Waar SyncStop / USB Condom kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Naar aanleiding van nieuws: 'Nederlanders overschatten hun internetbeveiligingsvaardigheden' en Wikipedia: Juice jacking ben ik geïnteresseerd geraakt in de SyncStop / USB Condom maar ik kan nergens een shop of verkoper vinden die naar NL shipped (en ik wil geen Chinese cloon).

Iemand tips?

http://syncstop.com/
https://shop.syncstop.com/collections/buy
https://www.amazon.com/dp/B00ZQAY23U

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Beste antwoord (via TommyGun op 06-10-2017 10:03)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TommyGun schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:39:
ben ik geïnteresseerd geraakt in de SyncStop / USB Condom maar ik kan nergens een shop of verkoper vinden die naar NL shipped (en ik wil geen Chinese cloon).

Iemand tips?
*knip* Het is de HK niet hier.

Of gewoon zo'n USB doorlussteker waarvan de dataleidingen doorgeknipt zijn?
Je kunt ook een PortaPow datablocker gebruiken. Die zijn wel gewoon te bestellen via b.v. amazon.de. Of rechtstreeks in de UK.

Of je pakt zelf de soldeerbout... :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51
Dat is gewoon een writeblocker met een leuke naam....

Daarbij is het ook zeer makkelijk zelf te maken qua kabel als het alleen laden moet zijn:

http://www.instructables.com/id/USB-Condom/

[ Voor 58% gewijzigd door Draak1978 op 05-10-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
Je kan toch ook gewoon een powerbank gebruiken als je on-the-go wil laden? Of snap ik de usecase niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Volkan1984 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:59:
Je kan toch ook gewoon een powerbank gebruiken als je on-the-go wil laden? Of snap ik de usecase niet helemaal?
Voor publieke USB charging hubs / stations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of als je even mag opladen aan iemands laptop, bijv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TommyGun schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:39:
ben ik geïnteresseerd geraakt in de SyncStop / USB Condom maar ik kan nergens een shop of verkoper vinden die naar NL shipped (en ik wil geen Chinese cloon).

Iemand tips?
*knip* Het is de HK niet hier.

Je kunt ook een PortaPow datablocker gebruiken. Die zijn wel gewoon te bestellen via b.v. amazon.de. Of rechtstreeks in de UK.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:05:
[...]

Thanks, de PortaPow Data Blocker voldoet vast ook wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beveiliging aan de bron kant hoort wel in te kicken als je dat ding erin steekt, maar netjes is het niet echt he. En ik zou het zeker niet waarderen als je een telefoon met mijn laptop bijlaadt en je dat ding erin stopt.

De USB datalijnen worden ook misbruikt om aan te geven hoe snel iets kan laden, en dat ding verteld gewoon elk device wat eraan zit dat hij lekker 2A kan trekken. Waar de gemiddelde USB poort op een PC bijvoorbeeld gewoon niet voor gemaakt is. Dus als het goed is beperkt zijn bescherming de stroom, en krijg je mogelijk nog zo'n leuke popup dat een USB poort teveel stroom trekt. Maar ik vertrouw liever niet puur op de beveiliging van de USB poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:02:
… en dat ding verteld gewoon elk device wat eraan zit dat hij lekker 2A kan trekken. Waar de gemiddelde USB poort op een PC bijvoorbeeld gewoon niet voor gemaakt is. Dus als het goed is beperkt zijn bescherming de stroom, en krijg je mogelijk nog zo'n leuke popup dat een USB poort teveel stroom trekt. Maar ik vertrouw liever niet puur op de beveiliging van de USB poort.
Een USB poort levert niet wat er maximaal geleverd kán worden. Een USB (2) poort levert doorgaans 500mA, daar zijn de specificaties op gemaakt.

Een adapter kan ook niet meer leveren dan wat gespecificeerd is. Dat een apparaat meer lust dan wat de adapter kan leveren is leuk maar het enige wat er gebeurt is dat het apparaat minder snel wordt opgeladen dan mogelijk is.

De beveiliging op de voedingslijnen is dus prima in orde bij USB.

Misschien dat het met USB3 net iets anders ligt, ben niet (meer) op de hoogte van de specificaties daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een USB poort levert wat er gevraagd wordt, het is een spanningsbron. Als jij 100mA vraagt, dan levert hij 100mA. Vraag je 500mA, dan levert hij 500mA. Dit ding is gemaakt om door te geven dat er 2A geleverd kan worden, dus een telefoon die kan snel laden, zal dan gewoon 2A vragen, en de USB poort probeert dat te leveren. Als het goed is zorgt de bescherming van de USB poort ervoor dat het beperkt wordt tot het maximum wat hij kan leveren, maar dat is niet hoe een USB poort gebruikt hoort te worden.
Pagina: 1