overklokken TNT...

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Ok het is al een oude maar ik wacht op de nv15. Anyway is er een proggie dat in je bios van je vidkaart de core/mem kan veranderen en vastleggen, zodat altijd je kaart is overklocked dus dat je geen powerstrip nodig heb. Anyway dat ik dus ook onder linux mijn tnt overkloked heb...

GREETZ RD :)

Verwijderd

Nee.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Met tntclock kun je onder windows wel automatisch booten met bepaalde instellingen. Dit werkt niet onder DOS/linux of wat dan ook (tis een win9x progie; logisch). Als je bedoeld of je de instellingen in de bios of zo kan wegschrijven moet ik je het antwoord schuldig blijven. Omdat je videobios kan flashen moet je er ook instellingen in kunnen vastzetten... Is dit ook aan te raden ? NEE! als het namelijk fout gaat heb je niks meer aan je videokaartje!!
Wat is trouwens het probleem van je videokaart pas overklokken als je je systeem start? Tijdens 2D bewerkingen merk je het toch niet; pas als je 3D gaat doen heb je er wat aan ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Er zijn wel AOpen videokaarten waarmee je tijdens het booten in de videobios kan komen en daar de core en memory snelheden aan kan passen.
Ik snap alleen niet hoe ze dat doen, want volgens mij doet je keyboard het nog niet als je de eerste letters van je videobios ziet.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7