Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hebben jullie ervaring met de kleuren van de Dell U2715H naast een iMac (of macbook). Ik heb dit scherm nu naast mijn iMac staan en straks ga ik hem gebruiken met een Macbook Pro. Alleen de kleuren krijg ik niet goed. De kleuren van de Dell u2715H lijken een beetje flets. Ook het wit lijkt geel (of het wit van de iMac blauw) Ik wil dus het wit van de iMac aanpassen op het wit van de Dell. Omdat die van de iMac waarschijnlijk veel te blauw is. Maar als ik beide schermen kalibreer met de tool van Apple en allebei het wit op 65K zet dan verschillen de wit tinten nog steeds.

Hebben jullie ervaring of tips om de beste prestatie's uit het scherm te halen in combinatie met een Apple scherm daarnaast. :)

En zet je de brightness van het display op 100%?

Ik heb het scherm verbonden via een DP naar mini DP kabel. Zou een mini DP naar mini DP kabel beter zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Citroentaart op 05-10-2017 11:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De enige manier om het gelijk te krijgen is het aanschaffen van een calibratie tool als een Spyder (mits beide schermen helemaal in orde zijn etc.). De Dell is af-fabriek gekalibreerd en heeft nog wel wat opties waarmee je hem dichter bij de iMac zou kunnen krijgen, maar aan die iMac kun je niet zoveel veranderen. De Apple kalibratie tool doet over het algemeen meer kwaad dan goed in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Bigs schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:57:
De enige manier om het gelijk te krijgen is het aanschaffen van een calibratie tool als een Spyder (mits beide schermen helemaal in orde zijn etc.). De Dell is af-fabriek gekalibreerd en heeft nog wel wat opties waarmee je hem dichter bij de iMac zou kunnen krijgen, maar aan die iMac kun je niet zoveel veranderen. De Apple kalibratie tool doet over het algemeen meer kwaad dan goed in mijn ervaring.
Dat begrijp ik. Wellicht dat er nog wat andere foefjes zijn? Die Dell zou vanaf de fabriek al heel goed zijn zeg je. Maar als ik bijvoorbeeld blauw van een website vergelijk dan is het blauw (van een button website) bijvoorbeeld donker blauw achtig van de iMac. En diezelfde knop op het scherm van de Dell is bijna cyaan(lichtblauw) echt een andere blauw kleur. Dat vind ik een beetje vreemd.

Zie hier de vergelijking > https://www.dropbox.com/s...6sp/vergelijking.jpg?dl=0 Links Dell en rechts de iMac. Is wel een foto gemaakt, dus lastig te zien, maar gaat me met name om het kleur verschil. Die van de Dell neigt naar groenblauw. En van iMac gewoon blauw.

[ Voor 13% gewijzigd door Citroentaart op 05-10-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27
Heb je in de U2715H settings van het scherm 'gamma' van PC naar Mac gezet? Bij mij verandert dan de kleurtint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Chiii schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 05:14:
Heb je in de U2715H settings van het scherm 'gamma' van PC naar Mac gezet? Bij mij verandert dan de kleurtint.
Die staat inderdaad op Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds Snow Leopard hanteert Apple hetzelfde 2.2 gamma als PC dus voor het beste effect zet je je monitor ook op PC Gamma. Verder helderheid en contrast op 50% als uitgangspunt en de juiste kleurtemperatuur kiezne. Volgens mij heb ik mijn Del scherm ook in sRGB mode gezet (heb toch niet te maken met wider gamut materiaal).

[ Voor 20% gewijzigd door Bigs op 06-10-2017 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Bigs schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:46:
Sinds Snow Leopard hanteert Apple hetzelfde 2.2 gamma als PC dus voor het beste effect zet je je monitor ook op PC Gamma. Verder helderheid en contrast op 50% als uitgangspunt en de juiste kleurtemperatuur kiezne. Volgens mij heb ik mijn Del scherm ook in sRGB mode gezet (heb toch niet te maken met wider gamut materiaal).
Aha, hij staat op MAC, ik ga eens testen wat PC doet. 50% contrast en helderheid. Hmm als ik dat doe is de iMac wel een stuk feller. Die staat natuurlijk hoger qua helderheid. Ik ben ook even aan het kijken naar een X-Rite i1 Display Pro of Spyder 5 Elite. Ik weet niet welke er beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 21:51
Op je mac onder instellingen -> Display -> tabje Color heb je nog wat instellingen die invloed hebben op de kleur..

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Menesis schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:28:
Op je mac onder instellingen -> Display -> tabje Color heb je nog wat instellingen die invloed hebben op de kleur..
Dat klopt, maar dat werkt niet echt. Ik heb toch een X-rite i1 Display pro aangeschaft om te kijken of ik de schermen het zelfde kan krijgen. Mijn iMac 5k en Thunderbolt scherm is al aardig gelukt, al lijkt de Thunderbolt iets kouder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein03
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-05 08:46
je kunt ook het RGB profiel aanpassen werkte bij mij op mijn macbook pro en Thunderbolt display!
Pagina: 1