Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979241

Topicstarter
Mijn vraag

ik heb op dit moment problemen met mijn netwerk driver. Na een bepaalde tijd kan ik geen meer maken met het internet en vervolgens wordt de verbinding met het draadloze netwerk verbroken. (Dit gebeurt soms na 2 uur en soms na 10 minuten al) vervolgens als ik met hetzelfde netwerk probeer te verbinden, krijg ik na lang proberen de melding: Kan geen verbinding maken met dit netwerk. (Bij het opnieuw opstarten van de laptop doet hij het gewoon weer voor bepaalde tijd)

Ook merk ik dat als ik een download aanzet de kaart er eerder mee stopt.

Het lijkt mij te gaan om een compability issue tussen de kaart en windows 10. Ik kan hier ook veel over vinden op internet, maar helaas heb ik het juiste antwoord voor mij nog niet gevonden. vandaar dat ik het hier probber.

Dit gebeurt op mijn laptop : Asus F555L
Netwerkkaart: Qualcomm Atheros AR9485 V. 10.0.0.352 (verschillende versies geprobeerd)
Software: Windows 10

D.m.v. Driver booster heb ik geprobeerd de nieuwste versies te installeren.
Ook heb ik via de website van de fabrikant verschillende versies geprobeerd te downloaden en installeren.
Ook heb ik al geprobeerd om alle wanpoorten in apparaatbeheer uit te schakelen. (dit schijnt een recent issue te zijn met windows 10)

Iemand enig idee? =)

Beste antwoord (via Anoniem: 979241 op 11-10-2017 09:21)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is het inderdaad een issue met je Windows 10 install. Of het aan de drivers zelf of iets anders in de network stack is, is een tweede. Je zou kunnen kijken of je de adapter in device manager kunt verwijderen en geheel herinstalleren, of de Windows troubleshooter ermee doorlopen.

Lukt het aan alle kanten niet, dan kun je inderdaad een andere WiFi-adapter overwegen. Je hebt het over een externe, dat zou ik afraden. Externe dingen die je continu ingeplugged hebt gaan op gegeven moment kapot en de kwaliteit ervan laat sowieso te wensen over. Veel beter idee is om de interne NIC te vervangen. Je zou een Intel AC7260 kunnen nemen, die doet het zeker met Win10 (ik typ er hier op), kost weinig en zou een drop-in replacement moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Driver Booster is malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op basis waarvan meen je dat het een driverissue is?

Je geeft niet aan waar je mee probeert te verbinden, maar de AR9485 is een sterk verouderde 2.4GHz-only NIC. Weet je zeker dat je niet gewoon last hebt van overvolle 2.4GHz in jouw omgeving waardoor de verbinding niet meer mogelijk is?

En idd, met hierboven, malware op je PC zetten gaat nooit de boel verbeteren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:43:
Op basis waarvan meen je dat het een driverissue is?

Je geeft niet aan waar je mee probeert te verbinden, maar de AR9485 is een sterk verouderde 2.4GHz-only NIC. Weet je zeker dat je niet gewoon last hebt van overvolle 2.4GHz in jouw omgeving waardoor de verbinding niet meer mogelijk is?

En idd, met hierboven, malware op je PC zetten gaat nooit de boel verbeteren.
Bij mij op mijn universiteit gebeurt het wel vaker / sneller dan thuis. (eduroam netwerk) waar ik verder geen specs van weet.
Op mijn thuisnetwerk zou hij het gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ben hier een klein beetje van uit gegaan omdat ik er met windows 8 nooit last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 979241 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Bij mij op mijn universiteit gebeurt het wel vaker / sneller dan thuis. (eduroam netwerk) waar ik verder geen specs van weet.
Op mijn thuisnetwerk zou hij het gewoon moeten doen.
Bij WiFi is niets 'zou gewoon moeten'. Op de uni is er ook sprake van een dualband netwerk maar jouw laptop met verouderde NIC kan daar ook alleen de 2.4GHz pakken. Die is geheid overbelast door andere low-end en/of oude laptops waardoor slechte performance te verwachten is. Dat kan bij jou thuis ook het geval zijn.

Heb je een andere 2.4GHz-only apparaat via WiFi thuis aangesloten? Als dat zelfde gedrag vertoont zit probleem nagenoeg zeker in de lucht. Is dat wel volledig stabiel, dan wijst het meer richting laptop, maar daarmee is nog lang niet gezegd dat je een softwareprobleem hebt - het zou bijv een losse antenneconnector kunnen zijn :o
Anoniem: 979241 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:46:
En ben hier een klein beetje van uit gegaan omdat ik er met windows 8 nooit last van heb gehad.
Psst, twee keer achter elkaar posten is nergens voor nodig. Gebruik de 'wijzig'-knop.

Windows 8 en 10 gebruiken dezelfde driver models, dus je hebt ws gewoon zelfde driver te pakken. Als je nu Windows 8 zou installeren en het zou zonder problemen werken, dan wijst het meer op driver. Makkelijkere manier om dat uit te sluiten: pak een (Linux) LiveUSB en boot daarmee. Atheros chips zijn in vrijwel elk OS out-of-the-box ondersteund (mede gezien leeftijd ervan ;) ). Kijk of je dan ook problemen hebt. Zo niet zit het idd in driver/OS, zo ja is het linksom of rechtsom hardware (danwel netwerk). Verstoring in de lucht kan prima ongeveer tegelijk met jouw upgrade verergerd zijn, of hardware kan los/kapot raken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Voor mij is dit op de uni inderdaad lastig te testen.
Op hetzelfde netwerk thuis heb ik er eerder nooit last van gehad. Ook hebben andere apparaten binnen mijn netwerk er momenteel geen last van.

Sinds mijn update naar windows 10 doet het probleem zich voor. maar vind het inderdaad erg lastig om het probleem te troubleshooten. Ik ga zo zo even proberen linux te booten en het dan proberen.

anders wordt het denk ik een externe wifi adapter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:40
Atheros drivers haal ik overigens gewoon hier:
https://www.ath-drivers.e...-and-Windows10-64bit.html

Die is ook nieuwer dan de versie uit je TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist geprobeerd weer laatste drivers te instaleren. Werkt helaas niet.

Ook geprobeerd op een linux systeem te draaien. Hier heb ik geen problemen met het uitvallen van de netwerkkaart.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is het inderdaad een issue met je Windows 10 install. Of het aan de drivers zelf of iets anders in de network stack is, is een tweede. Je zou kunnen kijken of je de adapter in device manager kunt verwijderen en geheel herinstalleren, of de Windows troubleshooter ermee doorlopen.

Lukt het aan alle kanten niet, dan kun je inderdaad een andere WiFi-adapter overwegen. Je hebt het over een externe, dat zou ik afraden. Externe dingen die je continu ingeplugged hebt gaan op gegeven moment kapot en de kwaliteit ervan laat sowieso te wensen over. Veel beter idee is om de interne NIC te vervangen. Je zou een Intel AC7260 kunnen nemen, die doet het zeker met Win10 (ik typ er hier op), kost weinig en zou een drop-in replacement moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke Super! bedankt voor je reactie.
Dan ga ik er mee aan de slag. Gehele herinstallatie etc. heb ik allemaal al eens geprobeerd.
Ik zal alles nog 1 keer doorlopen en anders overwegen om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Die Intel AC7260 is een goed idee. Heb jij zo een locatie waar je die kan aanschaffen? M'n ma zit ook met een issue waarbij ik de Wifi "kaart" verdenk (danwel de stuurprogramma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zelf schaf hem denk ik gewoon aan via Azerty.
Pagina: 1