“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Vraag
Beste antwoord (via TommyGun op 06-10-2017 10:03)
*knip* Het is de HK niet hier.TommyGun schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:39:
ben ik geïnteresseerd geraakt in de SyncStop / USB Condom maar ik kan nergens een shop of verkoper vinden die naar NL shipped (en ik wil geen Chinese cloon).
Iemand tips?
Of gewoon zo'n USB doorlussteker waarvan de dataleidingen doorgeknipt zijn?
Je kunt ook een PortaPow datablocker gebruiken. Die zijn wel gewoon te bestellen via b.v. amazon.de. Of rechtstreeks in de UK.
Of je pakt zelf de soldeerbout...

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]
Alle reacties
Daarbij is het ook zeer makkelijk zelf te maken qua kabel als het alleen laden moet zijn:
http://www.instructables.com/id/USB-Condom/
[ Voor 58% gewijzigd door Draak1978 op 05-10-2017 14:07 ]
Voor publieke USB charging hubs / stations.Volkan1984 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:59:
Je kan toch ook gewoon een powerbank gebruiken als je on-the-go wil laden? Of snap ik de usecase niet helemaal?
Your Friendly Neighborhood Moderator
*knip* Het is de HK niet hier.TommyGun schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:39:
ben ik geïnteresseerd geraakt in de SyncStop / USB Condom maar ik kan nergens een shop of verkoper vinden die naar NL shipped (en ik wil geen Chinese cloon).
Iemand tips?
Je kunt ook een PortaPow datablocker gebruiken. Die zijn wel gewoon te bestellen via b.v. amazon.de. Of rechtstreeks in de UK.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]
Thanks, de PortaPow Data Blocker voldoet vast ook welehtweak schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:05:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2017 16:33 ]
De USB datalijnen worden ook misbruikt om aan te geven hoe snel iets kan laden, en dat ding verteld gewoon elk device wat eraan zit dat hij lekker 2A kan trekken. Waar de gemiddelde USB poort op een PC bijvoorbeeld gewoon niet voor gemaakt is. Dus als het goed is beperkt zijn bescherming de stroom, en krijg je mogelijk nog zo'n leuke popup dat een USB poort teveel stroom trekt. Maar ik vertrouw liever niet puur op de beveiliging van de USB poort.
Een USB poort levert niet wat er maximaal geleverd kán worden. Een USB (2) poort levert doorgaans 500mA, daar zijn de specificaties op gemaakt.Sissors schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:02:
… en dat ding verteld gewoon elk device wat eraan zit dat hij lekker 2A kan trekken. Waar de gemiddelde USB poort op een PC bijvoorbeeld gewoon niet voor gemaakt is. Dus als het goed is beperkt zijn bescherming de stroom, en krijg je mogelijk nog zo'n leuke popup dat een USB poort teveel stroom trekt. Maar ik vertrouw liever niet puur op de beveiliging van de USB poort.
Een adapter kan ook niet meer leveren dan wat gespecificeerd is. Dat een apparaat meer lust dan wat de adapter kan leveren is leuk maar het enige wat er gebeurt is dat het apparaat minder snel wordt opgeladen dan mogelijk is.
De beveiliging op de voedingslijnen is dus prima in orde bij USB.
Misschien dat het met USB3 net iets anders ligt, ben niet (meer) op de hoogte van de specificaties daarvan.