook vervangen, als de mining hype wat over is. Nog niet bekend of de opvolger een Rode of Groene wordt, de eventuele aanwezigheid van Free- of G-Sync zal hier vast een rol gaan spelen.

Welk scherm kan ik het beste kopen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!.

[ Voor 9% gewijzigd door ejgb82 op 05-10-2017 20:29 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder, wat versta je onder "casual gamen" want op de resolutie van de geselecteerde schermen presteert je videokaart niet veel beter dan een aardappel ;).

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 05-10-2017 21:31 ]

• ejgb82
Thnx, idd niet van op de hoogte.

Heb nog nooit over een sluitende definitie nagedacht, maar ik speel af en toe een game, van een paar jaar oud zoals Assasins Creed Black Flag, Rome II, Planet Coaster of Star Wars: The Old Republic.

Niet de nieuwste games dus en niet op de hoogste instellingen.

Dat speel ik nu op een 22" 1680*1050 scherm van samsung pricewatch: Samsung Syncmaster 2253BW Zwart

Ik snap dat native resolutie er niet in zit met mijn huidige GPU, maar die is dan ook los van een nieuw scherm aan vervanging toe.

Ik kan er mee leven als ik nog even op een niet-native resolutie met lagere settings een spelletje moet spelen totdat een nieuwe GPU gekocht is.

Geeft dit een beeld van mijn "casual gaming"?

Hoop dat je iets kunt roepen over de schermen waar ik nu naar kijk, of nog een ander scherm kunt aanraden. Thnx!

Verwijderd

Ik heb die lg! Zeer goede kleuren. Redelijke helderheid. Beetje backlight bleeding. Maar is geen game scherm. Ik game op 1080p 144hz scherm. 4k gaming moet je echt een gestoorde pc voor hebben

• ejgb82
@Verwijderd wel eens op gegamed op een niet-native resolutie? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Ik wil nl graag een 4K scherm maar heb geen zin in een tweede monitor om af en toe een game op te spelen.

Na nog wat rondzoeken kom ik op het volgende scherm uit

pricewatch: LG 27UD69P Wit

Iets duurder dan begroot, maar aangezien ik er vele jaren plezier van hoop te hebben denk ik dat het dit wel waard is.

Graag jullie mening. Thnx!

[ Voor 43% gewijzigd door ejgb82 op 06-10-2017 19:35 ]

• basriet
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11-2025
Net vandaag 27UD69P gekocht bij Central Point. Waarom deze? Ik zocht naar de 27UD68P vanwege de uitstekende reviews en beoordelingen op Tweakers en anders sites. Maar de 68 is bijna niet meer te krijgen. Dit weekend de 69P in de gaten gehouden en deze is nu voor een mooie prijs bij Centralpoint te krijgen (410 euro). Morgen wordt ie bezorgt. Dan zet ik een review op Tweakers.
Pagina: 1