Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige iPhone 5 is helaas aan vervanging toe. Nu is de nieuwe iPhone voor mij door de afwezigheid van de 3,5 mm Jack geen optie, dus zou ik de stap naar Android willen proberen.

Mijn eisen voor een telefoon zijn:
Geen glazen achterzijde (het liefst aluminium).
Een 3,5 mm audio aansluiting
Futureproof voor een aantal jaren ondersteuning.
Scherm bij voorkeur niet te groot, liever een compacter toestel.

Mijn probleem is waar te beginnen met kijken, er zijn zo veel opties qua merken en Android versies dat ik het niet zo goed weet. Hopelijk kan iemand met meer kennis van Android een aantal opties noemen die voor mij zouden werken.

Alle reacties

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Welke toestellen heb je zelf al gevonden?

Wij kunnen hier welke merken en typenummers op gaan noemen maar dat heeft geen enkele zin. Dat zijn er veel te veel.

Ook zal heel veel afhangen van je budget. Dit soort vragen kun je veel beter stellen in een telefoonwinkel. Je kan dan de toestellen zien, voelen, proberen. Uiteindelijk aangeven dat je geen keuze maakt maar oriënteert zodat je weet welke richting je op wil qua keuze. Je lijstje is nu gewoonweg te generiek.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar de MAA.

Echter worden er voor topics wel een beetje meer eigen inzet verwacht dan dat je nu hebt laten zien. Zo is het ook de bedoeling dat je zelf met een aantal opties komt.

Verder is het ook handig om je budget op te geven en iets specifieker te zijn met je eisen. "Scherm niet te groot" is voor iedereen namelijk anders.

Lees even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door zodat je weet wat er van je verwacht wordt en pas dan je openingspost aan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 05-10-2017 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik realiseer me dat ik nog niet genoeg info heb om specifieker te zijn in mijn vragen.
Eerst zal ik zelf mijn research gaan doen en me meer verdiepen in het hele Android wereldje.
Mocht ik specifiekere vragen hebben dan zien jullie me terug op t forum.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Vanuit de Windows-hoek zit ik ook te kijken naar een Android vervanger, voor het geval dat mijn huidige telefoon vroegtijdig de geest geeft. Wat een handig beginpunt is, is je budget. Als je dat invult in de pricewatch krijg je al een lijst waar je wat mee kan.

Dan moet je je afvragen wat voor soort merken je wil overwegen; wil je een bekend merk of vind je het prima om een onbekend Chinees merk te kopen? Wat voor features moeten er op je telefoon zitten? Vingerprintscanner? OLED scherm? Resolutie? Goede camera? Opslag? Stock Android?

Vink een aantal dingen aan in de PW en kijk wat er uitkomt. Zoek dan naar reviews en probeer een shortlist samen te stellen. En lees een paar topics door in het Mobile Aankoopadviesforum want er zijn meer mensen op zoek naar een telefoon....

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Apple iPhone SE 32GB Grijs

Compact en kan nog een tijdje mee, en jack aansluiting. zo je iCloud overzetten en klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 05-10-2017 13:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Hackus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:22:
pricewatch: Apple iPhone SE 32GB Grijs

Compact en kan nog een tijdje mee, en jack aansluiting. zo je iCloud overzetten en klaar.
Alleen de vraag hoe lang je updates krijgt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

Alleen de vraag hoe lang je updates krijgt.
iOS12 ook nog ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:40
En ik vermoed iOS 13 ook nog wel. 5s kreeg dit jaar nog iOS 11. Stel dat dat de laatste update zou zijn, is iOS 12 de laatste voor de 6/6Plus en iOS 13 de laatste voor de 6S en de SE (zelfde processor). Dat is dus nog drie jaar aan ondersteuning, minimaal.
Pagina: 1