ddr3l or ddr3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-01 18:01
Mijn vraag

Ik heb nu in mijn nieuwe laptop (medion akoya icore3 ) 4 gb ddr3l inssteken. Ik heb hem eens opengehaald om de hd te vervangen. Nu heb ik gezien dat er een slot voor geheugen vrij is. Mijn vorige laptop (die 5j oud is) heeft ook dd3 geheugen maar gewoon en 8 gb in totaal (2 van 4gb)

Kan ik mijn oude geheugen gebruiken of is dit niet aan te raden? Of is het prestatiegericht beter om zo te laten of eventueel 1 bij te kopen? (als ze wat goedkoper zijn)

Wat ik al gevonden heb:

1=oud geheugen, 2=nieuw geheugen

#ProductPrijsSubtotaal
1Hynix HMT351S6CFR8C-PB€ 34,95€ 34,95
2Samsung M471B5173DB0-YK0€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,90

Alle reacties

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Wat ik er van begrijp is dat ddr3l op een ander voltage opereert dan ddr3. Andersom zou het prima gaan, omdat ddr3l op beide voltages kan werken, maar ddr3 alleen op 1.5v.

Nu kan het zijn dat het in jouw laptop wel werkt, maar ik zou het opzoeken in de handleiding als je die ergens hebt. In sommige laptops werkt het wel en andere niet. In principe zou ik aanraden om gewoon ddr3l te kopen. Dan weet je zeker dat het gaat werken.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:35
Dus je hebt 2x 4GB DDR3 1,5V steken in je oude laptop, en 1x 4GB DDR3L 1,35V in je nieuwe laptop?
Als je laptop 1,5V ondersteund (wat nog standaard is denk ik) dan kan je toch gewoon de oude set in de nieuwe zetten?
Mengen van ongelijk geheugen zou ik in ieder geval niet aan beginnen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-01 18:01
VosStijn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:14:
Wat ik er van begrijp is dat ddr3l op een ander voltage opereert dan ddr3. Andersom zou het prima gaan, omdat ddr3l op beide voltages kan werken, maar ddr3 alleen op 1.5v.
Goed om te weten, dank je wel.
Nu kan het zijn dat het in jouw laptop wel werkt, maar ik zou het opzoeken in de handleiding als je die ergens hebt. In sommige laptops werkt het wel en andere niet. In principe zou ik aanraden om gewoon ddr3l te kopen. Dan weet je zeker dat het gaat werken.
In deze laptop werkt het oude setje niet. Zoals je suggereert zal ik exact dezelfde geheugen bijkopen. In de handleiding heb ik niks gevonden.
Malantur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:32:
Dus je hebt 2x 4GB DDR3 1,5V steken in je oude laptop, en 1x 4GB DDR3L 1,35V in je nieuwe laptop?
Als je laptop 1,5V ondersteund (wat nog standaard is denk ik) dan kan je toch gewoon de oude set in de nieuwe zetten?
Mengen van ongelijk geheugen zou ik in ieder geval niet aan beginnen.
Dit klopt als een bus. Ze werken niet spijtig genoeg en mengen ga ik niet doen.

Nu vragen jullie zeker af waarom niet eerst testen dan posten omdat ik eerst wou kijken of dit mag. Ik wil mijn laptop niet stuk doen.

[ Voor 29% gewijzigd door cieke007 op 05-10-2017 15:57 ]