Filmscene met hacker opvullen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostHelmers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Hey allemaal,

Ik ben bezig met een filmprojectje en ik heb een scene met een hacker in gedachten.
Nu ben ik aan het bedenken hoe ik de ruimte een beetje kan gaan opvullen en wil eigenlijk een paar serverkasten (of iets anders wat lichtjes geeft) in de achtergrond hebben staan.

Heeft iemand een idee hoe ik dat met (geen tot nauwelijks) budget kan realiseren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Joost

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mock-up van karton en wat knipperledjes? Als achtergrond hoeft het toch niet scherp in beeld toch?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen of je bij een bedrijf dat die spullen heeft staan, je shoot mag komen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
JoostHelmers schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:29:
Hey allemaal,

Ik ben bezig met een filmprojectje en ik heb een scene met een hacker in gedachten.
Nu ben ik aan het bedenken hoe ik de ruimte een beetje kan gaan opvullen en wil eigenlijk een paar serverkasten (of iets anders wat lichtjes geeft) in de achtergrond hebben staan.

Heeft iemand een idee hoe ik dat met (geen tot nauwelijks) budget kan realiseren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Joost
Grote print van een foto van een serverkast. Gaatjes op de plek waar je lichtjes wilt. Achter die gaatjes plak je een kleurfolie (rood, geel, groen, oranje, etc) en dan verdeel je er een sliert kerstverlichting achter op standje hyperknipperen. Dan heel het gebeuren een beetje in het donker zetten en onscherp in beeld. Denk dat je dan een redelijke serverkast hebt staan.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik heb ook eens een filmpje gemaakt met een scene met een soort van hackers erin.
Wij hebben express de ruimte een beetje klein en donker gehouden, alleen hacker + beeldscherm in frame en met gekleurde led spots sfeer gecreeerd.
Vervolgens een powershell script in een loopje gezet met terminal scherm op Matrix style groen en gaan met die banaan.

Een hacker zit natuurlijk niet in een server ruimte. Weet je hoeveel herrie dat maakt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Meekoh op 05-10-2017 15:53 ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:43:
Vragen of je bij een bedrijf dat die spullen heeft staan, je shoot mag komen doen?
Dit lijkt me toch een makkelijke.

Anders met grote prints aan de gang en wat led verlichting, maar dat zal wel wat prijzig worden.

Mocht je wel een 'kleine server' vinden (met bv enkel zo'n uitschuif keyboard) zou je met een greenscreen en wat goed knip/plakwerk met een stock-video van een serverruimte aan de gang kunnen, desnoods wat maskeren door het te laten lijken alsof de beveiligingscamera dit opneemt.

https://bradmcgehee.files.wordpress.com/2011/11/image17.png
Zoiets zegmaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffige zolderkamer? Wel een beetje realistisch houden he? En nog goedkoop ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
Een beetje hacker zit helemaal niet bij serverkasten, maar ligt gewoon in z'n hangmat op het strand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostHelmers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Thanks allemaal! Genoeg goede ideeën langs zien komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
Ik zou adviseren om de serie Mr. Robot er eens op na te slaan ter inspiratie.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vind persoonlijk als zo raar staan als ze een ''hacker'' presenter dat die dan met een bivak muts en capuchon op voor z'n computer zit....

Afbeeldingslocatie: https://thisdata.com/blog/content/images/2016/08/HackerNews.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2016/12/hacker_hire-100697015-large.jpg

Bijna komisch, dit soort beelden veroorzaakt dat bij het woord ''hacker'' het altijd als crimineel wordt aangemerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 05-10-2017 16:03 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

42dpi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
Ik vind persoonlijk als zo raar staan als ze een ''hacker'' presenter dat die dan met een bivak muts en capuchon op voor z'n computer zit....

