Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent voor weinig een pricewatch: MSI GL62M 7RD-204NL gekocht. Ik vond het TN scherm niet zo tof dus ik heb een vervangend IPS-scherm gevonden.

Demontage en montage van het scherm leek heel eenvoudig. Bezel voorzichtig loshalen, sticker over de connector voorzichtig loshalen, connector voorzichtig loshalen, vier schroefjes losdraaien, oude scherm weg, nieuwe scherm voorzichtig verbinden, sticker terug, schroefjes terug. Ik heb heel voorzichtig gedaan en ik ben er 99,9% zeker van dat ik geen kracht heb gezet op andere draden of verbindingen dan de schermconnector.

Als ik de laptop aanzet gebeurt er niks. Geen lampjes, geen stroom, helemaal plat. Voor vervangen van het scherm werkte de laptop gewoon. Ik heb het oude scherm geprobeerd, ook niks. Ik heb de connector gedriedubbelcheckt maar die lijkt echt goed aangesloten te zijn.

Heb ik de boel nu ernstig verkloot of zijn er nog opties?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 03:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:55
wat heb je allemaal geprobeerd om de laptop aan te krijgen..

soms is een combinatie van dingen de oorzaak.

heb je bv. de knop ingedrukt voor meerdere seconden of alleen steeds kort?
met en/of zonder stroomkabel..

heb je iets geroken in de trend van brandgeur?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele batterij eruit, 60 seconden powerknop indrukken, batterij terug-riedel geprobeerd. Geen brandlucht. Inmiddels door een techneut de diagnose gefrituurd moederbord getrokken helaas. Dure les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:54
Heb je het oude scherm ook getest om te kijken of deze nog wel werkt. Heb zelf ook laptops gehad die het alleen deden met het orginele scherm. Zou mij niks verbazen dat MSI dit ook zou doen.

Edit: Excuus, het articel niet goed gelezen!

[ Voor 11% gewijzigd door Bolko op 05-10-2017 16:20 ]