[afbeelding]
[afbeelding]

Bijna komisch, dit soort beelden veroorzaakt dat een hacker altijd als crimineel wordt aangemerkt.
Mwah, die bovenste is nog wel geloofwaardig. Als je je bivakmuts op hebt voor de inbraak leg je die niet even af voor je hackwerk. Loop je alleen maar risico dat je hem vergeet als je klaar bent ;)

Bivakmuts icm met pak slaat inderdaad nergens op.

[ Voor 3% gewijzigd door evilution op 05-10-2017 16:04 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[afbeelding]
[afbeelding]

Bijna komisch, dit soort beelden veroorzaakt dat bij het woord ''hacker'' het altijd als crimineel wordt aangemerkt.
Het is een 'iconisch' iets, waarmee ze altijd herkenbaar zijn. Hetzelfde met die over-the-top neppe inlogschermen of overboekingen (transfering money 1%.. 2%.. etc), natuurlijk allemaal nep, maar het is zo herkenbaar uniform dat iedereen weet wat het moet zijn. Of die super-geo-tracing animaties waar je realtime een kaart met 3 pointers zie, allemaal nep maar zo over-the-top dat het gewoon herkenbaar is.

Zou je een echte foto/video neer moeten zetten, kan je alles en iedereen neerzetten, een hacker heeft geen 'herkenbare eigenschappen', net zo min inbrekers nog steeds met een bizakmuts lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 05-10-2017 16:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als ik materiaal gebruik voor eigen gebruik of school kijk ik naar clips die ik mag gebruiken (auteursrecht/licenties) zoals bijv. https://www.videvo.net/st...ience%20and%20technology/

Mocht je een klein budget hebben kan je het altijd proberen met shutterstock
https://www.shutterstock.com/video/clip-3634547

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is zodat de andere hackers z'n gezicht niet zien met de webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

JoostHelmers schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:29:
Hey allemaal,

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Joost
Green Screen ? dat is toch ook hoe hollywood 90% van de films maakt blijkbaar :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Jasphur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Grote print van een foto van een serverkast. Gaatjes op de plek waar je lichtjes wilt. Achter die gaatjes plak je een kleurfolie (rood, geel, groen, oranje, etc) en dan verdeel je er een sliert kerstverlichting achter op standje hyperknipperen. Dan heel het gebeuren een beetje in het donker zetten en onscherp in beeld. Denk dat je dan een redelijke serverkast hebt staan.
Als ik dit zou maken zou ik wel enigszins realistische "blinkenlights" willen zien, dus ledjes die met bepaalde patronen oplichten. Dus een aantal welke verkeer laten zien, dus willekeurig en met snel tempo, en nog wat statische en langzamer knipperende leds.
Je zou zoiets kunnen maken door een Arduino o.i.d. op een rits leds aan te sluiten middels charlieplexing en deze met een bepaald patroon aan te sturen. Wel opletten dat de tijdsduur van een totale cyclus onder de belichtingstijd van de camera zit om rare artefacten te voorkomen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Zeker als er conversatie in de scene zit, zou ik absoluut geen serverrack als achtergrond neerzetten. Dat vind ik in films en series altijd zo ongeloofwaardig. Staan ze vlak voor een rack gevuld met straaljagers een normale conversatie te voeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk nmap gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59
Maar de achtergrond kun je toch gewoon animeren? Plaatje (of bestaand filmpje) van een serverkast op de achtergrond plempen, focus op de hacker en klaar?

En misschien: http://hackertyper.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op deze subreddit kan je veel inspiratie opdoen m.b.t. hackers en in wat voor omgevingen ze werken: https://www.reddit.com/r/itsaunixsystem/

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HenkEisDS schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:54:
Maar de achtergrond kun je toch gewoon animeren? Plaatje (of bestaand filmpje) van een serverkast op de achtergrond plempen, focus op de hacker en klaar?

Dan is deze nog wat toffer : http://geektyper.com/ :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HenkEisDS schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:54:

Eentje die programmeercode met perfecte /* comments erbij typt? Niet echt hacker-waardig :P

Pagina: 1